loader

Comisia aproba o investitie in valoare de 751 de milioane de euro pentru imbunatatirea cailor ferate in vestul si centrul Romaniei

Comisia Europeana a aprobat o investitie de 751 de milioane de euro din fondul de coeziune pentru lucrari la sectiunea Sighisoara – Coslariu, parte a caii ferate Brasov – Simeria, imbunatatind considerabil astfel transportul de pasageri si marfa in vestul si centrul Romaniei

Judetele Mures, Sibiu si Alba vor beneficia de o accesibilitate mai buna, ceea ce va face regiunea mai competitiva si mai atragatoare pentru investitori. De asemenea proiectul face parte dintr-o axa prioritara mai larga a transportului trans-european, al carei scop este de a imbunatati conexiunile de transport in Europa.

 

Comentand aceasta decizie, comisarul pentru politica regionala, Johannes Hahn, a declarat: “Acesta este un bun exemplu de fonduri regionale ale UE care lucreaza pentru cetateni, transformand in acelasi timp regiuni in locuri mai bune pentru a face afaceri. O infrastructura sigura a transportului este fundamentala, nu doar pentru buna functionare a pietei interne a Uniunii ci si pentru prosperitatea economica si sociala a oamenilor ce traiesc in regiunile noastre.”

 

Se efectueaza lucrari pe un tronson de 89,5 km de cale ferata dubla intre orasele Sighisoara si Coslariu pentru a asigura o viteza maxima de 160 km/ora pentru trenurile de pasageri si 120 km/ora pentru trenurile de marfa, in concordanta cu standardele moderne de infrastructura in Europa. Transportul de pasageri este asteptat sa creasca, in conditii de siguranta sporite si sa se reduca  timpul de transport pentru cei 1,12 milioane de locuitori ai regiunii. in mod asemanator, se prevede ca imbunatatirile vor duce la o crestere a cantitatii de marfuri transportate cu trenul, spre deosebire de transportul pe sosea, prin asigurarea unui serviciu de mai mare calitate si a unei viteze superioare.

 

Investitia s-a realizat prin programul de transport cofinantat de UE, axa prioritara "Modernizarea si dezvoltarea axelor prioritare TEN-T in scopul realizarii unui sistem durabil de transport la nivel national si integrarii acestuia in retelele de transport ale UE". Uniunea Europeana, prin fondul de coeziune, va finanta 751 de milioane de euro din totalul necesar de 884 de milioane de euro. Este de asteptat ca proiectul sa fie finalizat pana la sfarsitul anului 2015. Proiectul in sine a dus la crearea a 600 de locuri de munca.

 

Context:
Toate "proiectele majore", unde investitia totala (inclusiv TVA) este mai mare de 50 de milioane de euro, sunt supuse unei decizii specific a Comisiei Europene, fata de alte tipuri de proiecte care sunt aprobate la nivel national sau regional.
Coridorul IV pan-european este unul dintre cele zece coridoare de transport pan-europene definite la a doua conferinta a transportului pan-european (Creta, martie 1994). Coridorul IV a fost recunoscut ca fiind una din rutele din Europa Centrala si de Est care necesita investitii majore de-a lungul urmatorilor ani. Coridorul IV pan-european pleaca de la Dresda/Nuremberg la Istanbul trecand pe traseul Praga – Viena – Bratislava – Budapesta – Arad – Bucuresti – Craiova – Sofia si Salonic/Plovdiv.
Romaniei i-au fost alocate aproximativ 19.7 miliarde de euro ca total al finantarilor de politica de coeziune din perioada 2007-2013.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL