loader

Dacris investeste 250.000 de euro in extinderea pe segmentul de lux

Dacris, liderul pietei locale de birotica si papetarie, intra pe piata produselor de lux si lanseaza in Romania - Namiki, unul dintre cele mai sofisticate brand-uri de instrumente de scris din lume si al doilea ca volum in vanzarile din magazinele exclusiviste din Europa.

Sub brandul Namiki se afla colectii de stilouri realizate manual, pe baza unei tehnici de pictura cu materiale pretioase si lacuire, veche de peste o mie de ani. Lansarea magazinului cu numele ArtPen, in care vor fi comercializate instrumentele de scris a implicat o investitie de aproximativ 250.000 de euro din partea Dacris.

 

“Exista un segment de piata, format din colectionari si iubitori de arta, care apreciaza transformarea gestului obisnuit de a scrie in ceva de exceptie si are resursele de a acoperi aceasta pasiune cu sume intre 500-10.000 de euro pentru a achizitiona un stilou din colectiile Namiki. Dacris face acum un pas la granita dintre afaceri si pasiune. Vom aduce in Romania colectii in care sunt numai 99-150 de piese la nivel mondial”, a spus dl. Dan Fati, actionarul principal si CEO al Dacris. 

 

Pe pietele mature din Marea Britanie, Statele Unite, chiar in criza, chiar sub imperiul eficientizarii oferite de tehnologie, instrumentele de scris de lux au continuat sa fie cautate, fiind inregistrate cresteri de 10-12% de la an la an. Clientii considera stiloul un accesoriu indispensabil, personal si gasesc inca elegant si interesant scrisul mesajelor cu stiloul, pe hartie.


Dacris si-a propus sa atinga in Romania performanta europeana a brand-ului Namiki in aproximativ doi ani, estimand vanzari de peste 1 milion de euro pentru primii doi ani.


“Nu avem la acest moment o dimensiune a volumului total al pietei locale de produse de scris de lux. In plus, Namiki este deosebit, chiar fata de alte marci de lux. Combinatia intre utilizarea materialelor pretioase - aur, platina, rodiu - arta speciala si traditia veche, alaturate desenului si designului ergonomic si minimalist fac aceste instrumente incomparabile”- a adaugat dl. Fati.


In ultimi 20 de ani, Dacris a investit sistematic in transformare si evolutie, in extinderea portofoliului de brand-uri, produse si activitati. Pe langa corporatii si firme, Dacris a abordat partea de retail, a fost printre primii vanzatori online de produse de birotica si papetarie, iar anul trecut si-a extins prezenta si in Bulgaria. Astazi compania are 310 de angajati si o cifra anuala de afaceri in 2013 de 16 milioane de euro.


Brandul Namiki poarta prenumele fondatorului celebrei companii japoneze Pilot. Fiecare colectie are caracteristici specifice privind dimensiunile, greutatea, penita si materialele pretioase utilizate.


Delicatele desene traditionale contin detalii simbolice si sunt executate cu mare finete de artisti pregatiti in multi ani de practica. Realizarea unei piese din seriile Namiki poate dura si 6 luni, datorita timpului necesar de uscare al diferitelor straturi de lac si vopsele pretioase. Tehnica Maki-e, utilizata pentru lacuirea speciala a fost prima data utilizata in anii 764-1185, la Curtea Imperiala Japoneza. 

Autori

foto
DACRIS PROD SRL