Acestia ar dori sa faca urmatoarele comentarii:
• In prezent, conform Ordonantei de Guvern nr. 88/1997 referitoare la privatizarea companiilor comerciale, Ministerului Economiei, Comertului si Turismului ii este interzis sa achizitioneze actiuni la companiile de stat, inclusiv la Salrom. Ca urmare, o ofera de vanzare facuta de catre Fondul Proprietatea catre Ministerul Economiei, Comertului si Turismului ar fi inutila pentru Minister, mai putin in cazul in care Guvernul intentioneaza sa modifice legislatia actuala pentru a permite Ministerului sa achizitioneze actiuni. Nu avem informatii conform carora Guvernul ar intentiona sa modifice legislatia actuala referitoare la privatizari pentru a permite Ministerului Economiei sa cumpere actiunile detinute de Fond la Salrom.
• Guvernul Romaniei a emis un comunicat de presa in data de 29 aprilie 2015 in care isi exprima intentia de a continua programul de listari al altor companii detinute de stat, inclusiv Salrom: “Analiza portofoliului actual al statului a relevat existenta a trei categorii de societati nationale care pot contribui la cresterea lichiditatii si a volumelor de tranzactionare de pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB): — Societati detinute majoritar de stat si neprivatizate (ex. Hidroelectrica, Portul Constanta, Aeroporturi Bucuresti, Salrom)”. Declaratiile domnului Mihai Tudose, Ministru al Economiei, ne-au surprins, deoarece acestea contrazic in mod direct comunicatul de presa de mai sus al Guvernului.
• In ceea ce priveste declaratia referitoare la natura strategica a companiei, conform careia aceasta trebuie sa ramana sub controlul statului, credem ca acesta nu este un argument valid impotriva listarii Salrom. in primul rand, prin aceasta listare, in forma propusa de Fondul Proprietatea, Guvernul nu ar pierde controlul asupra companiei, deoarece Fondul ar fi singurul vanzator in cadrul ofertei publice initiale; in urma acestei tranzactii, Ministerul Economiei isi va pastra pozitia de actionar majoritar al companiei cu o cota de 51% din actiunile companiei, aceeasi pozitie in care se afla acum, avand aceleasi drepturi de vot in cadrul adunarilor generale ale actionarilor. Mai mult, credem ca listarea va intari pozitia strategica a companiei pe piata din Romania, asa cum a s-a intamplat si in cazul altor companii de stat asa-zis ”strategice” precum Transelectrica, Transgaz sau Romgaz, care au fost listate cu succes pe Bursa de Valori Bucuresti. Listarea va aduce numeroase beneficii companiei, cum ar fi cresterea transparentei si a vizibilitatii, precum si oportunitatea finantarii planurilor de investii ale companiei prin intermediul bursei de valori, ca o alternativa la imprumuturile bancare. De asemenea, prin intermediul listarii, conducerea companiei este stimulata sa aiba performante mai bune si sa creasca valoarea companiei, in beneficiul tuturor actionarilor sai.
• In ultimul rand, am dori sa subliniem angajamentul deja restant al Guvernului Romaniei mentionat in Legea nr. 247/2005 cu privire la reforma proprietatii si a justitiei, precum si masuri suplimentare, cu amendamente si completarile ulterioare, de a lista toate intreprinderile de stat din portofoliul Fondului Proprietatea, inclusiv Salrom, pana la data de 31 decembrie 2014.
Greg Konieczny, Administrator de Portofoliu al Fondului Proprietatea, a comentat: ”Dorim sa ne reiteram convingerea ca Salrom este un candidat puternic pentru o listare de succes pe Bursa de Valori Bucuresti. Mai mult, dorim sa subliniem faptul ca Fondul Proprietatea ar fi dispus sa acopere toate costurile legate de listarea Salrom si ne exprimam disponibilitatea de a avea discutii constructive cu Ministerul Economiei pentru a finaliza aceasta tranzactie spre beneficiul companiei si al tuturor actionarilor sai.”