loader
Bosch: O noua divizie mobilizeaza expertiza

Bosch: O noua divizie mobilizeaza expertiza

Bosch estimeaza ca in anul 2025 se vor produce aproape 20 de milioane de vehicule hibrid si electrice

Bosch considera ca electromobilitatea reprezinta un domeniu important in viitor. Din acest motiv, furnizorul de tehnologie si servicii infiinteaza acum o unitate operationala dedicata electromobilitatii. Unitatea va face parte din noua divizie, Powertrain Solutions. De la inceputul anului 2018, aceasta va ingloba activitatile companiei in materie de electromobilitate, precum si diviziile existente in prezent, respectiv Gasoline Systems si Diesel Systems. Astfel, pe viitor, Bosch le va furniza clientilor existenti si celor noi, toate tehnologiile pentru grupuri motopropulsoare dintr-o singura sursa. Alaturi de extinderea electromobilitatii, Bosch va depune eforturi intense pentru a imbunatati in continuare tehnologia motorului cu ardere interna. Pe langa cele 20 de milioane de vehicule hibrid si electrice noi care vor circula pe drumurile din intreaga lume in 2025, vor exista in jur de 85 de milioane de vehicule pe benzina si pe motorina.

 

„Indiferent ca este vorba de tehnologia pe motorina, de tehnologia pe benzina sau de electromobilitate, Bosch este partenerul numarul unu in ingineria si tehnologia dedicata producatorilor de autovehicule. Strategic, suntem bine pregatiti pentru trecerea la masinile electrice”, afirma Dr. Rolf Bulander, presedintele sectorului de activitate Solutii de mobilitate Bosch si membru al consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH. „Indiferent ca este vorba de combustibil sau de electricitate, Bosch va avea un rol determinant pentru grupurile motopropulsoare si in viitor. Avand in vedere ca inca nu este clar ce grup motopropulsor sau ce combinatie a diferitelor tipuri va predomina si in ce moment, abordarea noastra este una bilaterala si continuam sa ne extindem expertiza si cunostintele, atat in ceea ce priveste electromobilitatea, cat si in ceea ce priveste motoarele cu ardere interna”, adauga Bulander. in calitate de lider de piata si in materie de tehnologie, Bosch joaca un rol activ in modelarea transformarii conceptelor de mobilitate. Pe viitor, divizia Powertrain Solutions va oferi un portofoliu amplu de tehnologii, care vor face ca deplasarea din punctul A in punctul B sa fie mai eficienta, mai economica si mai ecologica pentru oamenii din intreaga lume.

 

Investitii mari in solutiile inovatoare pentru grupuri motopropulsoare

 

In fiecare an, Bosch cheltuie cateva miliarde de euro pentru a imbunatati in continuare solutiile pentru grupurile motopropulsoare. In misiunea sa de a realiza un progress in ceea ce priveste electromobilitatea, compania investeste 400 de milioane de euro anual. Cea mai mare parte din aceasta suma a fost alocata cercetarii si dezvoltarii bateriilor. Pe plan mondial, Bosch este singurul furnizor clasic din domeniul auto care efectueaza cercetari atat privind tehnologiile actuale, cat si cele viitoare ale celulelor. Compania a castigat deja peste 30 de comenzi asociate electromobilitatii, de la producatori internationali de automobile. Aproximativ 1800 de experti Bosch lucreaza la electromobilitatea viitorului.

 

Mai aproape de piata si de clienti

 

Prin noua sa divizie, Powertrain Solutions, Bosch isi doreste sa le poata oferi clientilor sai asistenta in ceea ce priveste grupurile motopropulsoare dintr-o singura sursa si sa ofere tot mai multe solutii de sisteme complete, pe langa componentele individuale. „Din ce in ce mai mult, cerintele clientilor nostri se extind dincolo de motorul cu combustie interna. Aceasta trecere dinamica spre electrificare va avea un rol important in modelarea noii divizii. In cadrul acestui proces de transformare, vom fi acolo pentru a ne sustine clientii cu cunostinte si cu tehnologie,” afirma Bulander.

 

Din punct de vedere strategic, divizia Powertrain Solutions se va concentra asupra a trei segmente centrale: autoturisme si camioane cu motoare cu combustie interna si grupuri motopropulsoare hibrid, precum si vehicule electrice. Acest lucru prezinta provocari ample. „Consideram ca exista un imens potential de crestere in electromobilitate si vehicule comerciale. Cand vine vorba de autoturisme prevazute cu motoare cu combustie interna, principalul nostru obiectiv va consta in imbunatatirea eficientei”, afirma Bulander. Vor fi necesare inovatii tehnice pentru toate solutiile de grupuri motopropulsoare. in cele din urma, doar companiile care comercializeaza produse ce reduc si mai mult consumul de combustibil si emisiile vor ramane competitive pe termen lung.

 

Modificari pe piata

 

In anii ce urmeaza, Bosch va dezvolta toate aceste tehnologii in paralel. Doar in acest mod, compania va putea sa reactioneze rapid si flexibil la modificarile de pe piata, in toate domeniile asociate grupului motopropulsor. In momentul de fata, nu exista nicio indoiala ca mobilitatea va fi electrica, pe termen lung. Totusi, in prezent, nu se poate preconiza in mod sigur cand si cat de repede va veni schimbarea si ce forma va lua aceasta.

 

Divizia Powertrain Solutions va aduce impreuna aproximativ 88.000 de angajati in peste 60 de locatii din 25 de tari din intreaga lume. Angajatii de la Gasoline systems si cei de la Diesel systems colaboreaza cu succes chiar si acum. Aceasta colaborare se va intensifica in noua divizie, incepand din anul 2018. Numarul de angajati va ramane, practic, nemodificat, ca urmare a reorganizarii.

 

Detaliile viitoarei organizatii vor fi elaborate in cadrul unui proces de consultare cu reprezentantii angajatilor. Planul este ca noua divizie si cele trei unitati ale sale sa demareze operatiunile la inceputul anului 2018.