loader
Lidl Romania publica in primul sau raport de sustenabilitate masuri referitoare la 22 de teme de impact Social, Economic si de mediu

Lidl Romania publica in primul sau raport de sustenabilitate masuri referitoare la 22 de teme de impact Social, Economic si de mediu

Raportul elaborat conform celor mai noi standarde internationale de raportare non-financiara, Global Reporting Initiative (GRI), reprezinta o radiografie a activitatii Lidl Romania, luand in calcul impactul asupra mediului, societatii si economiei, dar si masurile asumate de companie pentru o dezvoltare durabila.

Cu un model de business responsabil, cladit pe principiul eficientei, Lidl Romania lanseaza, sub deviza Responsabili pentru noi, primul sau raport de sustenabilitate. Documentul reprezinta un demers de transparenta, care nu doar analizeaza integrat actiunile de responsabilitate sociala ale Lidl Romania, ci prezinta solutii concrete de crestere a eficientei business-ului si, in acelasi timp, de reducere a impactului pe termen mediu si lung. In aceasta initiativa, compania s-a ghidat dupa standardele de raportare GRI, recunoscute la nivel international.

 

Raportul este structurat pe 22 de teme de impact pentru mediu, societate si economie, pe care compania le-a identificat in urma consultarii celor mai relevanti stakeholderi ai sai: furnizori, autoritati locale, organizatii neguvernamentale, angajati sau asociatii de business. Aceste teme au fost prezentate in raport si structurate conform celor cinci piloni de responsabilitate sociala ai Lidl: Sortiment, Societate, Mediu, Angajati si Parteneri.

 

”Suntem constienti de dimensiunea noastra in Romania – e suficient sa ne gandim doar la milioanele de clienti care ne trec zilnic pragul sau la cei peste 5500 de angajati pe care ii avem in prezent. La fel de constienti suntem si de impactul la nivel economic, social si de mediu pe care il avem. In acest sens, avem o responsabilitate de care suntem constienti si pe care o luam foarte in serios. De la intrarea pe piata romaneasca, noi am luat continuu masuri de a ne reduce impactul negativ, insa, odata cu acest prim exercitiu de raportare, avem o imagine mult mai clara a ceea ce avem de facut. In plus, pentru ca acest raport se bazeaza in primul si in primul rand pe discutii cu cei mai importanti stakeholderi ai nostri, carora vreau sa le multumesc pe aceasta cale ca ne-au fost alaturi in acest demers, stim clar ce masuri trebuie sa luam de acum incolo pentru ca acestea sa fie cu adevarat relevante pentru ei”, a spus Frank Wagner, Presedintele Consiliului de Conducere Lidl Romania.

 

Principalele rezultate ale primului raport de sustenabilitate Lidl Romania


SORTIMENT – Ne-am angajat sa oferim clientilor nostri produse de calitate si, in acelasi timp, sustenabile:
• 326 de produse certificate s-au aflat pe rafturile magazinelor Lidl (FSC, UTZ, MSC, Rainforest Alliance etc).
• Incepand cu anul 2016, Lidl nu a mai comercializat oua provenite de la gaini crescute in baterii.
• Pentru a asigura calitatea produselor, in perioada de raportare au fost efectuate 1.333 de verificari ale produselor.

 

SOCIETATE – Investim in societatea civila, pentru a crea impreuna un viitor mai bun:


• 30 de organizatii neguvernamentale din domeniile de mediu, educatie si sanatate au fost sprijinite cu un total de 1,6 milioane de euro.
• Au fost organizate 3 campanii de donatii prin intermediul urnelor de la casele de marcat din magazine si 2 campanii de strangere de fonduri asociate ofertelor de produse din magazine, suma totala donata de Lidl in perioada de raportare, impreuna cu clientii si angajatii sai, fiind de 3.212.692 lei.

 

 

MEDIU – Facem demersuri constante pentru a contribui la un mediu mai curat:


• Consumul de combustibil a fost redus cu 16%, iar distanta medie de transport pe ruta magazine - depozit a fost redusa cu 29%, de la 231 km, la 164 km.
• 23.520,596 tone de deseuri au fost colectate selectiv in anul calendaristic 2016 si trimise catre centrele de reciclare (plastic, folie, carton, hartie, baterii etc).
• Din totalul de energie consumata, 44,89% a reprezentat energie regenerabila.

 

ANGAJATI – Mergem dincolo de asigurarea conditiilor de siguranta si confort:


• Lidl a investit continuu in formarea si dezvoltarea angajatilor, implementand proiecte, training-uri si cursuri de perfectionare pentru toti angajatii, in functie de nevoile de perfectionare ale fiecaruia.
• Colegii din magazine au beneficiat de 115.719 ore de formare.
• Oferim asigurare medicala privata tuturor angajatilor care au o vechime in companie mai mare de trei luni.


PARTENERI – Am crescut numarul de furnizori romani cu care colaboram si le-am oferit, totodata, sprijin pentru a creste impreuna cu noi:


• Numarul furnizorilor din Romania pentru produsele din tot sortimentul a crescut cu 24,12%.
• Lidl a crescut numarul de articole achizitionate de la furnizorii locali pentru produsele din tot sortimentul cu 29,11 %, de la 1.192, la 1.539.
• Lidl a facilitat exportul produselor romanesti in valoare de 21 de milioane de euro, contribuind astfel la dezvoltarea producatorilor locali.

• Lidl a lansat primul proiect de revitalizare a soiurilor romanesti de legume si fructe, Cultivat in Romania, specific romanesc, in parteneriat cu USAMVB, al carui prim rezultat a fost rosia de Buzau 1600.


Datele incluse in primul raport de sustenabilitate al Lidl Romania sunt aferente perioadei 1 martie 2016 – 28 februarie 2017.
Alaturi de cei cinci piloni de responsabilitate sociala ai Lidl Romania, raportul a urmarit si cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabila ale Natiunilor Unite si a fost auditat extern de catre compania de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC).
Primul raport de sustenabilitate Lidl Romania poate fi consultat in intregime, aici.
 

Autori

foto
LIDL DISCOUNT SRL