loader
Compania HEINEKEN a lansat noile ambitii, pentru 2030, din strategia globala de sustenabilitate ”2030 Brew a Better World”

Compania HEINEKEN a lansat noile ambitii, pentru 2030, din strategia globala de sustenabilitate ”2030 Brew a Better World”

HEINEKEN ridica standardele de sustenabilitate cu noi angajamente globale de mediu, sustenabilitate sociala si consum responsabil, pentru o lume cu zero emisii nete, mai corecta si mai sanatoasa

• Neutralitatea emisiilor de carbon in productie, pana in 2030, si pe intregul lant valoric, pana in 2040

• Zero deseuri ajunse in depozitele de gunoi, la nivel global, pana in 2025

• Impact pozitiv asupra resursei de apa in toate zonele cu deficit de apa, pana in 2030

• 30% femei lideri in echipele de senior management, pana in 2025, 40% pana in 2030, ca un pas catre atingerea echilibrului de gen

• Implementarea integrala a programului de remunerare egala si salariu echitabil, pana in 2023

• O initiativa de impact social in absolut toate tarile in care HEINEKEN opereaza, in fiecare an

• Doua optiuni de bauturi cu zero alcool, in majoritatea tarilor, pana in 2023

• Promovarea parteneriatelor pentru a reduce consumul riscant de alcool, in toate tarile

• Atingerea unui numar de un miliard de consumatori cu mesaje de consum responsabil; 10% din bugetul de media al marcii Heineken® va fi dedicat consumului responsabil

Compania HEINEKEN a anuntat lansarea programului sau global, 2030 Brew a Better World - un nou set de angajamente ambitioase, ce au ca scop un impact pozitiv asupra mediului, sustenabilitatii sociale si consumului responsabil de alcool.

Ca o parte importanta a strategiei de crestere echilibrata a companiei, EverGreen, ambitiile din 2030 sunt construite avand la baza progresele realizate de la lansarea globala initiala, in 2009, a programului Brew a Better World.

De peste 150 de ani, punem pasiune in actiunile noastre pentru un impact pozitiv asupra lumii din jurul nostru. Stim ca putem prospera doar daca oamenii nostri, planeta si comunitatile din jurul nostru prospera”, a declarat Dolf van den Brink, CEO si Presedinte al Comitetului Executiv al HEINEKEN. „Ne aflam intr-un deceniu cu provocari tot mai complexe. Viziunea noastra Brew a Better World pentru 2030 ridica standardele si ne permite sa facem progrese mai rapide catre o lume cu zero emisii nete, mai echitabila si mai sanatoasa. Noile angajamente isi au originea in strategia noastra de crestere echilibrata, EverGreen, si plaseaza sustenabilitatea si responsabilitatea pe primul plan, in capitolul pe care il adaugam povestii noastre. Vreau sa multumesc angajatilor nostri entuziasti si dedicati pentru pasiunea lor continua pentru acest subiect. Impreuna, ne vom aduce contributia pentru a crea o lume mai buna.”

1. Pe calea catre impact net zero

A. Neutralitatea emisiilor de carbon

HEINEKEN a anuntat recent ambitia de decarbonizare a productiei sale, la nivel global, pana in 2030 si a intregului lant valoric pana in 2040. Compania isi propune ca toate locatiile sale de productie sa devina neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, maximizand energia regenerabila si eficienta energetica. Ca parte a acestui efort, compania isi propune sa-si reduca emisiile totale cu 30% pana in 2030.

”De la orz la bar” si adoptand o abordare bazata pe stiinta, HEINEKEN se va concentra pe actiuni concrete de reducere a amprentei sale de carbon, colaborand indeaproape cu clientii, consumatorii si furnizorii.

Pentru a-si marca angajamentele, HEINEKEN se alatura aliantelor cu scopul de a impulsiona efortul colectiv. Compania este membra a Business Ambition pentru 1.5C, Race to Zero, Climate Pledge, precum si RE100.

B. Zero deseuri

In ceea ce priveste circularitatea, HEINEKEN se angajeaza sa elimine trimiterea deseurilor la depozitele de deseuri, din cele 166 de unitati de productie, pana in 2025. Va accelera utilizarea ambalajelor returnabile si va continua sa dezvolte ambalaje inovatoare, cum ar fi cele mai recente ambalaje reciclabile Green Grip din Marea Britanie, care inlocuiesc inelele de plastic de unica folosinta folosite pentru baxurile de doze, ajutand la reducerea utilizarii plasticului cu 500 de tone in fiecare an.

C. Impact pozitiv asupra apei

Apa este esentiala pentru viata si critica pentru procesul de fabricare a berii. Prin urmare, apa a fost intotdeauna esentiala pentru angajamentele de mediu ale HEINEKEN. Ca parte a obiectivelor globale pentru 2030, HEINEKEN isi va reduce si mai mult consumul mediu de apa, la 2,6 hectolitri pe hectolitru (hl/hl) in zonele cu deficit de apa si 2,9 hl / hl la nivel mondial. De asemenea, compania isi va echilibra in intregime resursele de apa utilizata, in zonele cu deficit de apa, asa cum face in Mexic, Spania, Egipt si Malaezia. De asemenea, va maximiza refolosirea si recircularea apei sale in zonele cu deficit de apa si va continua sa colaboreze cu alti parteneri, prin intermediul fondurilor si aliantelor, pentru a sprijini sanatatea bazinelor hidrografice.

HEINEKEN a reintors deja sase miliarde de litri de apa in comunitati, prin diferite proiecte si are numeroase locatii in zone cu deficit de apa, care sunt complet echilibrate. De asemenea, s-a alaturat recent lansarii Coalitiei Water Resilience a Global Compact din cadrul ONU, o initiativa de industrie, ce isi propune reducerea problemelor legate de deficitul de apa, pana in 2050.

2. Pe calea catre o companie si o lume incluzive, corecte si echitabile

A. Cultivam incluziunea si diversitatea

Angajamentele globale ale HEINEKEN pentru 2030 ridica ambitiile de sustenabilitate sociala ale companiei, inclusiv atentia pe care o acordam in continuare incluziunii si diversitatii.

In prezent, procentul de femei reprezentate in echipele de conducere din HEINEKEN s-a dublat fata de acum un deceniu, insa raman in continuare multe oportunitati. Pentru prima data, HEINEKEN stabileste extern un angajament de gen, pentru a creste gradul de reprezentare a femeilor in echipele de conducere, la 30% pana in 2025 si 40% pana in 2030, ca un pas catre atingerea echilibrului de gen.

Pana in 2023, cel putin 65% din echipele de conducere din fiecare tara, din fiecare regiune, vor fi compuse din cetateni regionali, cu scopul de a spori diversitatea culturala si reprezentarea conducerii locale. De asemenea, pana in 2023, toti managerii din companie, din intreaga lume, vor fi instruiti in practici de conducere incluzive, adaugandu-se la miile de colegi care au parcurs deja formarea.

Avand scopul de a se asigura ca toti cei peste 80.000 de angajati, la nivel global, au un sentiment de apartenenta, HEINEKEN dezvolta o comunitate de peste 100 de ambasadori ai incluziunii si diversitatii. Acesti ambasadori, in strans parteneriat cu echipele locale de conducere, ajuta la pregatirea planurilor de actiune care abordeaza provocarile relevante la nivel local, pentru a asigura progresul continuu pe subiecte precum cultura, rasa, gen si nu numai.

In sprijinul angajamentelor sale de incluziune, HEINEKEN a semnat recent cea mai respectata carta de incluziune LGBT + din Franta. In plus, cea mai mare organizatie pentru drepturi civile LGBT + din America a recunoscut echipa HEINEKEN din Mexic cu o distinctie de top pentru politici si practici incluzive.

B. Loc de munca corect si sigur

HEINEKEN se angajeaza sa plateasca salarii egale pentru aceeasi munca, tuturor colegilor, indiferent de gen. Compania va evalua toate tarile si va avea planuri de actiune pentru orice eventuale lacune, pana cel tarziu in 2023.

Mai mult, folosind evaluari noi, personalizate, ale unor terte parti, ca punct de referinta, fiecare angajat va castiga nu doar un salariu minim legal, ci mai degraba un salariu echitabil, pana cel tarziu in 2023, mai ales in comunitatile cele mai vulnerabile.

Dincolo de angajatii directi ai HEINEKEN, compania isi va continua munca pentru a asigura standarde de viata si de munca echitabile pentru angajatii terti si promotorii de marci, in conformitate cu angajamentul sau fata de Coalitia pentru drepturile omului a Forumului Bunurilor de Consum si actiunile de pana acum.

Ca si in trecut, HEINEKEN isi va continua si angajamentul puternic fata de siguranta, drepturile omului si conduita in afaceri.

C. Impactul asupra comunitatilor

HEINEKEN stabileste initiative de impact social pentru fiecare piata in care are operatiuni, sustinand unul sau mai multe dintre obiectivele ONU de dezvoltare durabila. De asemenea, va continua sa sprijine fermierii mici, prin aprovizionarea cu ingrediente agricole in Africa, urmarind o crestere a volumului cu 50% pana in 2025 fata de 2020.

3. Pe calea catre moderatie, fara consum excesiv de alcool

A. Intotdeauna o alegere

Pentru HEINEKEN, Brew a Better World inseamna, de asemenea, sa le ofere consumatorilor posibilitatea de a alege, sa manifeste transparenta si toleranta zero pentru consumul daunator de alcool.

Bazandu-se pe succesul Heineken® 0.0, incepand din 2020, HEINEKEN are peste 130 de optiuni de marci fara alcool. Compania va continua sa investeasca in inovatii pentru portofoliul sau cu un continut scazut sau fara alcool, pentru a facilita accesul consumatorilor la astfel de optiuni, in functie de preferinta si de ocazie. Pana in 2023, compania se va asigura ca doua optiuni fara alcool sunt disponibile pe majoritatea pietelor sale.

B. Abordarea consumului excesiv de alcool

In plus, HEINEKEN continua sa aiba un angajament ferm pentru combaterea consumului nociv de alcool. Acolo unde are operatiuni, HEINEKEN va continua sa dezvolte parteneriate locale pentru a adresa provocarea reprezentata de consumul nociv de alcool, inclusiv a subiectelor precum prevenirea consumului de bauturi de catre minori, consumul de bauturi alcoolice la volan, cat si consumul excesiv de alcool.

C. Promovarea unui consum moderat

HEINEKEN va folosi puterea si prezenta operationala a marcii sale emblematice si va utiliza 10% din bugetul de media al brandului Heineken® pentru campanii de promovare a consumului responsabil, pentru a-si indeplini angajamentul de a ajunge la un miliard de oameni cu mesajele despre consum moderat, in fiecare an.

Despre HEINEKEN

HEINEKEN este compania producatoare de bere cu cea mai extinsa prezenta din lume. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de marci de bere si cidru internationale, regionale si locale. La nivel mondial, suntem prezenti in peste 70 de tari, iar cei peste 80.000 de colegi aduc la viata valorile companiei noastre: Pasiunea pentru calitate, Respectul pentru oameni si pentru planeta, Bucuria de a trai.

In Romania, oferim un portofoliu divers de marci de bere si cidru, majoritatea fiind produse in cele patru fabrici locale (din Constanta, Craiova, Targu Mures si Miercurea Ciuc). Angajamentul nostru fata de piata locala se reflecta nu doar prin diversitatea de branduri, ci si prin actiunile noastre: avem peste 1.100 de angajati in Romania, ne aprovizionam de la furnizori locali cu peste 70% din ingrediente si suntem dedicati agendei noastre de sustenabilitate, ’Brewing a Better World’.

Cele mai recente informatii despre activitatea HEINEKEN Romania sunt disponibile pe www.heinekenromania.ro si pe  LinkedIn.

Autori

foto
HEINEKEN ROMANIA SA