loader
Noi numiri la nivel de management in KPMG Romania si Moldova

Noi numiri la nivel de management in KPMG Romania si Moldova

De la 1 octombrie 2023, Inga Tigai, Nicoleta Mihai, Calina Iacob, Cristina Ionescu, Alexandru Rusu si Alexandru Soaica sint noile promovari la nivelul echipei de management

KPMG in Romania & Moldova anunta noi promovari la nivelul echipei de management, care vor contribui la continuarea dezvoltarii sustenabile a pietei din Romania si Moldova prin adoptarea noilor tehnologii, inovatiei, si strategiilor competitive care sa raspunda nevoilor clientilor nostri, exploatand tendintele globale precum inteligenta artificiala si ESG. De la 1 octombrie 2023, Inga Tigai ocupa pozitia de Partener in cadrul departamentului de Consultanta Fiscala; Nicoleta Mihai, Calina Iacob si Cristina Ionescu completeaza formula rolurilor de Partener Asociat in cadrul departamentului de Consultanta in Afaceri, iar Alexandru Rusu si Alexandru Soaica preiau pozitia de Partener Asociat in cadrul departamentului de Audit si, respectiv, Audit Delivery Academy.

Inga Tigai, Partener, Head of Tax & Legal Technology, Consultanta Fiscala

  

Cu 18 ani de experienta in consultanta fiscala, Inga Tigai, Head of Tax & Legal Technology, este noul Partener in Consultanta Fiscala al KPMG in Romania & Moldova. Cu o experienta bogata in domenii ce includ consultanta si conformitatea, raportarea electronica, impozitul pe venit, securitatea sociala internationala, solutiile de mobilitate globala, strategiile de salarizare si compensare, proiectele de due diligence, precum si consilierea in domeniul resurselor umane, Inga Tigai va duce echipa de consultanta fiscala la un nou nivel.

Este membra in diverse comitete fiscale si de munca contribuind la imbunatatirea modelelor de operare fiscala si sprijinind companiile in asigurarea conformitatii fiscale, prin cunoasterea celor mai originale maniere de a coagula cunostinte, oameni si solutii digitale. Cele mai recente acreditari de tehnologie fiscala includ implementarea a numeroase proiecte SAF-T, Tax Data Verifier, e-invoicing, Corporate Tax Manager pentru companiile din Romania. Experienta sa in acest domeniu este recunoscuta si la nivelul Europei Centrale si de Sud-Est (CEE), Inga coordonand cu succes KPMG CEE Tax Technology.

Apreciata in piata serviciilor profesionale pentru proiectele de transformare a functiei fiscale si a serviciilor de mobilitate globala (GMS), oferind de-a lungul anilor asistenta autoritatilor fiscale romane in dezvoltarea de noi tehnologii si imbunatatirea mediului de afaceri, Inga considera ca evolutia consultantei fiscale este strans legata de digitalizare.

Competentele fiscale si digitale m-au ajutat sa integrez cu succes lumea Codului Fiscal cu cea a codurilor de programare, astfel incat sa pot obtine nu doar conformarea fiscala, ci si bunastare pentru comunitatile de afaceri, definind un nou standard pentru modul in care organizatiile pot contribui la dezvoltarea societatii. Prin intelegerea optima a inovatiei, talentului si solutiilor tehnologice, KPMG Romania si Moldova transforma piata de consultanta fiscala, deschizand-o oportunitatilor unui viitor digital”, a declarat Inga.

Nicoleta Mihai este Partener asociat, Head of Restructuring, Consultanta in Afaceri

  

Nicoleta este avocat, membra in Baroul Bucuresti, specializata in domeniul insolventei si al restructurarii companiilor. Din 2019, este coordonatoarea departamentului de Turnaround si Restructurare din KPMG in Romania si KPMG Legal – Toncescu si Asociatii.  Cu o experienta de peste 20 de ani in domeniul serviciilor de consultanta privind dreptul civil si al serviciilor de restructurare financiara si operationala, Nicoleta a sprijinit companiile si partile interesate ale acestora in perioade dificile, oferind servicii care includ: redresarea, restructurarea financiara si operationala, restructurarea preventiva, evaluarile independente ale intreprinderilor (IBR), gestionarea lichiditatilor, procedurile de insolventa si sprijin pentru fuziuni si achizitii in dificultate. Experienta sa in acest domeniu este recunoscuta si la nivelul unor organisme profesionale locale si internationale, cat si de certificare, precum UNPIR (Uniunea Practicienilor in Insolventa din Romania), Insol Europe si Insol International sau TMA (Turnaround Management Association). Din anul 2022, Consiliul Director al TMA Romania a ales-o pe Nicoleta in calitate de Presedinte al TMA Romania.

De asemenea, Nicoleta a fost implicata indeaproape in dezvoltarea legislatiei specifice domeniului insolventei, fiind membra in grupurile de lucru formate pentru discutarea propunerilor legislative, si ofera in mod regulat sesiuni de formare pentru entitatile bancare si financiare, precum si prelegeri in cadrul unor seminarii si conferinte organizate de institutii profesionale nationale si europene, specializate in domeniul restructurarii, insolventei si al reconstructiei si redresarii afacerilor.

Contribuie din pasiune la extinderea si consolidarea echipei si este implicata in dezvoltarea serviciilor integrate in cadrul KPMG Romania privind restructurarea companiilor prin raportare la introducerea guvernantei corporative si a sustenabilitatii in cadrul solutiilor de restructurare.

In actualul mediu economic, liderii in afaceri se confrunta cu multiple provocari de natura foarte diferita, incluzand aspectele macroeconomice, geopolitice, tehnologice, de reglementare sau de aprovizionare. Lipsa unei reactii prompte sau un pas in directia gresita pot avea uneori efecte ireversibile asupra performantei si valorii afacerii. Competentele in domeniul juridic si intelegerea mediului de afaceri, cu o atentie pe domeniul restructurarii financiare si operationale, m-au ajutat sa integrez solutii pentru companii, acordand asistenta in momente dificile pentru a obtine rezultate reale pentru partile interesate sau pentru afacerea insasi”, a spus Nicoleta.

Calina Iacob este Partener asociat, Consultanta in Afaceri

  

Pe parcursul carierei sale, Calina a fost alaturi de numerosi clienti, institutii financiare si companii, in proiecte care au vizat imbunatatirea cadrului de administrare a riscurilor, a guvernantei corporative sau implementarea de noi cerinte de reglementare. In noul sau rol, Calina va coordona echipe de experti in modelarea si gestionarea riscurilor si de specialisti in reglementarile sectorului financiar, dar si in guvernanta corporativa in proiecte complexe, inclusiv in sfera gestionarii riscurilor climatice.

In acest timp, Calina si-a continuat si dezvoltarea profesionala si educatia obtinand certificari precum cea de Financial Risk Manager (FRM) si de Sustenabilitate si Riscuri Climatice (SCR), de la Asociatia Globala a Profesionistilor in Gestionarea Riscurilor (GARP) sau Lean Six Sigma Black Belt, fiind si membra a Asociatiei Contabililor Autorizati si Certificati (ACCA) din Marea Britanie.

Sectorul financiar trece printr-o perioada plina de provocari, dar in care inovatia a avut cea mai accelerata dezvoltare, fie ca vorbim de digitalizare si regandirea proceselor pentru a oferi clientilor o experienta de exceptie sau utilizarea unor instrumente avansate de prelucrare a datelor pentru o mai buna gestionare a riscurilor. In acest context, echipa noastra are o expertiza foarte variata astfel incat sa putem fi alaturi de clientii nostri in proiecte complexe, multidisciplinare, viziunea noastra fiind configurarea solutiilor de inalta calitate si inovatoare care sa sprijine activitatile de afaceri si sa nu fie doar un exercitiu de conformitate.”

Cristina Ionescu este Partener asociat, Consultanta in Afaceri

  

Cu o cariera de succes de peste 19 ani in KPMG in Romania & Moldova, Cristina Ionescu este apreciata in colectivul KPMG pentru cariera inceputa in rolul de Auditor Financiar. Membra a organizatiilor internationale si nationale reputate in domeniu, precum ACCA, CAFR, CECCAR, Cristina si-a consolidat parcursul profesional in consultanta, aprofundand arii care variaza de la audit intern la imbunatatirea proceselor de afaceri si servicii de consultanta financiara. In 2013, a inceput calatoria in lumea automatizarii inteligente, a robotizarii, a implementarii variatelor tehnologii, iar din anul 2018 conduce Centrul de Externalizare Servicii al KPMG in Romania si Moldova. 

Cristina este pasionata de transformarea pe care tehnologia o poate aduce in viata profesionala si nu numai, si de construirea unor echipe performante care furnizeaza servicii de calitate. Cristina investeste multa pasiune in livrarea proiectelor sale si in dezvoltarea echipelor.

Pentru a fi cat mai eficienta si a intelege cu adevarat mecanismele umane, Cristina si-a asumat provocari din domeniul dezvoltarii umane, obtinand certificari internationale reputabile, cum ar fi cea de la Institutul de Neurostiinta si Mindfulness, Franta. Mai mult, ea a fost implicata in construirea unei baze solide pentru programele noastre de wellbeing, livrand programe interne pentru peste 600 de colegi.

Intr-o lume in care tehnologia si inteligenta artificiala sunt pe buzele tuturor, umanitatea este tot ceea ce ne ramane mai pretios. Sa impletim servicii de exceptionale, livrate profesionist atat de roboti, cat si de factorul uman, si sa fim parteneri clientilor nostri pentru a construi impreuna viitorul, este atat o onoare, cat si o responsabilitate. Sunt recunoscatoare ca imi pot trai, zi de zi, pasiunea, in KPMG”, a declarat Cristina

Alexandru Rusu este Partener asociat, Audit

  

Alexandru Rusu este un profesionist cu experienta extinsa in domeniul financiar, dedicandu-si peste 15 ani din cariera domeniului auditului si finantelor (incluzand 2 ani petrecuti la biroul KPMG Charlotte, Statele Unite ale Americii). Alexandru s-a alaturat KPMG in Romania in 2007 si a devenit un lider cu experienta in piata de audit coordonand de-a lungul carierei numeroase misiuni de audit, incluzand auditul societatilor listate sau in curs de listare in diferite sectoare de activitate, inclusiv retail si bunuri de larg consum, telecomunicatii si productie, contribuind semnificativ la succesul KPMG si al clientilor nostri.

Pregatirea si experienta sa profesionala il plaseaza ca lider in profesia de audit, iar echipa multidisciplinara pe care o coordoneaza poate oferi asistenta afacerilor de toate dimensiunile, in timp ce navigheaza prin oportunitatile si provocarile oferite de mediul economic, de schimbarile legislative sau de tehnologie, cu accent pe inteligenta artificiala. Alexandru a obtinut certificari atat la nivel local, fiind membru CAFR (Camera Auditorilor Financiari) si ASPAAS (Autoritatea pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar), cat si la nivel international, fiind membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants United Kingdom).

Cred ca societatea noastra a ajuns in punctul in care trebuie sa priveasca tehnologia ca un conector. In planul afacerilor insa, ea genereaza avantaje competitive. In cadrul KPMG, noile tehnologii sunt folosite ca adjuvant in activitatile de audit si in constructia relatiilor cu clientii. Faptul ca inteligenta artificiala va fi in curand indispensabila nu e o vulnerabilitate a ecosistemelor sociale sau de afaceri, dimpotriva; e o forma de crestere si dezvoltare a acestora. Nu ne mutam ideile in cloud, ele sunt tot in interactiunile noastre autentice, dar putem ajunge mai repede, unii la ceilalti, prin tot ceea ce noile tehnologii ofera in termeni de timp, viteza, siguranta si eficienta”, a declarat Alexandru Rusu

Alexandru Soaica este Partener asociat, Audit Delivery Academy

  

Cu 15 ani de experienta in Audit si Shared Service Centers pentru Audit, Alex a contribuit la crearea Audit Delivery Academy (ADA) in 2011 in cadrul KPMG in Romania, la cresterea continua si transformarea ADA intr-un centru digital de succes, de altfel, si unul dintre preferatele firmelor KPMG pentru outsourcing.

A fost implicat in planificarea, lansarea si dezvoltarea colaborarii cu birouri importante din reteaua KPMG, printre care KPMG in Belgia, Elvetia, Luxembourg si Canada, dar si cu multiple birouri in zona de Automatizare si Data & Analytics, printre care Brazilia, Arabia Saudita, Polonia, Croatia si altele. A contribuit la deschiderea si pregatirea unor centre similare din reteaua KPMG, cel mai important fiind proiectul cu KPMG in Africa de Sud, confirmand astfel bunele practici ale centrului din Romania. Flexibilitatea in abordare, alaturi de initiativele de automatizare si transformare ale serviciilor noastre, profesionalismul si calitatea serviciilor oferite stau la baza acestor parteneriate si a nivelului de incredere pe care il oferim.

Dezvoltarea Audit Delivery Academy inseamna astazi un departament de peste 300 de profesionisti, aflati in diferite etape ale dezvoltarii lor profesionale, cu planuri semnificative de crestere de la an la an, cu competente in Audit, Consultanta, Taxe, Digital, Contabilitate Manageriala sau Managementul Riscului si care ofera suport echipelor KPMG in limba engleza, germana sau franceza. Pe parcursul acestei experiente, Alex a obtinut certificari atat la nivel local, fiind membru CAFR (Camera Auditorilor Financiari) si ASPAAS (Autoritatea pentru Supravegherea Publica a Activitatii de Audit Statutar) dar si la nivel international, din 2013 fiind membru ACCA (Association of Chartered Certified Accountants).

Cariera mea a insemnat dezvoltare continua. Este o forma de responsabilitate fata de mine si fata de KPMG, aceea de a cauta cea mai buna versiune a ta, in noi contexte sociale, digitale, economice. Cred ca o parte din aceasta mentalitate reflecta deschiderea KPMG catre noi piete. Audit Delivery Academy va creste pentru ca acesta este viitorul: educatie continua, intr-o lume multiculturala, pentru educarea talentelor in acelasi ritm in care tehnologia evolueaza”, considera Alexandru Soaica.

Promovarile sunt o recunoastere a performantei profesionale si a eforturilor sustinute pentru a inspira incredere clientilor KPMG in Romania si Moldova. In compania noastra, cresterea organica a carierelor este insotita de evaluarea profesionalismului si a rezultatelor excelente pe care colegii nostri le-au dovedit in contexte diverse, cu niveluri de risc foarte distincte, partial determinate de mediul geopolitic si economic curent. Tehnologia in domeniul fiscal, audit, juridic si al consultantei de afaceri a devenit un fundament al competitivitatii, iar serviciile oferite de departamentele coordonate de colegii nostri in noile lor pozitii raspund provocarilor companiilor din Romania si Moldova de a fi pregatite pentru oportunitatile transformative ale viitorului aduse de evolutia rapida a inovatiilor in tehnologie. Am incredere ca, in noul lor rol, profesionistii KPMG vor continua consolidarea serviciilor oferite clientilor nostri cu metode complexe si inovative care genereaza valoare dezvoltarii afacerilor, dar mai ales vor contribui la formarea unor noi ecosisteme de afaceri in care putem fi avangardisti”, spune Ramona Jurubita, Country Managing Partner KPMG in Romania si Moldova.

Despre KPMG

KPMG este o organizatie globala de firme independente de servicii profesionale care furnizeaza servicii de audit, consultanta fiscala si in domeniul afacerilor. Ne desfasuram activitatea in 143 de tari si aveam la finalul anului financiar 2022 aproape 265.000 de angajati in firmele membre din intreaga lume. Fiecare firma KPMG este din punct de vedere legal o entitate separata si distincta si se descrie ca atare. KPMG International Limited este o societate privata engleza cu raspundere limitata la garantii. KPMG International Limited si entitatile sale nu ofera servicii pentru clienti.

In Romania si Republica Moldova, KPMG isi desfasoara activitatea in cadrul celor sase birouri din Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si Chisinau. In prezent dispunem de un numar de peste 1000 de profesionisti, atat cetateni romani, cat si straini.

Autori

foto
KPMG ROMANIA SRL