loader
ING Bank Romania – cresterea cotei de piata in 2017 si dezvoltarea accelerata a businessului prin digitalizare

ING Bank Romania – cresterea cotei de piata in 2017 si dezvoltarea accelerata a businessului prin digitalizare

2017 - un an digital pentru ING Romania

• Home’Bank a inregistrat 830.000 de clienti activi in 2017, reprezentand 73% din totalul numarului de clienti, si 69,6 milioane de logari in platforma digitala – cu 64% mai mult comparativ cu 2016. Peste jumatate dintre clientii ING au folosit aplicatia de mobil.


• Peste 100 de milioane de tranzactii au fost inregistrate prin POS si in platformele de e-commerce in 2017 – cu 48% mai mult decat anul anterior.


• In 2017 ING Romania a initiat si testat ING Business - o platforma digitala dedicata antreprenorilor.
Strategia digitala a urcat ING Bank pe o pozitie mai buna in topul bancilor din Romania – locul 6, in functie de active


• Cresterea consolidata a veniturilor pana la 1,433 de milioane de lei in 2017 si a profitului brut la 584 de milioane de lei, pe fondul unei dezvoltari semnificative a portofoliului si numarului de clienti si al unui profil de risc bine controlat.


• Cota de piata in creditare a ajuns la 8,9%, iar valoarea neta a imprumuturilor a fost de 21,2 miliarde de lei in 2017 – cu 21% mai mare fata de anul anterior.


• Cota de piata in fonduri atrase a ajuns la 8,4%, depozitele totalizand 26,8 miliarde de lei in 2017 – cu 20% mai mult comparativ cu 2016.
Un numar mai mare de clienti si crestere comerciala accelerata - rezultatele unui model de banking diferit


• Numarul de clienti activi a ajuns la 1.141.000 in 2017, ING Bank avand cei mai digitalizati clienti din Romania


• ING Romania este numarul 1, in opinia clientilor sai, conform Net Promoter Score.


• Relansarea produsului ING Card Complet a dus in 2017 la o crestere cu 25% a portofoliului de clienti
2017 – un an digital pentru ING Romania


Clientii ING Romania interactioneaza din ce in ce mai mult cu banca prin platformele sale digitale si fac tot mai des plati cu cardul.


Home’Bank a crescut semnificativ in 2017, raportand 830 000 de clienti activi care au accesat platforma de internet banking de 69,6 milioane de ori anul trecut, cu 64% mai mult decat in 2016. Numai in decembrie, numarul de logari a ajuns la aproape 8 milioane. 52% din totalul de clienti ING au folosit aplicatia de mobil. Platforma Home’Bank a intermediat 22,3 milioane de tranzactii, cu 27% mai mult decat in 2016. Vanzarile de produse prin platforma au fost cu 73% mai mari in 2017, comparativ cu 2016.
In 2017 au fost inregistrate peste 100 de milioane de tranzactii prin POS si in platformele de e-commerce, cu 48% mai mult decat in anul 2016 . Tranzactiile contactless au crescut cu 140% anul trecut, de la 28 de milioane la 67,2 milioane tranzactii.


Doua oferte de retail principale au atras atentia clientilor in 2017: ING Card Complet si creditul digital de nevoi personale. Relansarea contului ING Card Complet in 2017 a dus la cresterea cu 25% a numarului de clienti pana la 713.000 de clienti care incaseaza veniturile la ING. In septembrie s-a lansat cu succes creditul de nevoi personale disponibil in Home’Bank prin intermediul semnaturii electronice - in 3 luni de la lansare, 13% din totalul creditelor de nevoi personale au fost oferite online. 1 din 6 romani a ales in 2017 un credit de nevoi personale sau ipotecar de la ING.


„Avem o cultura a inovatiei, iar scopul nostru este sa le oferim clientilor o experienta care sa ne diferentieze. De aceea, ne reinventam platformele astfel incat sa devina o solutie adecvata nevoilor financiare ale clientilor nostri, introducand – spre exemplu – creditul digital prin Home’Bank sau o platforma dedicata antreprenorilor, cum este ING Business” – CEO Michal Szczurek despre strategia ING Bank in Romania.


2017 a fost un an digital si pentru segmentul dedicat companiilor. ING Romania a initiat si testat cu clientii ING Business, platforma digitala pentru antreprenori, si a lansat la finalul anului trecut primul card de credit instant dedicat IMM-urilor din portofoliul sau.

 


2017 – an de crestere comerciala accelerata


Finalul anului 2017 a marcat o crestere comerciala solida pentru ING Bank Romania, care a avut venituri totale de 1,433 milioane lei, pe fondul cresterii continue a portofoliului de clienti activi care a ajuns la 1.141.000 de clienti. In 2017, ING Bank Romania s-a situat pe locul 6 in sistemul bancar romanesc, dupa active. Profitul brut al companiei s-a ridicat la 584 de milioane de lei, iar profitul net la 493 milioane lei, in principal datorita unei dezvoltari echilibrate a portofoliului, unui profil de risc bine controlat si a cresterii numarului de clienti.


Excluzand veniturile exceptionale obtinute din vanzarea actiunilor Visa in anul 2016, ING Bank Romania a obtinut venituri cu 112 milioane de lei mai mari, cu 20% mai mult fata de anul trecut, in timp ce profitul brut a crescut cu 143 milioane lei in 2017, cu 32% mai mare fata de 2016. Luand in calcul veniturile obtinute din vanzarea actiunilor Visa din al doilea trimestru al anului 2016, veniturile companiei au crescut cu 9%, iar profitul brut cu 3%, ceea ce confirma strategia solida de dezvoltare a ING Romania. Investitiile in angajati si digitalizare au dus la o sporire a costurilor operationale cu 87 milioane lei, totalizand 752 milioane lei, cu 13% mai mari fata de anul trecut, ca urmare a diversificarii activitatii, a cresterii numarului de angajati si a costurilor de reglementare.


Cu un management al riscului eficient si in contextul cresterii sustinute a portofoliului de credite, costurile de risc inregistrate in 2017 au fost cu 5 milioane de lei mai mari fata de anul anterior, nivelul provizioanelor ajungand la 97 de milioane de lei in total. Rata creditelor neperformante a continuat sa scada, de la 3,6% la 3,3%, fiind mult sub media pietei.


Creditarea a crescut per ansamblu cu 21% in 2017, de la 17,6 miliarde de lei la 21,2 miliarde, cu o alocare echilibrata intre segmentul de persoane fizice (56%) si companii (44%). Astfel cota de piata in creditare a ajuns la 8,9%, de la 7,7%, cu o preferinta clara pentru moneda locala, creditele in lei reprezentand 76% din imprumuturile totale. Creditarea catre IMM-uri a crescut cu 45% comparativ cu anul anterior.


Valoarea depozitelor a crescut in acelasi ritm sustinut, fondurile atrase totalizand 26,8 miliarde lei, cu 20% mai mult versus 2016. La finalul anului trecut, cota de piata ING in fonduri atrase era de 8,4% comparativ cu 7,7%.


„Le propunem clientilor nostri un model de banking diferit, care castiga tot mai mult teren in Romania. In 2017 am fost, probabil, banca cu cea mai rapida crestere organica. Le multumesc clientilor si echipei ING pentru acest rezultat. Numarul clientilor creste constant si, conform ultimului studiu Net Promoter Score, ocupam primul loc in topul preferintelor lor. Sunt onorat sa fim numarul 1 pentru clientii nostri din Romania” – completeaza CEO ING Bank Romania, Michal Szczurek.


Numarul clientilor activi ING Romania a ajuns la 1.141.000 in 2017, modelul diferit de banking atragand 280.000 de noi clienti anul trecut. Compania s-a concentrat pe extinderea numarului de clienti cu venituri incasate la ING, acestia totalizand la finalul lunii decembrie 713.000, cu 23% mai multi decat in anul anterior. In categoria clientilor mid-corporate, numarul clientilor s-a ridicat la 13.000, cu 30% mai mult fata de 2016.


ING a revenit pe piata romaneasca de capital si s-a inscris ca participant in cadrul Bursei de Valori Bucuresti la finalul anului trecut, din dorinta de a diversifica oferta de produse si solutii de finantare corporative dedicate clientilor sai. In cadrul acestei strategii, ING a intrat si pe piata de finantare a proiectelor imobiliare si urmareste selectiv oportunitatile din aceasta industrie dinamica.

 


2017 - un an al transformarilor


Anul trecut compania s-a transformat si a adoptat un nou mod de lucru. ING Romania a facut tranzitia de la un mod de organizare traditionala, specific bancilor, la un model „agile” inspirat de gigantii din tehnologie, precum Amazon, Netflix sau Google. Livrarea unui numar mare de proiecte, procese si servicii este realizata acum de 11 „triburi”, organizate in echipe multidisciplinare care au responsabilitatea planificarii si executarii initiativelor de schimbare. Noua abordare a imbunatatit timpul de lansare pe piata, calitatea si competitivitatea produselor si a crescut productivitatea.


„Clientii nostri ne compara nu doar cu alte banci, ci si cu alte platforme – fie ca sunt financiare, tehnologice sau sociale. Atat timp cat asteptarile clientilor nostri se schimba, ne schimbam si noi. Credem ca nu mai putem vorbi astazi de banking traditional, ci despre inovarea modelului de banking in beneficiul clientilor care cauta o solutie financiara simpla, sigura si rapida” – a adaugat CEO Michal Szczurek.


2017 – un an al responsabilitatii


ING respecta principii responsabile in modul in care opereaza pe piata din Romania. Corelata cu strategia de digitalizare, responsabilitatea se regaseste in sistemul de masurare a impactului pe care il au operatiunile companiei, precum si in implementarea unor politici responsabile in procesul decizional, luand in calcul riscurile sociale si climatice. ING Romania deruleaza un Program de Mediu extensiv, care include managementul responsabil al resurselor si o politica de reducere a consumului de hartie.


In ceea ce priveste responsabilitatea sociala, in 2017 compania a investit 7,8 milioane de lei in programe de educatie si sustinere financiara (Financial Empowerment), precum Startarium si Banometru, dar si in programe de implicare in societate si filantropie. Premiat la competitia internationala a grupului ING, Empowerment Awards, Startarium a oferit educatie antreprenoriala unui numar de 17.000 de antreprenori in 2017 si a lansat primul program de tip incubator si accelerator dedicat start-up-urilor. Finantarea totala a ajuns la 575.000 de lei pentru sustinerea proiectelor antreprenorilor selectati prin competitiile Startarium. Anul trecut Banometru a lansat o platforma online pentru a oferi solutii de management financiar si a oferit consultanta personalizata unui numar de 500 de persoane cu dificultati financiare, la nivel national.


In 2017, peste 5.000 de clienti ai bancii au sustinut cauze sociale prin Home’Bank si au donat aproximativ 230.000 de lei, dupa ce ING a creat in 2016 o optiune ce le permite clientilor sa se implice in initiative filantropice, donand sau contribuind cu expertiza lor pentru sustinerea unei cauze caritabile.


La nivelul companiei, aproximativ 1.000 de colegi s-au alaturat programelor de implicare in societate, oferindu-se voluntari, donand sau oferind expertiza lor pentru o cauza buna.


Rezultatele grupului ING


Numarul total al clientilor la nivel de ING Group a crescut la 37,4 milioane in ultimul an, fiind numarul 1 in clasamentul Net Promoter Score in 9 dintre cele 13 tari in care este prezenta, inclusiv in Romania.


Per ansamblu, in 2017, s-a inregistrat o crestere neta a imprumuturilor de 26,9 miliarde Euro si o crestere neta de 19,0 miliarde Euro pe segmentul depozitelor. Profitul brut total al grupului in 2017 a crescut cu 2,4%, la 7,199 milioane Euro, iar randamentul capitalului (ROE) a crescut la 10,2%. Cheltuielile operationale au crescut in cel de-al patrulea trimestru, pe masura ce ING a accelerat investitiile in digitalizare.