loader
Biofarm a ajuns in 2020 la o cifra de afaceri cu 8% mai mare fata de anul anterior

Biofarm a ajuns in 2020 la o cifra de afaceri cu 8% mai mare fata de anul anterior

Compania continua consolidarea cotei de piata pe segmentul Consumer Healthcare

Producatorul roman de medicamente Biofarm (simbol bursier BIO) a ajuns in 2020 la o cifra de afaceri de 218 milioane de lei, cu 8% mai mare comparativ cu 2019. Totodata, nivelul EBITDA al companiei a inregistrat o crestere de 9%, ajungand la valoarea de 75 milioane de lei.

Rezultatul se datoreaza eforturilor sustinute ale companiei de a mentine investitiile la un nivel competitiv pe tot parcusul anului 2020, dar si de a imbunatati constant, la nivel de imagine si comunicare eficienta, brandurile din portofoliu.

De asemenea, cota de piata Biofarm a crescut constant, in 10 din 12 luni ale anului 2020. Nu mai putin de 7 branduri din categoria digestive & metabolism, raceala & gripa si suplimente alimentare si-au mentinut pozitia de lideri de piata, in termeni de consum, iar 5 dintre acestea au asigurat consolidarea leadership-ului si la nivel valoric in segmentul Consumer Healthcare (CHC).

Astfel, la final de an, Biofarm a urcat o pozitie in topul companiilor din industria farmaceutica locala, la categoria CHC, raportat la pretul de achizitie al farmaciilor, si incheie anul pe locul 4.

„Dupa un an dificil, cu multe provocari, am reusit sa ne atingem obiectivele setate pentru 2020 si sa ne consolidam cota de piata. Toate aceste rezultate sunt rodul unei strategii vizionare si al echipelor noastre care cu dedicatie, cu multa intelegere, au depus toate eforturile pentru ca si in plina pandemie sa putem sa venim in sprijinul clientilor nostri si sa raspundem nevoilor lor. Suntem de 100 de ani pe piata din Romania si ne pastram motivatia de a creste calitatea vietii oamenilor, fiind orientati intotdeauna catre inovatie si catre facilitarea accesului la solutii moderne de tratament”, a declarat Catalin Vicol, Director General Biofarm.

Intrucat compania intelege rolul pe care il are in calitate de jucator important pe piata farmaceutica din Romania si responsabilitatea fata de clientii sai, Biofarm s-a alaturat anul trecut luptei de combatere a Covid-19. Producatorul a donat 1.5 milioane de lei pentru achizitionarea de echipamente de protectie pentru personalul medical, dar si pentru aparatura medicala.

In contextul crizei sanitare generate de pandemia de Covid-19, Biofarm a luat toate masurile pentru ca activitatea companiei sa se desfasoare in continuare, fara sincope.

Compania a implementat si la nivel intern toate masurile de siguranta sanitara pentru prevenirea raspandirii virusului, conform reglementarilor legale. Astfel, o parte dintre angajatii companiei isi desfasoara in continuare activitatea de acasa, in timp ce echipele implicate in procesele de fabricatie respecta un programul adaptat situatiei, dar care permite ca productia sa functionze la capacitate maxima. Mai mult, a fost asigurata testarea preventiva pentru SARS-CoV-2 a angajatilor, iar spatiile de munca au fost adaptate la distantarea sociala prin limitarea numarului de angajati prezenti intr-un anumit interval orar in spatiul de lucru comun.

Pentru 2021, Biofarm vizeaza cresterea sustinuta a cotei de piata, eficientizarea operatiunilor si consolidarea avantajului competitiv al portofoliului de produse.

Despre Biofarm

Biofarm® este unul dintre primii producatori romani de medicamente si suplimente alimentare. De 100 de ani Biofarm® este alaturi de specialistii din Romania in cursa pentru descoperirea celor mai bune solutii pentru mentinerea sanatatii oamenilor.

In prezent, Biofarm® este unul dintre primii 10 producatori existenti pe piata farmaceutica din Romania, o piata dinamica si foarte competitiva. Biofarm® are un portofoliu competitiv de peste 200 de produse care acopera 60 de arii terapeutice si investeste in mod continuu in campanii media, comerciale si de marketing pentru promovarea propriilor produse.

Autori

foto
BIOFARM SA