- Agroland doreste ca in scurt timp sa poata produce local cea mai mare parte dintre puii de o zi pe care ii importa pentru comercializare in reteaua sa de magazine
- Prin preluarea activelor platformei de la Mihailesti, Agroland intra si pe piata oualor de consum, evaluata la circa 170 milioane euro, in 2019
- Platforma avicola Mihailesti are o suprafata de 30 de hectare si include mai multe ferme, unde sunt crescute pasari pentru carne, oua si reproducere
- Preluarea fermelor din Mihailesti face parte din strategia de dezvoltare accelerata a companiei, care include extinderea retelei de magazine, un nou format al acestora, cresterea gamei de produse comercializate si listarea la Bursa de Valori Bucuresti
Agroland a preluat recent activitatea platformei Avicola Mihailesti, producator de oua de consum si pui de o zi, care include sase ferme, aflate pe o suprafata de 30 ha, in judetul Giurgiu. In prezent, aici sunt crescute peste 200.000 de pasari, majoritatea fiind pasari tinere, gaini ouatoare si pasari de reproductie. Agroland va incepe aici productia puilor de o zi pe care ii comercializeaza in magazinele din cadrul retelei. Astfel, se realizeaza integrarea pe verticala a activitatii, cu efecte pozitive multiple: cresterea calitatii produselor, un control mai bun al costurilor si o imbunatatire semnificativa a marjelor de profit. In consecinta, compania va renunta treptat la o buna parte din importurile de pui si se va concentra pe cresterea animalelor la nivel local. Preluarea activelor Avicola Mihailesti marcheaza si intrarea Agroland pe piata producatorilor de oua de consum, care in 2019 se ridica la aproximativ 170 milioane de euro, in Romania. Potrivit prognozelor Agroland, preluarea activitatii Avicola Mihailesti va majora cifra de afaceri a companiei cu circa 3,5 milioane euro in 2021, ceea ce semnifica 10% din totalul cifrei anuale de afaceri.
Preluarea fermelor din Mihailesti face parte din strategia de dezvoltare a companiei pe termen mediu si lung, avand ca piloni principali: extinderea retelei de magazine, un nou format al acestora, cresterea gamei de produse comercializate si accesarea pietei de capital prin listarea la Bursa de Valori Bucuresti.
„Preluarea platformei avicole Mihailesti este o miscare foarte importanta pentru Agroland, pentru ca ne ofera posibilitatea de-a avea propriile unitati unde sa desfasuram procesul de reproductie pentru puii de o zi. Astfel, vom ajunge sa producem cat mai mult in Romania si sa importam cat mai putin, ceea ce ne dorim de mult. In prezent, achizitionam puii de o zi de la companii din Romania, Italia si Ungaria, dar treptat ne extindem prin aprovizionarea din surse locale, insemnand atat productie proprie cat si furnizori din tara, pentru a putea supraveghea cat mai bine procesele si a ne asigura ca sunt atinse cele mai inalte standarde de calitate. In plus, 2020 prilejuieste si intrarea noastra pe piata oualor de consum, unde ne dorim sa crestem cat mai rapid si sa ajungem in scurt timp printre cei mai importanti jucatori si pe aceasta nisa”, spune Horia Cardos, fondator si director general al Agroland.
In prezent, pe platforma avicola Mihailesti lucreaza 90 de persoane, implicate in cresterea de pui vii si productia de carne si oua de consum. Printre clientii fermelor se afla mari lanturi de supermarketuri din tara si strainatate, printre care si Lidl Romania, care achizitioneaza oua de consum. Reprezentantii Agroland estimeaza ca in 2021, productia de oua de consum a Avicola Mihailesti se va situa la 30 de milioane.
„Este un moment prielnic pentru implicarea in zootehnia romaneasca, pentru ca oamenii sunt acum mult mai dornici sa consume produse de provenienta autohtona. Alaturi de partenerii nostri locali consacrati, dorim sa deservim cat mai mult din acest segment de piata. Pe de alta parte, investitia intr-o ferma iti poate asigura un flux financiar constant, pe tot parcursul anului. Momentan, piata produselor alimentare romanesti nu are suficienti jucatori de calibru, deci este insuficient acoperita. Din aceasta cauza, Romania continua sa importe cantitati mari de carne de pasare si porc, dar si oua de consum. Asadar, exista un potential puternic de dezvoltare, de care sunt optimist ca vor profita, in viitor, atat fermele mari cat si micii fermieri”, a adaugat fondatorul Agroland.
Despre Agroland
Agroland este cea mai mare retea de magazine agricole din Romania, are capital 100% romanesc si a fost fondata in 1997, la Timisoara, de catre antreprenorul Horia Cardos. In prezent, reteaua Agroland are 247 de unitati, localizate in 28 de judete, si 400.000 de clienti unici/an. Printre produsele comercializate se afla: pui de o zi, furaje si echipamente pentru ferme mici si medii, produse pentru gradinarit (seminte, material saditor, fertilizanti, echipamente, hrana si accesorii pentru animale de companie.
Agroland a inregistrat o cifra de afaceri de 30 milioane de euro, la finele lui 2019, si are 220 de angajati. In 2013 a devenit membra a ERPA – Asociatia Producatorilor de Pasari Rurale din Europa. Pentru mai multe informatii, va rugam sa vizitati website-ul nostru la: www.agroland.ro.