Intre 9 si 12 martie 2016, Berlinul devine capitala mondiala a turismului, unde cele mai mari companii din domeniu, agentii de turism, tour-operatori, transportatori aerieni, lanturi hoteliere, precum si oficiile de turism ale diverselor tari de pe mapamond, se reunesc pentru a da glas ultimelor trenduri in domeniul turistic.
'Pe parcursul targului, Romania va puncta intalniri importante cu reprezentanti ai autoritatilor de resort, dar si cu cei ai marilor companii din turism germane — TUI, Neckermann, DER Tour plus intalniri cu reprezentantii media din Germania. Un moment important este intalnirea cu reprezentantii de la MesseStuttgart care prospecteaza impreuna cu Romania, prin ANT, demararea unui proiect pilot de B2B. De asemenea, vom discuta cu o companie aeriana din Germania care prospecteaza introducerea unor noi curse aeriene intre Germania, Elvetia si Romania, dar care nu exclude posibilitatea introducerii a 1-2 doua zboruri charter pe Romania', a precizat pentru AGERPRES, presedintele Autoritatii Nationale pentru Turism, Anca Pavel-Nedea.
ITB Berlin — O lume. O industrie. Un singur spectacol comercial. Tari, orase si regiuni, operatori de turism, portaluri de rezervare online si hoteluri, multi alti furnizori de servicii din peste 180 de tari prezinta produsele si serviciile lor. In 2016, cel mai mare targ de turism din lume, ITB Berlin, isi celebreaza a 50-a aniversare, marcand o poveste de succes pe plan global 'made in Berlin'. Romania este prezenta la ITB Berlin cu stand national inca din anul 1970. Suprafata standului Romaniei la ITB Berlin este, in 2016, de circa 400 de metri patrati.
'Pe 10 martie, Romania se va alatura, ca partener ITB, evenimentului 'Dunarea uneste'. Organizatorii targului ITB au luat in calcul ca cele 20 de tari partenere ale ITB sa celebreze Dunarea ca simbol al unui turism sustenabil. La eveniment va participa si ambasadorul Romaniei in Germania, Emil Hurezeanu. Cu 57 de participanti, delegatia condusa de ANT va fi cea mai de forta reprezentare a Romaniei din istoricul de pana acum la ITB. Vom avea un stand deosebit, nume mari din industrie, asociatii de promovare, tour-operatori, consilii judetene, salina Turda, statiuni balneare', a precizat Anca Pavel-Nedea.
In 2015, in Romania au fost inregistrati, conform datelor INS, peste 266.930 turisti germani, cei mai multi — 203.601 in Bucuresti si celelalte orase resedinta de judet, plasand Germania pe primul loc in clasamentul tarilor emitente de turisti. In statiunile de pe litoral au ajuns circa 4.900 de turisti germani, in Delta Dunarii — 4.494, in statiunile montane — peste 16.700, iar in cele balneare, aproape 2.800 de vizitatori germani.
La prima editie din 1966, ITB Berlin a fost un eveniment minor, care pe un spatiu de 580 metri patrati a gazduit noua expozanti din cinci tari si 250 de vizitatori. Astazi a devenit cea mai de succes platforma pentru industria turistica. In prezent sunt rezervate 26 de hale de 150.000 de metri patrati de la Complexul Expozitional Berlin. Peste 180 de tari din intreaga lume vor fi reprezentate la acest eveniment de aproximativ 10.000 de expozanti. In fiecare an se inregistreaza la ITB vanzari si afaceri internationale de aproape sapte miliarde de euro, peste 110.000 de vizitatori din care peste 40% sunt din strainatate.
Pentru publicul larg, ITB Berlin este o oportunitate unica de a explora intreaga lume, in doar cateva ore. La fiecare pas exista noi descoperiri culturale, activitati interesante si aventuri care ii asteapta atat pe cei tineri cat si mai varstnici.
Intotdeauna cu un pas inainte, deviza de la ITB Berlin se vede, poate, cel mai bine la eTravel World. Numeroase teme de actualitate si exemple informative de bune practici vor fi prezentate in cadrul acestei sectiuni. In perioada 9-12 martie 2016, companiile isi prezinta inovatiile in domeniu si discuta despre noile tendinte in marketing digital, social media si servicii turistice mobile. Printre subiectele-cheie in acest an la ITB Berlin sunt realitatea virtuala, ca instrument de marketing, si problema identificarii de modalitati noi si rapide de furnizare a sistemelor de distributie cu date.
O alta tema este Conventia de la Berlin ITB: Travel 4.0 — revolutia digitala. Servicii de robot, emotiile la simpla apasare a unui buton — digitalizare in industria de turism este principalul subiect al industriei globale de turism lider think tank in fiecare zi.
Sosirile turistice internationale au crescut cu 4,4% in 2015 pentru a ajunge la un total de 1,181 miliarde de sosiri, potrivit celui mai recent Barometru al Organizatiei Mondiale de Turism (OMT). Potrivit Indicelui de incredere a OMT, luminile raman, in mare parte, 'pe verde'. Previziuni OMT arata ca sosirile turistice internationale vor creste cu 4% la nivel global in 2016.