In 2014, companiile au nevoie sa petreaca mai mult timp intelegand nevoile clientilor si dezvoltand produse si servicii competitive pentru o piata in care decizia de cumparare incepe cu mult inainte de contactul cu vanzatorul. In acest context, nu e de mirare ca cei mai multi dintre angajati pun in stransa legatura productivitatea, adaptarea la nevoile reale ale pietei si mobilitatea permisa de tehnologiile IT moderne.
[#https://www.microsoft.com/ro-ro/business/customer-success-stories/#]
Este o viziune pe care managementul Vel Pitar, unul dintre cele mai mari grupuri active pe piata de morarit si panificatie, o impartaseste fara retineri. In 2013, compania a investit intr-o platforma mobila bazata pe Microsoft Dynamics CRM si tablete cu Windows 8, cu obiective clare de a creste productivitatea angajatilor si a imbunatati relatia cu clientii, adica milioanele de romani care cumpara anual 100.000 de tone de produse Vel Pitar.
“Foloseam o aplicatie traditionala de automatizare a fortei de vanzari care era focalizata pe procesele de preluare a comenzii si mai putin pe gestiunea relatiei cu clientii. Prin urmare, nu aveam suport pentru cresterea vanzarilor printr-un management eficient al oportunitatilor”, afirma Radu Oancea, Director National IT al companiei.
Ca raspuns la aceste nevoi, solutia bazata pe Dynamics CRM se concentreaza, in primul rand, pe sustinerea departamentelor de vanzari si marketing prin cresterea mobilitatii si a capacitatii de analiza, iar beneficiile converg din mai multe directii. Eficientizarea instrumentelor de marketing este doar una dintre aceste directii, iar acuratetea datelor si posibilitatea de a obtine insight-uri relevante din datele colectate de catre echipa din teren sunt elemente de baza pentru reusita initiativelor de marketing si vanzari ale companiei.
Dan Vasile, specialist in solutii CRM in cadrul Microsoft Romania, confirma faptul ca disponibilitatea informatiilor pe device-uri mobile este doar un nod in reteaua complexa de cerinte a unei afaceri. “Este foarte importanta acuratetea datelor, care permite ca analiza si deciziile luate de departamentele de vanzari si marketing sa aiba un fundament corect. O mai buna intelegere a nevoilor clientilor si a competitiei este una dintre cererile cel mai frecvent intalnite in piata. Forta de vanzari mobila poate culege informatii despre client si competitie, iar accesul la date al echipelor care gestioneaza branduri sau campanii este rapid si se bucura de mare acuratete.”
In Vel Pitar, platforma implementata cu ajutorul Microsoft acopera in mod curent departamentele de Vanzari, Marketing si Suport Clienti. Pentru alegerea ei, compania a derulat o analiza de piata care urmarea, printre altele, integrarea cu sistemul ERP existent, acces la instrumente de raportare configurabile, mobilitate extinsa si ergonomie prin upgrade la dispozitive cu touch. “Am analizat un spectru destul de larg de solutii, atat proprietare, cat si open source. Am ales Microsoft Dynamics CRM pentru ca a oferit cel mai bun raport beneficii / cost total al proiectului, dar si pentru ca am gasit referinte de piata locala pentru integrarea cu sistemul SAP utilizat de Vel Pitar. Ca dispozitive mobile, am optat pentru tablete cu Windows 8.1. Am ales aceasta varianta pentru ca permite crearea unui mediu unificat si practic intre dispozitive precum tableta, telefon si desktop, singura diferenta este display-ul, in rest integrarea in sistem, administrarea si securizarea sunt similare”, continua Radu Oancea.
La un an de la inceperea procesului de implementare, proiectul ofera valoarea asteptata de companie. Controlul asupra activitatii a crescut prin accesul managementului la rapoartele complexe oferite de Microsoft Dynamics CRM si posibilitatea interventiei timpurii asupra proceselor de vanzare. Productivitatea echipei de vanzari si eficienta activitatii de marketing au crescut multumita solutiei mobile, iar in viitor, relatiile cu partenerii si clientii se vor imbunatati multumita implementarii solutiei de CRM in cadrul echipei de Suport Clienti.