loader

Noul Mercedes-Benz Clasa S, disponibil in showroom-uri din august 2013

Construita dupa trei principii tehnologice, "Intelligent Drive", "Efficient Technology" si "Essence of Luxury", noua Clasa S extinde granitele tehnologiei auto catre zone neexplorate pana acum. Clasa S nu este un varf de gama tehnologic doar pentru Mercedes-Benz, el devine un nou reper al constructiei de autoturisme

La fel ca in cazul tuturor generatiilor lansate pana acum, clientii se asteapta ca noua Clasa S sa fie revolutionara la toate capitolele pentru ca astfel sa continue sa fie "cel mai bun automobil din lume". Dr Dieter Zetsche, Presedintele Consiliului de Administratie Daimler AG si Directorul diviziei Mercedes-Benz Cars, afirma:

 

"Mai mult decat sa ne dorim siguranta sau design, putere sau eficienta, confort sau dinamism, aspiratia noastra a fost "the best or nothing" in toate aspectele."

 

"The Essence of Luxury"este reprezentata de atentia acordata fiecarui detaliu al masinii pentru obtinerea finisarilor perfecte. Scopul nostru este de a avea detalii perfecte, iar acest lucru se poate vedea cel mai bine la interior. Fie ca vorbim despre scaune sau sistemul de climatizare, butoanele de control sau designul, sistemul de infotainment sau confortul si siguranta locurilor din spate, avem un numitor comun: au fost adoptate idei noi, realizate cu perfectiune la un nivel calitativ ce devine un nou standard pentru modelul de top Mercedes-Benz, dar si pentru inginerii nostri.

 

Atingerea unui nou nivel este valabila si pentru siguranta. Masina care acum zece ani introducea pe piata revolutionarul sistem PRE-SAFE® a fost apoi echipata cu DISTRONIC PLUS, pentru ca acum sa ofere o noua perspectiva asupra sigurantei si confortului la volan. Mercedes-Benz o numeste "Intelligent Drive" - "Condusul inteligent": o serie de noi sisteme introduse la noua Clasa S o transforma intr-o experienta mai confortabila si mai sigura ca niciodata.

 

Noul Mercedes-Benz Clasa S este atat de eficient incat aproape suna utopic: in doar 10 ani, prin programul "Efficient Technology" - "Tehnologie eficienta", Mercedes-Benz aproape a injumatatit consumul de carburant in segmentul de putere de 150 kW. De exemplu, consumul de combustibil a ajuns acum la o medie de 4.4 litri pentru 100 km parcursi iar coeficientul aerodinamic al noii Clase S devine un record si in acelasi timp un standard al segmentului cu valoarea sa de 0.24. Modelul S 300 BlueTEC HYBRID va cobori si mai mult catre un cd de doar 0.23 datorita unor optimizari aerodinamice suplimentare. Mai mult, noua Clasa S este prima masina din lume care renunta complet la becurile conventionale in favoarea LED-urilor, devenind astfel, inca o data, un adevarat pionier tehnologic.

 

 

Design modern, cu forme senzuale

 

Oameni din toate colturile globului pot recunoaste instantaneu un Mercedes-Benz. "Fata" Mercedes-Benz este cel mai pretios tipar din istoria de design a marcii. "Designul sofisticat al Clasei S a fost dintotdeauna o expresie a luxului si grandorii automobilistice, indiferent de era in care ne aflam. Iar noua noastra Clasa S continua si confirma mai mult ca oricand aceasta traditie. Cu arhitectura sa clasica pentru o caroserie dominata de forme fluide, noua limuzina este reprezentarea moderna a senzualitatii auto. Noua Clasa S este caracterizata de liniile sofisticate ale unui limbaj de design progresiv, combinat cu eleganta clasica a masinilor Mercedes-Benz din anii 1930, mentioneaza designerul sef Gorden Wagener.

 

Noua Clasa S este echipata de acum cu o grila a radiatorului mai mare ca niciodata, amplasata intr-un unghi mai drept si cu un design tri-dimensional, care subliniaza superioritatea evidenta si ambitia de lider absolut. Cu o noua capota a motorului, un plafon sub forma de dom a carui linie curge armonios spre spate si o parte spate usor curba, noua Clasa S are proportii de limuzina de lux clasica. Dimensiunile si spatiul au devenit elemente sofisticate ale noii Clase S, conforme cu prestigiul acesteia. Mai mult, linia sofisticata a plafonului ce curge lin spre spatele curbat a fost gandita astfel incat sa sugereze o imagine de coupé pentru partea posterioara.

 

Una din liniile definitorii pentru designul noii Clase S coboara discret din partea din fata catre spatele masinii.  Ea confera masinii un aspect foarte dinamic, chiar si atunci cand nu se afla in miscare. Formele convexe si concave rezultate din folosirea acestei linii mediene sunt de o subtilitate remarcanta si ii confera caroseriei lungi un aspect puternic emotional. Aripile spate evazate la nivel median subliniaza caracterul atletic al masinii.

 

Suprafetele clare si elegante precum si liniile mediene desenate puternic pe partea laterala a masinii creeaza o emotie deosebita privitorului pe masura ce curg catre partea din spate a masinii. Aceasta este desenata foarte elegant si este usor curbata, cu rol estetic, dar si aerodinamic. Liniile orizontale ce completeaza designul capotei portbagajului sporesc imaginea puternica a formei foarte late a spatelui atunci cand privesti masina din spate. Una dintre semnaturile de design Mercedes-Benz poate fi vazuta la nivelul lunetei ce este prelungita in ambele parti laterale in montantii spate. Partea superioara a geamului spate este rotunjita, un element de design ce ii confera masinii un aer de coupé veritabil. Adevaratele elemente vedeta ale partii posterioare sunt noile lampi spate, care sunt integrate complet in caroserie si includ toate functiile de iluminare intr-o singura unitate. Designul interior, meticulos realizat al acestora, contribuie la imaginea perfectionista a noii Clase S.

 

 

Tehnologie LED: prima masina din istorie care nu are nici macar un bec conventional

 

La aproximativ 100 de ani de la lansarea in productia de serie a sistemelor de iluminat pentru automobile, Mercedes-Benz inoveaza lumea auto din nou folosind exclusiv tehnologia LED-urilor. Clasa S este primul automobil din lume a carui lumina interioara sau exterioara este exclusiv furnizata de tehnologia LED, nefiind folosit nici macar un bec conventional. Mercedes-Benz isi consolideaza astfel pozitia de pionier in domeniul iluminarii in industria auto. În acelasi timp, functionalitatea sistemelor de iluminat ale noii Clase S este dusa la un nou nivel, tot in premiera mondiala: din grija pentru participantii la trafic ce calatoresc in spatele noii Clase S, intensitatea iluminarii stopurilor este coborata fata de nivelul normal pe timp de noapte sau la stationarile in trafic intens - la semafor, de exemplu.

 

Aproape 500 de LED-uri lumineaza drumul, masina, interiorul si portbagajul. În functie de dotarea masinii, LED-urile pot alimenta:

·         Farurile: fiecare include pana la 56 de LED-uri;

·         Stopurile: fiecare include 35 de LED-uri (plus 4 pentru lampa de ceata spate);

·         Interiorul (inclusiv iluminarea ambientala): aproximativ 300 de LED-uri sunt folosite.

 

Vizibilitatea soferului este imbunatatita de doua sisteme de asistenta electronica ce au fost modificate la nivel de functionalitate - Adaptive Highbeam Assist Plus si Night View Assist Plus. Datorita unei noi camere video stereo si a unor senzori radar multistage, Clasa S are acum o vizibilitate artificiala de 360 de grade controlata electronic si poate detecta pericolele de pe drum mult mai eficient si rapid.

 

 

Motorizari: lider al eficientei indiferent de clasa de putere

 

În primul sau an de comercializare, noua Clasa S este dotata cu doua versiuni cu sisteme de propulsie hibride, una cu motor conventional cu benzina si una diesel: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 si S 350 BlueTEC. Toate motorizarile sunt caracterizate de consumuri de combustibil mai mici cu pana la 20 de procente fata de cele ale modelului precedent si toate indeplinesc deja normele de poluare ale Euro 6. Mai mult, S 400 HYBRID si S 350 BlueTEC indeplinesc criteriile de eficienta Clasa A, iar S 300 BlueTEC HYBRID a primit o clasificare A+.

 

"Noua Clasa S obtine valori de consum si emisii poluante care acum cativa ani ne pareau utopice pentru limuzinele de lux", spune Prof. Thomas Weber, membru al Consiliului de Administratie Daimler AG, responsabil pentru cercetare si directorul Diviziei de Autoturisme Mercedes-Benz. "Iar acesta este doar inceputul initiativei noastre pe care am numit-o 'Green Leadership'. Foarte curand vom lansa S 500 Plug-In HYBRID – prima Clasa S cu un consum mediu de benzina mai mic de 4 litri pentru 100 de kilometri parcursi." Astfel, noua Clasa S va fi acum propulsata de toate tipurile de motoare disponibile: de la propulsie conventionala alimentata cu benzina sau diesel la cea hibrida cu motare cu benzina sau motorina si chiar hibrida plug-in in premiera.

 

Suspensii: primul sistem de suspensie din lume cu "ochi"

 

Noua Clasa S este prima masina din lume capabila sa detecteze neregularitatile drumului din fata masinii. Daca sistemul ROAD SURFACE SCAN detecteaza astfel de probleme ale drumului prin intermediul camerei stereo, un alt sistem, MAGIC BODY CONTROL, regleaza instantaneu suspensia pentru a face fata situatiei. Acest sistem inovator de suspensie este disponibil optional pentru modelele echipate cu motoare cu opt cilindri. Echiparea standard a noii Clase S include sistemul de amortizare adaptiva, controlat electronic si o versiune imbunatatita a sistemului de suspensie pneumatica AIRMATIC.

 

Interiorul: spatiu amplu si robustete exemplara

Cu arhitectura sa clara, designul interior al noii Clase S reprezinta reteta ideala pentru o limuzina clasica, superioara, de cea mai noua generatie. Caracterul interior este foarte expresiv, design-ul bordului este fluid, senzual si elegant. Elementele pozitionate orizontal si liniile clare ale interiorului creaza senzatia de spatiu amplu si de robustete exemplara. Calitatea superioara si eleganta designului se armonizeaza cu functionalitatea: interiorul Clasei S combina in mod ideal confortul pasagerilor, spatiul generos si ergonomia impecabila, la cel mai inalt nivel.

 

Materialele folosite si culorile propuse sunt coordonate perfect si lasa impresia ca interiorul este construit unitar, nu din mai multe segmente. Insertiile din lemn abunda pe tabloul de bord si consola centrala. Toate butoanele si comutatoarele sunt acoperite de suprafete metalice finisate, sporind astfel calitatea exceptionala a noului interior al Clasei S.

 

?i pasagerii din spate beneficiaza de locuri first-class - designul exclusivist al scaunelor din spate, panourile usilor si toate sistemele de control sunt finisate si construite la acelasi nivel calitativ foarte ridicat, precum cele destinate pasagerilor din fata. Ca un element de individualizare suplimentar, dotarea optionala "First Class Rear" incorporeaza o consola centrala Business ce combina dotari pentru confortul personal cu o ergonomie exemplara. Ea contine un telefon, spatii de depozitare suplimentare si o masa pliabila.

 

 

Conceptul: tot ce este mai bun pentru interiorul unei masini

 

Pentru prima oara in istoria Clasei S, dezvoltarea interiorului a fost facuta punand accentul pe versiunea cu ampatament lung. Cu totul nou in procesul de dezvoltare, limuzina cu ampatament standard a fost derivata din cea cu ampatament lung. Acest lucru a fost posibil deoarece Clasa S nu este doar o limuzina care, in Europa si America de Nord, este condusa chiar de proprietar. Cea mai prestigioasa limuzina Mercedes-Benz, varful de gama al marcii, este o limuzina care in Asia este foarte frecvent condusa de un sofer, iar proprietarul ia loc in spate. De aceea, consecinta logica a succesului Clasei S ca limuzina cu sofer a fost dezvoltarea la un nivel cu totul special a caracteristicilor locurilor din spate in materie de confort si siguranta. Este astfel clar ca in noua Clasa S pasagerii din spate beneficiaza de confort “first-class”.

 

Pasagerii noii Clase S beneficiaza de o crestere moderata a dimensiunilor masinii fata de fosta generatie, dar acest lucru se traduce prin cresterea spatiului interior la toate capitolele: sunt acum disponibili 12 milimetri suplimentari de spatiu la nivelul capului pentru sofer, precum si un spatiu la nivelul umerilor mai mare cu 14 milimetri,  iar spatiul la nivelul coatelor in fata a crescut cu 10 milimetri. Datorita cresterii cu 14 milimetri a spatiului la nivelul genunchilor in spate, calatoria devine si mai confortabila pentru pasagerii de aici. Spatiul la nivelul umerilor pentru pasagerii din spate a crescut cu pana la 9 milimetri.

 

Conceptul de afisaj si control: un centru de comanda nou si elegant

 

Noul centru informational al Clasei S este format din doua display-uri TFT cu rezolutie foarte inalta ce afiseaza informatia in format 8:3 si au o diagonala de 30.7 cm. Display-ul din stanga preia functiile de afisaj al fostului panou de instrumente de bord, punandu-i la dispozitie soferului toate informatiile necesare si relevante. Display-ul din dreapta afiseaza toate informatiile sistemelor de infotainment si confort. Pentru ca noua Clasa S a trebuit sa includa foarte multe functii noi, sistemul central de control a fost reproiectat pentru o ergonomie logica. Principalele consideratii ale dezvoltarii noului sistem au fost ergonomia, usurinta in utilizare, siguranta, atractivitatea si aspectul.

 

Sistemele de control si de afisaj ale noii Clase S au fost proiectate unitar pentru a oferi o functionalitate perfecta atat in termeni de design, cat si de functionalitate. Pe langa noile display-uri, suprafetele metalice ale butoanelor si elementele de control realizate din aluminiu sunt caracteristici vizuale de o calitate foarte ridicata. Fiecare buton din interiorul Clasei S are un sunet aparte, un feeling deosebit si o atentie la detalii ce reprezinta adevaratul spirit Mercedes-Benz.

 

Complet noi pentru interiorul noii Clase S sunt noile sisteme de control pentru tastatura telefonului - acum cu touch, si cel pentru setarea functiilor favorite de comanda - acum exista 12 functii de memorie disponibile.

 

Comanda vocala LINGUATRONIC este disponibila prin intermediul sistemului Speech Dialog System si permite introducerea adreselor pentru sistemul de navigatie intr-o singura fraza. ?i telefonul si sistemul audio pot fi controlate tot vocal. O noua caracteristica a sistemului de comenzi vocale este disponibila optional - citirea mesajelor text (SMS) sau a email-urilor.

 

Sistemul de control al climatizarii: numeroase caracteristici noi creeaza o atmosfera extrem de placuta

 

În timpul proiectarii sistematice a noului sistem de climatizare, o atentie deosebita a fost acordata imbunatatirii sistemului la nivel de performante, calitatea aerului, reglaje mai precise, nivel sonor si eficienta. O caracteristica complet noua este pachetul AIR-BALANCE ce include un atomizor de parfum, ionizare a aerului si o filtrare mai eficienta a aerului fata de sistemul ce echipeaza modelul standard. Sistemul de climatizare automata THERMOTRONIC pentru locurile din spate include doua zone aditionale pentru imbunatatirea confortului climatic. Cotierele incalzite sunt o dotare complet noua.

 

În premiera mondiala, noua Clasa S este echipata cu un sistem activ de parfumare a interiorului - "active perfuming system" oferit ca parte a pachetului AIR-BALANCE. "Sistem activ" inseamna ca sistemul de parfumare se porneste/ opreste manual, iar intensitatea de parfumare este si ea reglabila manual. Sistemul de parfumare individualizeaza mirosul interiorului masinii. El nu modifica mirosul interiorului permanent, iar moleculele de parfum nu afecteaza suprafetele habitaclului sau hainele pasagerilor. Parfumul este discret, moderat si se disipa rapid.

 

 

Scaunele: birou mobil si centru de relaxare

 

Prin intermediul unor dotari oferite in premiera mondiala - scaunele cu functie de masaj ENERGIZING bazata pe principiul HOT STONE sau sistemul de ventilatie activa al scaunelor cu ventilatoare cu functionare reversibila, Mercedes-Benz a ridicat nivelul de confort si climatizare pentru scaunele noii Clase S la un nou standard pentru segmentul sau. Inginerii care s-au ocupat cu dezvoltarea scaunelor au acordat o atentie deosebita locurilor din spate. Pentru acest segment al masinii sunt disponibile cinci configuratii diferite pentru pasageri, inclusiv optiunea Executive, cu scaune individuale cu spatar reglabil pana la un unghi de 43.5 grade. Aceasta pozitie le va permite ocupantilor acestor locuri sa se relaxeze cu adevarat sau sa se concentreze mai bine la activitatile de birou desfasurate in masina, in miscare.

 

Functia de masaj ENERGIZING este bazata pe principiul masajului cu pietre fierbinti si este oferita in premiera mondiala pentru un automobil. Specialistii in dezvoltarea scaunelor au creat o functie de masaj unica ce foloseste 14 perne individuale gonflabile, amplasate in spatarul scaunului si incalzite. Pasagerul poate alege unul din cele sase programe de masaj disponibile, doua dintre ele folosind functia de incalzire a pernelor de masaj. Aceasta functie de masaj inovatoare este disponibila si pentru locurile din spate.

 

Tot ca o premiera au fost folosite pentru scaunele climatizate ale noii Clase S ventilatoare cu functionare reversibila. Atunci cand este activata functia de ventiatie a scaunului, intr-o prima faza este absorbit in scaun aerul mai rece din exteriorul acestuia. Astfel, suprafata incalzita a scaunului este racita mult mai rapid decat in cazul folosirii precedentului sistem de climatizare pentru scaune. Dupa patru minute de functionare in acest mod, ventilatoarele din scaune sunt pornite automat in modul conventional in care sufla aer pentru a pastra temperatura scaunului rece.

 

Pentru versiunea cu ampatament standard a noii Clase S sunt disponibile doua configuratii de scaune pentru locurile din spate: bancheta conventionala statica sau scaune individuale cu posibilitatea inclinarii spatarului cu pana la 37 de grade. Pentru versiunea cu ampatament lung sunt disponibile cinci configuratii pentru locurile din spate. Mecanismele de control ale scaunelor sunt complet noi pentru versiunile de scaune de lux sau cu spatar reglabil. Spatarele scaunelor se controleaza acum in regim separat de sezut, care la randul lui poate fi setat pe plan orizontal si vertical.

 

Unghiul maxim de reglaj al spatarului scaunului Executive din spatele locului pasagerului din dreapta a fost crescut de la 37 de grade la 43.5 grade, devenind astfel scaunul cu cel mai mare unghi de inclinare din segmentul limuzinelor de lux. Scaunul Executive include si un suport pentru gambe care poate fi reglat in lungime si ca inclinatie. În completare, suportul pentru calcaie este integrat in scaunul dreapta fata ce poate fi pliat aproape de bord atunci cand nu este ocupat. Noua Clasa S ofera astfel cea mai relaxanta si spatioasa pozitie pentru scaunul din dreapta spate al versiunii sale cu ampatament lung si scaune Executive.

 

Daca masina este echipata cu optiunea de consola centrala spate "First Class Rear", tunelul median ce porneste de la consola centrala din bord este continuat stilistic pana intre locurile din spate. Aici, consola dintre scaune este echipata cu suporturi de bauturi climatizate ce folosesc tehnologie Peltier pentru a incalzi sau raci bauturile pentru o lunga perioada de timp. La fel ca intr-un scaun de avion, pasagerul are la dispozitie masute ce pot fi pliate sau depliate din consola centrala cu o usurinta remarcabila, folosind doar o mana.

 

 

Caracteristicile multimedia: sala de concerte mobila

 

Noua Clasa S este acum echipata cu un sistem multimedia complet nou, cu o ergonomie studiata atent, comenzi intuitive, vizualizari si animatii complet noi, ultra-moderne. O inovatie importanta este sistemul de control pentru mai multi utilizatori - fiecare din cei patru pasageri poate accesa independent sursa media pe care si-o doreste din sistemul de entertainment.

 

Sistemul inovator Frontbass dezvoltat de Mercedes-Benz si utilizat in premiera pentru un automobil de lux isi face debutul mondial in noua Clasa S pentru toate sistemele audio disponibile pentru acesta. Subwooferele  sunt amplasate in dreptul picioarelor pasagerilor din fata si folosesc aproximativ cate 40 de litri de spatiu din caroserie si sasiu drept camera de rezonanta. Astfel, wooferele conventionale amplasate in portiere nu mai sunt necesare. Difuzoarele pentru gama medie de sunet au fost amplasate mai sus, pe portiere. Aceasta repozitionare imbunatateste ambianta sonora si mareste spatiul de depozitare disponibil in usi.

 

Ca alternative la sistemul de sunet standard care foloseste 10 difuzoare, sunt disponibile doua alte sisteme de sunet ultra-performante. Ele au fost dezvoltate de Mercedes-Benz impreuna cu specialistul in sisteme audio high-end Burmester: Burmester® Surround Sound si Burmester® High-End 3D?Surround Sound.

 

Prezentarea interactiva a continutului este caracteristica principala a noului sistem de navigatie. Noile functii de navitainment includ o busola animata, sistemul de informare a pasagerilor cu privire la ruta similar cu cel folosit in avioane - "Driveshow" si afisarea Google Maps pe unitatea centrala, dar si pe monitoarele din spate.

 

Informarea asupra situatiei de trafic este acum afisata intr-o forma noua, iar, cu ajutorul sistemului Live Traffic Information service, datele legate de traficul de pe traseu sunt transmise in timp real. Astfel, sistemul de navigatie este acum mai bine informat ca niciodata asupra situatiei in care se afla drumul ce urmeaza sa fie parcurs.

 

Caroserie: stabilitate maxima si design ultra-usor de calitate superioara

 

?elul Mercedes-Benz a fost acela de a crea pentru noua Clasa S o caroserie cu un grad de rezistenta impresionant la impact, o rigiditate exceptionala pentru atingerea unei manevrabilitati excelente si pentru obtinerea unor niveluri de zgomot si vibratii mai mici ca niciodata. Clasa S beneficiaza de generatia a treia de caroserie construita in regim hibrid-aluminiu. Indicele de greutate scazuta - raportul dintre rigiditatea torsionala,  greutatea si dimensiunile masinii - a fost imbunatatit cu 50 de procente fata de modelul precedent.

 

Începand cu modelul din seria 220 dezvoltat in anii 1990, Mercedes-Benz a construit caroseriile mixand materialele usoare pentru scaderea masei totale finale. În timp, caroseriile au devenit hibrizi construiti din aluminiu si otel, iar metalul usor a ajuns sa insumeze peste 50 de procente din materialele folosite in total. Astfel, a fost posibila pastrarea aceleiasi greutati pentru limuzina S de-a lungul a 20 de ani si chiar greutatea a scazut usor de la o generatie la alta chiar daca normele de siguranta si confort au fost sporite in permanenta. Toata caroseria exterioara a noii Clase S, inclusiv plafonul si partea frontala a caroseriei sunt construite din aluminiu. Celula de siguranta pentru pasageri este construita prin folosirea unui otel extrem de rezistent.

 

Constructia ultra-usoara a noii Clase S prin folosirea materialelor usoare, optimizarea geometrica si utilizarea unei tehnologii complexe pentru imbinarea elementelor de caroserie si sasiu ii permit limuzinei de top Mercedes-Benz sa ridice standardele de siguranta si confort in segment, fara ca masina sa devina mai grea. Cu o rigiditate torsionala de 40.5 kN (modelul precedent avea o valoare de 27.5 kN), Clasa S seteaza un nou record al segmentului la acest capitol.

 

 

Protectie PRE-SAFE® extinsa: prevenirea este esentiala

 

În urma cu 10 ani, Mercedes-Benz a folosit un sistem de siguranta activa absolut revolutionar - sistemul de protectie anticipativa pentru pasageri PRE-SAFE®. De atunci si pana in prezent, sistemul a fost imbunatatit constant. Acum, pionierul sistemelor de siguranta activa isi sporeste nivelul de protectie inca o data.

 

Noile functii ale sistemului PRE-SAFE®pot ajuta la prevenirea coliziunilor cu pietonii si vehiculele din fata masinii in traficul din orase, la evitarea situatiilor periculoase create de traficul din spatele masinii si la imbunatatirea protectiei oferite de centurile de siguranta.

·         Sistemul de franare PRE-SAFE® Brake poate detecta acum si pietonii si poate initia franarea autonoma pentru a evita o coliziune pana la viteze de maxim 50 km/h.

·         PRE-SAFE® PLUSpoate recunoaste un impact iminent din spate si poate activa automat sistemul de atentionare a traficului prin intermediul luminilor de avarie spate ce vor lumina intermitent la o frecventa foarte mare. Daca pericolul unui impact persista, sistemul poate activa automat sistemul de franare al masinii stationate pentru minimizarea pericolului de accidentare in zona gatului a pasagerilor. Aceasta functie poate, de asemenea, sa reduca riscul producerii unor noi accidente. Imediat inaintea impactului, functiile sistemului de protectie anticipativa pentru pasageri PRE-SAFE® sunt activate automat, in special centurile de siguranta cu pre-tensionare reversibila.

·         Cu ajutorul functiei PRE-SAFE® Impulse, soferul si pasagerul din dreapta fata sunt trasi in sens invers directiei din care va surveni un impact prin intermediul centurilor de siguranta, in faza incipienta a accidentului. Aceasta noua functie poate reduce substantial riscul si severitatea unui accident frontal.

 

Noi standarde de siguranta pentru locurile din spate: caracteristici noi pentru Clasa S

 

Mercedes-Benz a extins gama de sisteme de siguranta destinata locurilor din spate prin introducerea sistemului de extindere automata a prinderilor pentru centurile de siguranta, centura de siguranta cu airbag si airbag-ul pentru sezutul scaunului. Primele doua dotari amintite aici sunt standard pentru masinile echipate cu "PRE-SAFE® rear package". Sistemul de extindere automata a cataramei pentru centura de siguranta este iluminat, iar un motor electric extinde si retracteaza catarama automat ajutand astfel prinderea corecta a centurii in dreptul pelvisului si toracelui. Pasagerul va fi astfel mai bine ancorat in scaun si deci mai bine protejat in caz de accident, miscarile laterale si longitudinale fiindu-i limitate pentru sporirea sigurantei.

 

Beltbag este o centura de siguranta ce include un airbag menit sa ajute la diminuarea ranirilor ce pot surveni in zona toracica la un impact frontal, cand centura de siguranta pune foarte multa presiune pe piepturile pasagerilor. Scaunele cu spatar ce se pot inclina sunt echipate cu cushionbag. Aceasta este o perna amplasata in partea din fata a sezutului. Daca pasagerul sta inclinat spre spate in scaun, in momentul unui accident, el ar putea culisa pe sub centura de siguranta. Perna de aer din sezut va avea grija ca acest lucru, numit in limbajul de specialitate "submarining", sa nu se intample. Aceasta noua dotare de siguranta pasiva i-a permis companiei Mercedes-Benz sa creeze scaune mai spectaculoase si mai confortabile ca niciodata, extrem de sigure in caz de accident.

 

Intelligent Drive: conectat la toate simturile

 

Evitarea accidentelor si diminuarea consecintelor acestora - aceasta este ideologia adoptata de Mercedes-Benz Accident Research, departamentul de siguranta special creat de compania noastra sub motto-ul "Real Life Safety". Ideologia acestui departament a devenit o strategie urmata cu mare precizie in realizarea noii Clase S, unde numeroase sisteme noi de asistenta lucreaza in comuniune cu functiile noi sau imbunatatite ale masinii. Astfel, confortul si siguranta sunt simultan imbunatatite. Acesta este Mercedes-Benz "Intelligent Drive". Toate functiile noi ale masinii se bazeaza pe acelasi sistem senzorial al masinii, ce cuprinde camera stereo si senzorii radar multistage.

 

"Sistemele de asistenta inteligente analizeaza situatii complexe pe care le poate intalni masina si recunosc pericolele potentiale de pe drum cu ajutorul unui sistem de senzori", explica Prof. Thomas Weber, membru al Consiliului de Administratie Daimler AG, responsabil pentru cercetare si Directorul Diviziei Mercedes-Benz Cars. "La figurat vorbind, noua Clasa S nu are ochi doar in fata, are vizibilitate 360 de grade". Un factor cheie al noii Clase S este conectarea in retea a tuturor sistemelor, pe care expertii o numesc "fuziune de senzori". Scopul final este acela de a fi asigurata o protectie atat pentru pasagerii Mercedes-Benz, cat si pentru ceilalti participanti la trafic.

 

Functiile de asistenta pentru sofer sunt cele legate de confortul acestuia, cele care il atentioneaza vizual, acustic sau senzitiv precum si cele care ii sporesc atentia si deci ii imbunatatesc reactiile. Unele sisteme sunt chiar capabile sa actioneze in regim de corectie in cazul unei urgente, de exemplu aplicare

Autori

foto
MERCEDES-BENZ ROMANIA SRL