loader
5 concluzii de la TeCOMM eCommerce Conference&Expo Bucuresti 2017

5 concluzii de la TeCOMM eCommerce Conference&Expo Bucuresti 2017

Profesionistii din culisele dezvoltarii unor brandurilor internationale si nationale precum Reebook, TESCO, eMAG, CitiBank, Exponea, ECCO Shoes sau evoMAG au dezvaluit la TeCOMM Bucuresti intre 26 si 27 aprilie, ce sta la baza succesului lor.

Succesul in afaceri este dat de narativa pe care brandul o construieste, de viziunea pe termen lung si de abilitatea de a te plasa in postura clientului: „Ganditi ca un client, fiti prezenti pe toate canalele si tineti cont ca fiecare brand trebuie sa spuna o poveste!" i-a indemnat pe participanti George Iordache, Sales Team Leader pentru eMAG Marketplace Romania, care a prezentat in cadrul evenimentului de la Radisson Blu Hotel***** din Bucuresti, cum sa vinzi mai mult.

 

Peste 250 participanti din Romania si Europa de Est au luat parte la TeCOMM, unde speakeri din SUA, Marea Britanie, Elvetia, Cehia, Olanda si Romania au sustinut prezentari si workshopuri privind cele mai noi practici din eCommerce, au dezvaluit tehnici privind vanzarile online, tendintele la nivel international sau modalitatile de extindere a magazinelor online, punand eCommerce-ul intr-un context global.  

 

Noutatea acestei editii a fost TeCOMM Cross-border, sectiunea care s-a bucurat de un interes deosebit, fiind dedicata proprietarilor de magazine online cu potential de extindere in afara tarii.

 

Elemente controversate in comertul electronic

1. Intr-un spatiu suprasaturat de publicitate, proprietarii de magazine online trebuie sa inteleaga ca e important sa ofere informatii de calitate clientilor. „Prima poza a produsului trebuie sa fie cat mai relevanta. De asemenea, descrierea este locul unde povestea produsului este spusa. Trebuie sa aveti grija si la stocul de marfa. Peste 40% dintre cei care intra pe site-ul magazinului renunta sa cumpere atata timp cat produsul pe care il cauta nu e pe stoc", declara George Iordache, Sales Team Leader al eMAG Marketplace Romania.

 

2. Pozele foarte putin retusate sunt cele care atrag clientii in online, declara Jakub Minks, Regional Director, Central & Eastern Europe al Exponea. Studiile realizate de Exponea arata ca brunetele imbunatatesc rata de conversie mai bine decat blondele, iar mana in sold atrage mai mult atentia decat o alta postura, fiind unul dintre subiectele care au starnit controverse in randul participantilor.

 

3. Pe o piata guvernata de legile competitiei, plus-valoare  ofera si elementele din spatele fiecarui produs. Clientii stabilesc legaturi emotionale cu brandurile pe care le achizitioneaza, asa ca starea afectiva insoteste decizia de cumparare. „Afacerile pe care le facem si care au succes sunt afaceri care au mai fost facute, dar intr-un alt context. Daca am o piata care poate fi abordata si daca pot sa fiu mai bun ca ceilalti am o sansa mai mare de succes. Indiferent care este domeniul tau de activitate trebuie sa spui o poveste", a apreciat Sergiu Negut, Associate Dean, Maastricht School of Management.

 

 

Esential pentru magazinul online este sa creeze si sa livreze valoare pentru client. De la idee la implementarea concreta este nevoie de oameni, procese, optimizare, management si ecosistem”, a declarat in cadrul evenimentului Florinel Ioan Chis, Director Executiv ARMO. „Actiunea unui jucator se reflecta asupra intregii piete”, conchide Florinel.

 

4. Una dintre cele mai mari probleme a celor care practica comertul online este nerabdarea si faptul ca se asteapta sa aiba vanzari imediate. „Marea problema a proprietarilor de magazine online este ca investesc bani prea multi pentru site inainte ca business-ul lor sa aiba succes. Trebuie sa-ti faci bine temele de acasa daca vrei sa ai succes in mediul online, atat la nivel local cat si la nivel international. Trebuie sa-ti cunosti adversarii, piata si domeniul. Trebuie sa fii unde te cauta clientul", a precizat Doina Vilceanu, Chief Marketing Officer & Business Development Manager al companiei ContentSpeed.

 

Avem o multime de clienti care au inceput o afacere in online si am vazut cum se deturneaza pe parcurs. Moralul lor este scazut. Problema este ca nu au intelegere si cunostinte" precizeaza Antonio Eram, CEO & Founder al Netopia. Totodata, numerosi proprietari de magazine online se asteapta la succes pe piata interna si abia apoi sa se extinda la nivel international.

 

5. Resursa umana este iarasi un pilon esential pentru dezvoltarea industriei. „Cel mai mare dusman al unui magazin online se afla in interiorul sau, nu in afara lui", declara Carlo Terreni, Director Executiv Netcomm Suisse care a vorbit despre modelele de business bazate pe servicii si care conduc industria prin inovatie.

 

TeCOMM eCommerce Conference&Expo este organizat de Libero Events si se desfasoara in 2 editii anuale la Cluj-Napoca si Bucuresti. In perioada 24-25 octombrie 2017 are loc editia de la Cluj-Napoca a evenimentului. Mai multe detalii despre eveniment: www.tecomm.ro.

 

Companiile care inteleg aportul pe care conferinta de eCommerce il are in dezvoltarea mediului de business online si care sustin evenimentul sunt:

Powered by: Emag Marketplace

Parteneri: Citi, Exponea, ASUS, Iagency, Mediatel Group, Retargeting.biz, Hostvision, Proclick, ContentSpeed, DWF, Profitshare, Muehle, Mihai Sosa, Edenred, IQOS, Sealed Air

Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay

Sustinut de: Mready, MxHost, Conectoo, Mobila Dalin     

Official Car: Midocar