loader

Primul Mercedes-Benz Sprinter din noua generatie iese de pe linia de productie

Dupa 8 milioane de kilometri de test-drive si o investitie de 25 de milioane de euro in fabricile din Düsseldorf si Ludwigsfelde, noul Mercedes-Benz Sprinter a iesit de pe linia de asamblare din Düsseldorf

Asadar, autovehiculele comerciale usoare Mercedes-Benz scriu un nou capitol in povestea de succes a modelului Sprinter si, in acelasi timp, stabilesc un nou model de referinta pentru segment. Noul Sprinter include cinci noi sisteme de siguranta si asistenta, dintre care trei reprezinta premiere pentru clasa sa. Este primul autovehicul comercial usor cu o motorizare care respecta viitorul standard de emisii Euro VI, iar consumul incredibil de redus de carburant (cu un minimum de 6,3 litri la 100 km) il pozitioneaza pe primul loc in clasa sa. In segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mari, Sprinter impresioneaza de asemenea prin designul atractiv. 

 

Acestea sunt motivele pentru care lansarea productiei de serie a fost sarbatorita printr-o ceremonie festiva organizata la fabrica din Düsseldorf. In cadrul ceremoniei, noul Sprinter a fost prezentat in premiera angajatilor de catre Volker Mornhinweg, Directorul Diviziei de Autovehicule Comerciale Usoare al Mercedes-Benz, Dr. Sascha Paasche, Directorul Departamentului de Inginerie din cadrul Mercedes-Benz Autovehicule Comerciale Usoare, Rainer Ruess, Directorul Departamentului de Productie din cadrul Mercedes-Benz Autovehicule Comerciale Usoare si de catre Martin Kelterer, Directorul Fabricii Mercedes-Benz din Düsseldorf.

 

La startul productiei de serie, Volker Mornhinweg a spus: “Noul Mercedes-Benz Sprinter a reusit din nou sa ridice standardele in segmentul autovehiculelor comerciale usoare. Siguranta, eficienta si calitatea oferite de noul Sprinter sunt unice pe piata autovehiculelor comerciale, iar, pe segmentul autovehiculelor comerciale de dimensiuni mari, Sprinter ramane inca un pionier. inceputul productiei de serie a dat startul unei noi perioade memorabile, iar eu sunt incantat sa lucrez in aceasta echipa pentru a continua povestea de succes Sprinter.”                               

 

In cadrul ceremoniei, Directorul fabricii, Martin Kelterer, a adaugat: “Astazi este o zi speciala pentru fabrica noastra din Düsseldorf. Suntem extrem de incantati de noul Sprinter. Toti angajatii nostri au muncit din greu pentru a face aceasta zi posibila si pentru a se pregati sa lucreze cu noile procese de productie. Acest lucru dovedeste ca avem o echipa foarte motivata si calificata, ai carei membri sunt extrem de dedicati muncii lor. Va multumesc foarte mult pentru determinarea de care dati dovada si ii doresc mult succes noului Sprinter!”

 

 

Impresionant de la inceput — istoria noului Sprinter

 

Inca de la debutul Mercedes-Benz Sprinter in anul 1995, acesta a devenit cunoscut in intreaga lume. Sprinter a fost dintotdeauna considerat un pionier in materie de sisteme de asistenta si siguranta. In 1995, Mercedes-Benz a devenit prima companie care a instalat sistemul anti-lock braking system (ABS) pe un autovehicul comercial si, anume, pe Sprinter. Alta noutate a fost adaugarea sistemului Electronic Stability Program (ESP) in anul 2002. Iar in anul 2006, Mercedes-Benz a continuat imbunatatirea sistemului ESP transformandu-l in ADAPTIVE ESP. Toate aceste inovatii au transformat Sprinter intr-un produs cu vanzari de top. Pe durata ultimilor 18 ani, acesta a inregistrat vanzari de aproximativ 2,5 milioane unitati, in acelasi timp ajutandu-si clientii sa indeplineasca numeroase activitati. Mercedes-Benz Sprinter este un adevarat autovehicul global si un element de baza al strategiei Mercedes-Benz „Vans goes global“.

 

Conform legislatiei rutiere germane, la data lansarii pe piata, Mercedes-Benz Sprinter face parte din segmentul de autovehicule comerciale usoare cu o masa aproximativa de 3,5 tone GVW. Acest vehicul cu concept inovator s-a bucurat de o reactie favorabila pe piata germana, iar pe pietele externe este in crestere rapida. Astazi, acesta este vandut in mii de variante in circa 130 de tari.

 

Statutul de vehicul global al Sprinterului este confirmat si de locatiile de productie multiple. Pe langa fabricile din Düsseldorf si Ludwigsfelde, acesta este produs in Charleston (South Carolina), González Catan (Argentina) si Fuzhou (China). In scopul intrarii pe piata ruseasca, se fac demersuri pentru ca Sprinter Classic sa fie produs la fabrica din Nizhny Novgorod, detinuta de producatorul rus GAZ. Astfel, Sprinter devine un element de baza al strategiei Mercedes-Benz de a distribui autovehicule comerciale la o scara globala („Vans goes global“). Strategia se bazeaza pe globalizarea sistematica a business-ului diviziei si exploatarea castigurilor potentiale din noile piete aflate in dezvoltare.

 

Fabrica Mercedes-Benz din Düsseldorf

Complexul din Düsseldorf este principala fabrica pentru autovehiculele comerciale usoare Daimler. Cei aproximativ 6,600 de angajati ai fabricii produc circa 150,000 de unitati pe an, incluzand toate variantele cu platforma acoperita (panel van si crewbus) din gama Mercedes-Benz Sprinter. Fabrica se intinde pe o suprafata de circa 700,000 m²si produce aproape 700 de unitati intr-o zi lucratoare cu trei schimburi. In 2012, Daimler a investit circa 36 de milioane euro in fabrica. Mai mult de o treime din suma a fost folosita pentru un nou sistem combinat de caldura si electricitate, menit sa scada consumul de curent electric cu aproximativ 20%.

Autori

foto
MERCEDES-BENZ ROMANIA SRL