loader

AGERPRES, prima agentie de presa din Romania, are o noua identitate si noi platforme de comunicare

Intr-o lume in care piata media evolueaza constant si impune noi standarde, AGERPRES, prima agentie de presa din Romania, se reinventeaza. Incepand cu 17 septembrie 2013, agentia va avea o noua identitate vizuala, noi platforme de comunicare online, precum si un nou slogan, care sintetizeaza perfect misiunea asumata a AGERPRES: „Actualizeaza lumea”

Suntem aici din 1889 ?i avem peste 90 de ani de transmisie live, aceasta insemnand practic ca AGERPRES reprezinta istoria Romaniei in ?tiri. Vrem sa fim ?i prezentul ?i viitorul sau, astfel ca ne reinventam astazi pentru a putea sa ne indeplinim cat mai bine scopul de a fi cea mai importanta sursa de informatii corecte, obiective, pentru Romania ?i pentru restul lumii”, declara Alexandru Giboi, Director General AGERPRES.

 

Noul AGERPRES demonstreaza faptul ca agentia trece printr-un proces complex de transformare ?i adaptare la schimbarile din mass-media internationala, adoptand cele mai noi tendinte la nivel global. În noul sau format, agentia de presa i?i va pastra rolurile fundamentale (fluxuri de ?tiri tematice, monitorizare de presa, arhiva de fotografii) ?i va introduce trei noi piloni care ii vor asigura evolutia constanta ?i intarirea pozitiei de sursa de ?tiri rapide, corecte ?i de calitate. Ace?tia sunt:

1.    Orientarea catre mediul online ?i adaptarea la tendintele din aceasta zona. Noul website AGERPRES a fost creat pornind de la comportamentul vizitatorului care are nevoie de acces rapid la informatie. Astfel, la nivel de uzabilitate, vizitatorul va interactiona cu o interfata prietenoasa care ii va oferi acces facil la informatie. În ceea ce prive?te zona de accesibilitate, noul site AGERPRES este creat pe o platforma robusta, cu o implementare grafica adaptiva ce livreaza utilizatorului o interfata adaptata dispozitivului de pe care navigheaza. Va fi, de asemenea, implementat sistemul de achizitie ?i plata online pentru fluxuri de ?tiri ?i fotografii. În plus, noua platforma online va face posibila integrarea cu cele mai populare retele sociale din Romania (Facebook, Twitter, Google +, Youtube) care permit autentificarea sociala, distribuirea u?oara a informatiilor de interes ?i comentarea acestora direct in retelele sociale.

2.    Îmbogatirea zonei multimedia cu o platforma video interactiva. Aceasta va oferi numeroase modalitati de transmitere a informatiilor, precum ilustratie video, live streaming, flux de ?tiri video. În plus, platforma va fi constant actualizata cu interviuri video ?i documentare exclusive AGERPRES ?i va fi integrata cu YouTube pentru a oferi o experienta sociala completa.

3.    Introducerea conceptului de jurnalist complet. Acesta este redactorul care are cuno?tinte ?i pregatire de baza in domeniile foto ?i video, pentru a putea transmite cu rapiditate ?tiri complexe catre publicul sau.

Conceptul noii identitati a pornit de la jurnalist ?i activitatea sa de baza: colectarea informatiilor la nivel global ?i gruparea lor in ?tiri. Astfel, noua identitate va transmite ?i sustine mesajele noului AGERPRES:  acoperire globala, imbinarea de informatii din diverse surse nationale ?i internationale, caracterul national simbolizat prin culorile tricolorului, directia ascendenta ?i substanta, puterea ?tirilor, simbolizata prin volumul bucatilor de informatie.

 

Întregul proces de rebranding ?i regandire a strategiilor ?i platformelor de comunicare reprezinta practic intrarea AGERPRES in randul celor mai importante agentii de presa din lume ?i confirmarea pozitiei sale de principala sursa de informatii cu ?i despre Romania, pentru romani ?i pentru intreaga lume.

Autori

foto
AGENTIA NATIONALA DE PRESA AGERPRES