loader

Topul riscurilor si oportunitatilor din industria asigurarilor in anul 2013

Pe masura ce asiguratorii se adapteaza la noul mediu economic, cu marje mai mici de profit si masuri de reglementare mai stricte, tendintele macroeconomice si mentinerea unei rate lente de crestere ocupa primul loc in topul riscurilor din industrie, se arata in raportul EY - Business Pulse: Exploring the dual perspectives of the top risks and opportunities in 2013 and beyond

Strans legata de mediul economic actual este si criza datoriilor din zona Euro, si ea inca foarte sus pe lista riscurilor din industrie si considerata un potential declansator de volatilitate in piata.

 

Studiul sebazeaza pe un sondaj la care au raspuns executivi din peste 65 de companii de asigurari de la nivel global, care au impartasit ideile si perspectivele lor privind principalii factori care vor influenta industria in urmatorii cinci ani. Studiul a identificat primele 10 riscuri importante cu care se confrunta industria de asigurari sioportunitatile pe care asiguratorii le pot valorifica.

 

Exista doua riscuri noi care si-au facut aparitia in topul riscurilor si oportunitatilor din industria asigurarilor. Primul este riscul cibernetic si de securitate a datelor, care a depasit obiectivul strict de securizare a informatiilor, pentru a cuprinde provocari ca securitatea sistemelor si colectarea de date. Al doilea risc nou intrat in top 10 este descoperirea, angajarea si pastrarea talentelor. Acest risc este strans legat de provocari, ca mediul mai strict de reglementare, modelarea din ce in ce mai sofisticata prin care se calculeaza riscurile si nevoile de capital, ca si un nou accent pus pe accesul la clienti.

 

"În eforturile de generare a cresterii si a veniturilor, companiile de asigurari trebuie sa isi optimizeze capitalul si strategiile de management al activelor si pasivelor, dar sa ramana competitive din punct de vedere al costurilor fara sa piarda din vedere nevoile clientilor lor. Adaptarea la evolutia pietei si la schimbarile de reglementare va fi o provocare ce necesita adoptarea de noi tehnologii si a unei mai mari flexibilitati in toate ariile de business", spune Shaun Crawford, lider EY al departamentului global de asigurari.

 

Top 10 riscuri identificate de studiu:

 

  1. Tendintele macroeconomice: gestionarea unei cresteri care continua sa fie lenta
  2. Masurile de reglementare: un set amplu de noi reglementari incep sa devina o sursa majora de risc
  3. Criza datoriilor din zona Euro: activitatea defactoringin contextul consecintelor generate de criza globala
  4. Riscul reputational: protejarea reputatiei
  5. Greseli de guvernanta corporativa: in contextul schimbarilor masurilor de reglementare, partile interesateisi doresc garantia oferita de masurile de guvernanta corporativa
  6. Riscul informatic si de securitate a datelor: tinerea sub control a amenintarilor in crestere
  7. Recrutarea talentelor: angajarea si retinerea talentelor reprezinta o provocare pentru asiguratori
  8. Impactul modificarilor fiscale si contabile: actiunile recente sunt strans legate de riscul de reglementare
  9. Riscul operational: cuantificareariscului la nivelul organizatiei
  10. Disponibilitatea si costurile capitalului: o preocupare continua, alaturi de atragerea de investitori

 

Asa cum se subliniaza in raport, exista si multe oportunitati pentru asiguratori de a-si imbunatati afacerile, de a-si spori veniturile si de a se concentra asupra nevoilor clientului. Îmbunatatirea sistemului de distributie si dezvoltarea de produse se afla pe primele locuri din lista de oportunitati din acest an si se prognozeaza sa isi pastrezeimportanta in clasament pana in 2015.

 

Paul Clark, lider EY al departamentului de asigurari pentru zona Asia-Pacific, adauga: "Asiguratorii prezenti acum pe piata sunt in masura sa genereze progres in dezvoltarea de produse prin intermediul unor noi indicatori si instrumente de social media, prin promovarea avantajelor asigurarii catre un public mai tanar si printr-o interactiune mai buna cu clientii care se apropie de varsta de pensionare”.

 

Studiul arata ca executivii de top si companiile au o imagine foarte realista asupra mediului in care opereaza si asupra provocarilor industriei. Una dintre descoperirile cheie ale sondajului este reinnoirea atentiei acordate clientilor. Pe masura ce se adapteaza nevoilor audientei tinere, foarte prezenta pe retelele online de socializare, asiguratorii trebuie sa isi regandeasca produsele pentru o populatie care imbatraneste, pentru a raspunde mai bine clientilor care se apropie de momentul pensionarii.

 

 

Raportul complet EY Business Pulse: Exploring dual perspectives on the top risks and opportunities for 2013 and beyond poate fi consultat aici: www.ey.com/insurance.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL