loader
Investitiile in digitalizare si tehnologizare – puternic impact in business

Investitiile in digitalizare si tehnologizare – puternic impact in business

Noile tehnologii transforma treptat piata de transport si logistica

Piata locala si internationala de transport si logistica trece printr-o perioada de adoptare a celor mai noi tehnologii, urmand ca, treptat, sa implementeze solutii avansate pentru o mai buna eficientizare a operatiunilor, potrivit Gebruder Weiss Romania, unul dintre principalii jucatori ai acestui segment pe plan autohton. De altfel, compania austriaca investeste permanent in noi solutii tehnologice pentru a veni in intampinarea clientilor, cea mai noua dintre acestea fiind platforma MyGW ce ofera informatii in timp real privind fluxul de marfuri.

„Piata de profil urmareste evolutia tehnologiei si se adapteaza constant. Ca urmare a aparitiei de gadgeturi, platforme ce permit interconectarea de sisteme, dispozitive sau obiecte, digitalizarii si automatizarii, procesele logistice au devenit mai rapide si mai eficiente, iar activitatea de transport mai sustenabila prin reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Anumite operatiuni, precum spre exemplu evidenta stocurilor, sunt monitorizate si controlate prin tehnologie, avand astfel o acuratete mult mai mare”, a declarat Viorel Leca, Director General al Gebruder Weiss Romania.

Potrivit afirmatiilor sale, in prezent, in Romania, conceptul de automatizare se aplica la un nivel scazut care permite totusi competitivitatea jucatorilor, insa piata nu este matura astfel incat sa permita sustinerea si amortizarea unor astfel de investitii. In plus, provocarile existente pe plan local, cum ar fi infrastructura deficitara sau lipsa reglementarilor legislative in anumite domenii, reprezinta, de multe ori, piedici in acest sens.

Astfel, cateva dintre inovatiile tehnologice ce vor influenta din ce in ce mai mult piata de transport si logistica sunt reprezentate de vehicule electrice sau hibrid, cele care functioneaza pe baza de hidrogen sau cele autonome, inteligenta artificiala, infrastructura care sa permita interconectarea a diferite mijloace de transport (rutier, feroviar, aerian, maritim), automatizarea depozitelor cu ajutorul robotilor, interfete cu sisteme de management al transportului (TMS) sau instrumente performante de track& trace.

„De altfel, in anumite tari din regiune, mai ales in cele cu o dezvoltare economica mai avansata, sunt testate sau chiar implementate sisteme care sunt aproape necunoscute pentru piata romanesaca, precum livrari cu drona, augmented & virtual reality, roboti activi in depozite sau vehicule autonome”, a mai spus Viorel Leca.

Pentru a tine permanent pasul cu nevoile clientilor, dar si cu inovatiile tehnologice, Gebruder Weiss Romania cauta solutii care sa imbunatateasca procesele si sa usureze fluxurile. In acest sens, compania testeaza utilizarea de echipamente double deck (dubla podea) care ajuta la optimizarea modului de incarcare a marfurilor in camioane. De asemenea, s-au realizat investitii in inchirierea de containere mobile (wab-uri) care optimizeaza spatiul de incarcare, iar pentru sortarea marfurilor destinate livrarilor la domiciliu (serviciul Home Delivery) a fost implementata o banda semiautomata de sortare.

Pentru a se mentine competitiva, compania a investit doar anul trecut peste 1 milion de euro. Din aceasta suma, un procent important a fost directionat catre digitalizarea si tehnologizarea treptata a hub-urilor din Romania, urmand sa isi mentina si in urmatoarea perioada traiectoria in acest sens.

„Pe langa investitiile in echipamente care sa permita transferul electronic de date (ex. scanere), in ultimii ani ne-am axat pe implementarea unei tehnologii care sa ofere clientilor nostri transparenta totala in ceea ce priveste procesele de transport si logistice, informatii in timp real si un canal de comunicare directa cu noi. Un astfel de instrument este ETA (en. Estimated Time of Arrival), lansat in 2020 si integrat in portalul pentru clienti, myGW, ce ofera posibilitatea de a urmari procesul de expediere online, inclusiv timpul estimat de sosire a comenzilor. De asemenea, portalul lansat de curand in Romania, myGW, ofera partenerilor nostri informatii in timp real despre fluxul de marfuri - pentru transporturile terestre, aeriene si maritime si logistica depozitarii, precum si acces la toate documentele de transport relevante. In plus, clientii pot plasa comenzi de transport sau comunica cu operatorii Gebruder Weiss direct din portal. Acest lucru nu numai ca asigura un grad maxim de transparenta, dar faciliteaza si transmiterea de informatii pe intregul lant de aprovizionare”, a mai spus reprezentantul companiei.

In paralel cu investitiile realizate in proiecte de tehnologizare si digitalizare, Gebruder Weiss a alocat bugete suplimentare si pentru scolarizarea angajatilor in acest sens, dar si pentru calibrarea tuturor proceselor.

„Digitalizarea si implementerea ETA si myGW in Romania au influentat pozitiv indicatorii de performanta interni, fapt ce denota un grad de satisfactie mai ridicat al clientilor nostri in raport cu serviciile prestate. Desi este greu de stabilit o relatie directa intre digitalizare si cifra de afaceri sau alti indicatori de performanta, consideram ca pasii spre tehnologizare reprezinta un real beneficiu pentru partenerii nostri si un avantaj competitiv, ce se va traduce prin castigarea de noi proiecte si loializarea clientilor actuali”, a incheiat Viorel Leca.

Autori

foto
GEBRUDER WEISS SRL