loader

2 din 10 posesori de asigurari personale au o relatie de prietenie cu firma de asigurari

In ce relatii suntem cu marcile? Complet straini, cuno?tinta intamplatoare, coleg, aventura de o noapte, prieteni pe viata? Pe baza tipurilor de relatii care definesc interactiunile intre oameni, GfK a dezvoltat instrumentul GfK Consumer Brand Relationship (CBR) prin care stabile?te harta relatiilor pe care consumatorii le au cu marcile

Mai mult, GfK CBR ofera solutiile cu ajutorul carora companiile i?i pot convinge consumatorii sa treaca dintr-un tip de relatie indepartata la una apropiata cu brandurile lor.

 

GfK Romania a derulat studiul GfK Consumer Brand Relationship ?i pe piata asigurarilor personale (de viata ?i de sanatate), dorind sa afle care este tipul predominant de relatie pe care romanii din mediul urban il au cu marcile din acest domeniu.

 

„Daca in domeniul bancar, jumatate dintre utilizatorii de produse ?i servicii financiare au o relatie distanta ?i slaba ca intensitate cu banca,pe piata asigurarilor de viata lucrurile sunt ceva mai bine definite“, declaraSimona Dan, Market Strategy Advisor GfK Romania.

 

S-au conturat ?apte tipuri principale de relatii pe care posesorii de pensii private, asigurare de viata, asigurare pentru sanatate sau accident ?i asiguratii pentru incapacitate de munca le au cu furnizorii din aceasta piata.

 

Peste jumatate dintre cei chestionati se considera complet straini de brandurile din piata asigurarilor personale. Dintre toate tipurile de relatii, acesta este ?i cel mai u?or de translatat intr-o relatie cu mai mare intensitate ?i caldura.

 

Urmatoarea categorie ca importanta este Cercul social(11%), ai carui reprezentanti au o relatie calda, dar nu intensa cu marca. Ace?tia considera companiile de asigurari ca fiind prietenoase, corecte in relatie, ambele parti au aceea?i putere, confortabile, gasesc beneficii comune, dar pe de alta parte, relatia este una statica, uneori impovaratoare pentru clienti, greu de ie?it din ea, u?or plictisitoare.

 

Segmentul cel mai atasat de brand, intr-o relatie intensa de caldura, este reprezentat de prietenii vechi, 9% dintre posesorii de asigurari personale. Ace?tia percep companiile de asigurari ca fiind un partener confortabil, se simt liberi in relatie, au interactiuni frecvente, o relatie bazata pe incredere, flexibila.

 

Cuno?tintele ocazionale(9%) ?i cuno?tintele trecatoare (8%) reprezinta doua grupe de clienti neimplicati in relatie, mai degraba distanti fata de companiile de asigurari. Nu se simt mai deloc responsabili pentru cum decurg lucrurile, sunt pe punctul de a renunta la furnizor, simt ca doar cealalta parte are de ca?tigat din relatie, nu ?i ei.

 

În categoria Fo?ti prieteni intra clientii care se simt mintiti, neimportanti pentru companiile de asigurari, au sentimente negative, nu sunt cooperanti, se simt inconfortabil in interactiune ?i considera intr-o oarecare masura ca nu e alegerea lor ca se afla intr-o astfel de relatie.

 

Cuno?tinte enervante au fost metaforele cu care 6% dintre posesorii de asigurari personale au definit relatia cu compania de asigurari. Clientii se considera privati de informatie, intr-o relatie de conflict, vad companiile de asigurari ca fiind reci, ostile, mincinoase, se simt captivi in relatie ?i inconfortabili.

 

Metodologie studiu

 

Datele au fost culese online, in intervalul 14-17 martie 2014. E?antionul a fost de 172 de persoane, reprezentativ urban, pentru populatia cu varsta intre 18 ?i 45 de ani ?i respecta cotele socio demografice.

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL