IKEA Romania prezinta rezultatele financiare pentru un inca un an cu operatiuni de succes, FY17 (1 septembrie 2016 – 31 august 2017), in timpul caruia a inregistrat o crestere de 14% si vanzari in valoare de 586.594.326 Lei, fara TVA. In acest interval, peste 3,3 milioane de oameni au vizitat magazinul IKEA din Romania si peste 7,5 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro.
„Suntem mandri de cresterea excelenta din Romania, care ne-a adus pe locul 5 in topul tarilor cu cea mai rapida crestere din lumea IKEA in anul acesta financiar. Aceasta este reusita unei echipe de angajati IKEA mai puternice si capabile in fiecare zi. Succesul nostru are la baza Design-ul nostru Democratic unic si cresterea accesibilitatii online in toata tara. Ne uitam cu incredere catre viitor: ne dorim sa facem oferta si mai accesibila pentru cei mai multi oameni din Romania, prin deschiderea unor noi magazine si prin imbunatatirea serviciului de comenzi online. Anul acesta am facut un pas important catre deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA din Bucuresti – prin obtinerea autorizatiei de construire – si am crescut capacitatea de depozitare cu 30%, cu scopul a imbunatati disponibilitatea produselor pentru comenzile online. In acelasi timp, contribuim la crearea unei societati mai bune, cu un plan si mai ambitios de Implicare in Comunitatea Locala, atingand mai multe organizatii si mai multi oameni. Credem cu tarie ca oamenii din echipa IKEA sunt punctul nostru forte si ne dorim sa le oferim cele mai bune instrumente si mediu de lucru. Prin urmare, in 2018 le vom oferi smartphones tuturor colegilor din magazin. Mai mult, deschiderea IKEA Pallady inseamna si noi locuri de munca si oportunitati de crestere pentru toti angajatii actuali.” a declarat Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA SEE.
Crestere excelenta, bazata pe Designul Democratic unic
3.323.181 de oameni au vizitat magazinul si numarul de produse IKEA care au ajuns in casele romanilor a crescut considerabil si anul acesta. Din cele 18,3 milioane de produse vandute, 23% au fost produse de mobilier si 77% decoratiuni si accesorii. Cea mai bine vanduta familie de mobilier a fost familia de sufragerii BESTÅ, cu 93.851 de bucati, in timp ce accesoriile care s-au vandut cel mai bune au fost farfuriile OFTAST, cu 903.353 de bucati. Tema anuala a catalogului i-a inspirat pe oameni sa isi renoveze bucatariile pentru un al doilea an consecutiv, iar interesul a fost crescut si de introducerea unei noi game de bucatarii accesibile KNOXHULT. In total, 7.700 de bucatarii au fost cumparate in anul financiar FY17.
127.262 de comenzi online au ajuns in casele romanilor, cele mai multe din Bucuresti, Cluj, Timis, Iasi si Constanta. Serviciul de comenzi online a avut o crestere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016. IKEA Romania a lucrat si la imbunatatirea experientei consumatorilor, prin cresterea capacitatii Call Center-ului si a furnizorilor de servicii, pentru a asigura o exeprianta mai buna la cumparaturi. Mai mult, IKEA Romania si-a sporit capacitatea de depozitare cu 30%, prin deschiderea unui depozit logistic in august 2017 si, astfel, imbunatatind disponibilitatea stocurilor pentru multe produse.
Romanii iubesc IKEA FOOD, asa ca departamentul format din Restaurantul IKEA, Magazinul de delicatese suedeze si Bistro IKEA a ajuns la o crestere a vanzarilor cu 9,9% fata de anul anterior. Din totalul rezultatelor de vanzari inregistrate de IKEA Romania, vanzarile IKEA FOOD reprezinta 6,1%. Cele mai bine vandute produse in FY17 au fost: Bomboanele pick & mix (8,8 milioane de bucati), Chiftelute suedeze (5,8 milioane), Hot dog (2,9 milioane).
Angajatii IKEA sunt punctul nostru forte
In anul financiar 2017, magazinul IKEA din Bucuresti a avut 670 de angajati in total, cu 15% mai mult fata de anul financiar anterior. Acesta este rezultatul investitiei constante in dezvoltarea oamenilor talentati de la nivel local si regional si a procesului de recrutare desfasurat de IKEA Romania. In conformitate cu principiile de diversitate si incluziune, la 31 august 2017, 49% dintre angajati erau femei si 51% barbati, iar functiile de management erau detinute de 51% femei si 49% barbati.
In timpul ultimului an financiar, IKEA Romania a continuat sa investeasca in dezvoltarea angajatilor sai si a oferit 10.931 de ore de training si 1.060 de ore de workshop-uri. Potrivit unor sondaje interne, 86% dintre angajati au spus ca sunt mandri sa lucreze pentru compania IKEA si 92% sunt mandri de modul in care IKEA integreaza sustenabilitatea in tot ceea ce facem.
In anul financiar 2018, toti angajatii IKEA South East Europe (Romania, Croatia, Serbia, Slovenia) vor primi smartphones, ca instrumente de lucru suplimentare pe care sa le foloseasca pentru a-i ajuta mai bine pe clienti si pentru a schimba informatii si idei intre ei. IKEA South-East Europe este prima organizatie IKEA din lume care implementeaza aceasta initiativa-pilot pentru toti angajatii.
Ne pasa de oameni si de mediul inconjurator
In anul financiar 2017, IKEA Romania s-a implicat in mai multe proiecte pentru comunitatea locala:
• Am lansat fondul IKEA pentru Mediul Urban, un program de granturi pentru proiecte de mediu din Bucuresti si Ilfov. Dupa mai multe etape de selectie, am ales 6 proiecte din cele 80 de inscrieri. Proiectele, care vor fi implementate pe o perioada de maximum 3 ani, se concentreaza pe: Gradini Urbane, Refolosirea si reciclarea textilelor, Energia solara si eficienta energetica, Acoperisuri verzi, Conservarea biodiversitatii in zonele urbane, Abordarea sistemica complexa a cartierelor urbane.
• Trei organizatii noi sunt noii nostri parteneri in sustinerea unui inceput bun in viata pentru toti copiii: MagiCamp, Asociatia Touched si Ana si Copiii.
• Valoarea totala a tuturor proiectelor de implicare in comunitate sponsorizate in FY17 este de 350.000 EUR.
• IKEA Romania si-a inceput prima colaborare cu un Antreprenor social local cu organizatia Concordia Bakery in octombrie 2017, rezultand in producerea biscuitilor Smiley, acum disponibili in restaurantul IKEA. IKEA colaboreaza cu antreprenori sociali din intreaga lume pentru a sprijini dezvoltarea economica, de mediu si sociala. Concordia sustine tinerii proveniti din familii vulnerabile sa obtina o pregatire certificata ca brutari si sa obtina un prim loc de munca in Concordia, ca un inceput in viata lor adulta.
4,5% din totatul vanzarilor a fost generat de gama pentru o viata mai sustenabila acasa, cu un total de 942.424 produse vandute in anul financiar 2017.
Magazinul IKEA din Bucuresti a colectat aproximativ 1.000 de piese de mobilier vechi (aproximativ 11 tone) in programul de reciclare si refolosire; o parte dintre acestea va fi reciclata, iar alta parte va fi transformata in energie.
Mai mult, am inceput o noua campanie de reciclare a becurilor: consumatorii vor primi 2 noi becuri pentru fiecare 10 becuri folosite aduse la magazinul IKEA.
Incepand cu jumatatea lunii octombrie, toti proprietarii de masini electrice sau hibride isi pot incarca masinile in parcarea IKEA, unde sunt instalate statii de incarcare electrica pentru 4 masini.
Magazinul IKEA Romania in cifre in anul financiar 2017:
• Totalul de vanzari IKEA Romania (fara TVA): 586.594.326 lei
• Numarul de vizitatori in magazin: 3.323.181
• Numarul de angajati la 31 august 2017: 670
• Cea mai vanduta familie de mobilier: Familia BESTÅ mobilier pentru camera de zi, cu 93.851 de bucati vandute
• Cea mai vanduta familie de accesorii: Familia OFTAST de farfurii, cu 903.353 de bucati vandute
• Numarul de vizite www.IKEA.ro: 14.639.519
• Vizitatori unici pe www.IKEA.ro: 7.583.446
• Vizite pe site-ul IKEA comenzi online: 4.302.192 visits
• Vizitatori unici pe site-ul IKEA comenzi online: 1.836.147 vizitatori unici
• Numarul de membri IKEA FAMILY: 279.000
• Fani ai paginii de Facebook IKEA Romania: 480.915
• Procent de vanzari din total pentru gama pentru o viata mai sustenabila acasa: 4,5%
• Vanzarile IKEA FOOD: 2.034.159 lei
• Numarul de hot-dog vanduti: 2.951.102 bucati
• Kilometri de hot-dog vanduti: 532 km
• Numarul de chiftelute vandute la restaurantul IKEA: 5.907.313 bucati
• 75% din energia consumata provine din surse regenerabile
• Procent reciclat din totalul deseurilor generate: 82%
• Carton si hartie reciclate: 1.258 tone; metal reciclat: 11 tone; textile reciclate: 24 de tone; deseuri de echipamente electrice si electronice (inclusiv bateriile si becurile uzate): 24 tone; deseuri organice de la restaurant si ulei comestibil reciclate: 8 tone.
• Mobilier colectat prin programul de reciclare si refolosire: aproximativ 1000 de piese de mobilier vechi.
• Energie consumata: 3.940 MWh
• Gaz consumat: 1.298 MWh