loader

Aproape jumatate dintre romanii tineri detin o asigurare

De la debutul crizei in 2008, sectorul bancar a cunoscut multe evolutii negative in Europa Centrala si de Est. Dar ce s-a intamplat cu piata asigurarilor? A fost afectata de criza la fel de mult ca si cea bancara?

Doi dintre indicatorii cheie legati de sistemul de asigurari se mentin stabili in ultimii ani. Ponderea populatiei din Europa Centrala si de Est care a incheiat o asigurare generala (apartament/ casa/ masina) a fost de 41% in 2008 ?i nu s-a schimbat in mod dramatic pana in 2011, cand aceasta cota a atins 42%. Aproape aceea?i situatie o intalnim si in cazul asigurarilor personale (de viata/ accident/ sanatate). In 2008, 27% dintre persoanele din tarile CEE aveau astfel de asigurari, in vreme ce in 2011 numarul lor este aproximativ la fel (26%).


Evolutia pietei asigurarilor este strans legata de sectorul financiar. 'In vremuri de incertitudine, oamenii sunt mai atenti cu cheltuielile lor. Asigurarile sunt produse cu implicare redusa, de aceea oamenii sunt mult mai dispu?i sa renunte la ele. Totu?i, exista un potential foarte mare in regiunea CEE, mai ales atunci cand vorbim despre pensii private', comenteaza Rastislav Kocan, Regional GfK CEE Executive.


Fiecare al optulea locuitor din Europa Centrala ?i de Est are o asigurare de viata ?i numai un numar restrans din populatie are grija de pensii pe cont propriu. 'Importanta asigurarii, prin orice metoda, a veniturilor din perioada pensiei va deveni din ce in ce mai mare. Autoritatile publice, precum ?i furnizorii de servicii financiare ar trebui sa explice acest lucru populatiei', mentioneaza Christina Praßdorf, expert GfK pentru piata de asigurari.


In Romania, 12% din totalul populatiei detine o asigurare de viata, in vreme ce 3% isi directioneaza o parte din venituri catre o pensie de tip pilonul al treilea.


Studiul GfK realizat in tarile din regiune a privit mai atent un grup tinta cu un potential ridicat: populatia mai tanara de 30 de ani. Datele ne arata ca 26% dintre acestia au o asigurare personala ?i 39% una generala. Cele mai multe contracte incheiate sunt pentru autoturisme. O treime din populatia tanara are o astfel de asigurare. Dar potentialul nu este inca atins: odata cu cre?terea nivelului de trai in regiune ?i numarul tot mai mare de autoturisme, cererea pentru asigurarile auto va cre?te si ea.


In anul 2011, 45% din populatia Romaniei cu varsta pana in 30 de ani detinea o asigurare, fie ea generala, personala sau pensie privata.

GfK, una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, colecteaza in fiecare an, incepand din 2000, date importante despre evolutia sistemului de asigurari in pietele CEE pentru studiul Insurance Market Data System (IMDS), un studiu care masoara obiceiurile legate de asigurari ale locuitorilor cu varsta de peste 15 ani din 12 tari ale Europei Centrale si de Est: Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Ucraina, Serbia, Bosnia Hertegovina, Bulgaria si Romania. Esantionul celor chestionati in Romania este de 1000 de persoane, reprezentativ la nivel national, iar datele sunt valabile pentru anul 2011. Aceste informatii sprijina partenerii de afaceri GfK in procesul de intelegere a pietei locale si regionale, pentru a lua deciziile potrivite mai ales in contexte instabile de piata.

GfK Romania


Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 10 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de aproape 11 milioane euro in 2011. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices si Consumer Experiences.


In sectorul Consumer Choices adunam continuu informatii despre vanzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice si date despre consumul media.


Sectorul Consumer Experiences este specializat in probleme de marketing operational si strategic in practic toate industriile si pietele.


Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 11.000 de experti care se dedica zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului in care oamenii traiesc, gandesc si cumpara, in peste 100 de tari.