loader

Raport Colliers: Orasele mici devin principalele optiuni de expansiune in retail

In urmatoarea perioada, sunt anuntate o serie de proiecte in Bucuresti si in doua dintre cele mai mari cinci orase din tara.

Cu toate acestea, exista interes din partea dezvoltatorilor si pentru orasele mai mici, ca urmare a competitiei reduse, care ar putea genera vanzari sustenabile pentru retailerii potriviti – arata cel mai nou raport de piata realizat de Colliers International.

 

Nevoia de proximitate fata de consumator si competitia redusa din orasele mici sunt principalele ratiuni pentru care si retailerii aleg sa isi continue expansiunea si in orasele cu o populatie mai mica de 100,000 de locuitori.

 

”In cazul centrelor comerciale viitoare,este recomandat ca mixul de chiriasi sa fie adaptat la specificul zonei de atractie. Ancora de food ramane esentiala, dar hipermarketul nu mai este un diferentiator pentru proiectele de retail. De aceea, proiectele care vor fi lansate de acum inainte pe piata vor trebui sa aiba un diferentiator clar. Formatele care s-au dezvoltat pana acum nu mai sunt suficiente. Consumatorul vrea atmosfera placuta, activitati noi pe care sa le poata desfasura in centrul comercial, branduri noi si cat mai multe concepte inedite pentru piata locala. De exemplu, Promenada Mall se adreseaza clientelei business cu venituri medii si mari si se diferentiaza printr-un design modern si elegant, o terasa multifunctionala de 7,000 mp si branduri noi cum ar fi: Kazar Shoes, Tchibo, Disney Store, Pretty Ballerinas, etc. In plus, este din ce in ce mai evident ca succesul unui centru comercial este dat si de experienta companiei care se va ocupa de managementul acestuia”, a declarat Simina Istrate, Associate Director in cadrul departamentului de Retail al Colliers International Romania.

 

În ceea ce priveste suprafetele pe care retailerii le inchiriaza, observam o tendinta a ancorelor de a creste suprafata magazinelor care sa le permita imbunatatirea cifrei de afaceri si atractivitatea magazinului in randul consumatorului final. Acest fapt nu inseamna neaparat scaderea numarului de magazine intr-un centru comercial intrucat se compenseaza cu strategia unor retaileri de dimensiuni medii care in perioada de criza si-au mai redus suprafetele de vanzare.

Autori

foto
COLLIERS INTERNATIONAL SRL