Daca potentialii clienti ”pleaca” la concurenta pentru ca informatiile despre produse nu sunt actualizate, le lipseste accesul la oferte, iar procesarea unei comenzi dureaza 10 minute in loc de unul, este momentul unei reevaluari, atrag atentia specialistii Teamshare, una dintre cele mai importante platforme integrate de e-commerce din Romania.
Potrivit specialistilor Teamshare, succesul unui magazin online depinde, in primul rand, de functionarea corecta a fluxului de vanzari. O afacere nu poate creste daca nu are in spate un sistem bine pus la punct, spun acestia. Pe de alta parte, un magazin nu poate intra ”cu dreptul” pe o piata competitiva, precum e-commerce-ul, fara un marketing corect, adaptat la cerintele consumatorului din online. Si, din pacate, atrag atentia expertii Teamshare, o carenta mare a comerciantilor romani este greutatea sau imposibilitatea de a se delimita de gandirea specifica offline-ului.
In ceea ce priveste zona de strategie si marketare corecta, comerciantii au la dispozitie cateva instrumente gratuite cu ajutorul carora pot masura eficienta functionarii magazinului si a eforturilor lor de promovare.
”Pot folosi doua tool-uri gratuite de la Google: Analytics si Webmaster Tools. Ofera informatii relevante despre traficul pe site, comportamentul vizitatorilor, ratele de conversie ale vizitelor in comenzi. Datele oferite de cele doua sunt incomplete in stabilirea performantei unui magazin online, in lipsa unei analize cost/comanda procesata. Am intalnit destule magazine care proceseaza o comanda in 10-15 minute. Un calcul simplu arata ca un angajat poate procesa maxim 6 comenzi/ora, deci circa 50 de comenzi pe zi. Prin comparatie, un software automatizat proceseaza comanda in maxim 1 minut”, afirma Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvolta platforma Teamshare.
Daca problemele legate de strategie, comportament de consum si promovare pot fi rezolvate prin utilizarea corecta a unor instrumente tehnice sau prin apelarea la consultanti externi, automatizarea fluxului operational este specifica fiecarui business si este reglata tot printr-un software integrat. Mai mult, adauga Marius Panait, platforma de e-commerce le ofera magazinelor cel mai important instrument de evaluare a business-ului: scalabilitatea.
”Asa cum soferul incepator greseste pentru ca este mai atent la miscarile lui decat la drumul in sine si la trafic, asa si un business fara procese automatizate consuma prea mult timp cu probleme interne, in loc sa vada the big picture, sa fie atent la piata, concurenta si dezvoltare. Automatizarile permit trecerea la un nivel superior in dezvoltarea afacerii”, explica Managing Partner-ul Entelion Software.
Potrivit acestuia, magazinul online nu poate sa-si creasca vanzarile, gama de produse, numarul de comenzi procesate si gradul de satisfacere a clientului fara automatizari. Iar sincronizarea cu software-ul de gestiune si contabilitate este doar un pas, avand in vedere ca in jurul magazinului online sunt multe alte sisteme informatice ce pot fi conectate automat, de la sisteme de plati online, sisteme de curierat/logistica la stocuri externe, marketplace-uri, sau sisteme de administrare a campaniilor de marketing.
Mai mult, sustin reprezentantii Teamshare, automatizarea fluxului de vanzari prin utilizarea unei platforme de e-commerce integrate impacteaza costurile operationale, care scad si cu 25%-30%, in termen de cateva luni.
”Cu o tactica operationala coerenta si aplicata cu consistenta, rezultatele apar in 3 luni, maxim 9 luni. Ce este interesant e ca, odata pornite pe drumul acesta al optimizarilor si automatizarilor de procese, firmele nu se mai opresc. Gandesc mereu noi modalitati de imbunatatire a fluxurilor interne, dar si externe, legate de partenerii de business, fie ei furnizori sau clienti”, conchide Marius Panait.