loader

Studiu EY: Femeile au in prezent un rol esential in gestionarea contextului disruptiv din industria auto

Industria auto din Romania necesita o noua abordare a capitalului uman pentru a face fata cererii crescute din perioada urmatoare.

Majoritatea coplesitoare (96%) a liderilor de afaceri afirma ca diversitatea de gandire si experienta este esentiala pentru conducerea afacerii in contextul transformarilor profunde din industria auto, se arata in studiul global EY privind diversitatea de gen din industria auto - Respond to industry volatility without gender diversity? Think again.

 

Conform studiului derulat in randurile managementului companiilor auto din 20 de tari, 56% dintre liderii de business recunosc ca femeile reprezinta o sursa-cheie de talent insuficient utilizat.


Cu toate astea, doar una din zece companii declara ca organizatia lor este foarte eficienta in atragerea femeilor si putini directori se asteapta la intrarea liderilor femei in echipele de conducere in urmatorii cinci ani.

 

Miruna Enache, Partener EY Romania, spune: "Viteza fenomenului disruptiv in sectorul auto creste intr-un ritm fara precedent. Plasarea capitalului uman necesar pentru confruntarea cu acest context a devenit o misiune de maxima importanta pentru companii. Avand in vedere ca un miliard de femei vor intra pentru prima data pe piata globala a muncii pana in 2020, promovarea diversitatii de gen poate aduce un avantaj competitiv major pentru jucatorii din industria auto."

 

Rezultatele studiului arata, de asemenea, ca firmele din industria auto ar putea face mai mult pentru a-si masura eficient progresul privind gestionarea diversitatii de gen in organizatie. Desi 90% dintre companiile auto cred ca trebuie sa-si schimbe in mod radical abordarea fata de atragerea, retentia si promovarea talentelor, doar 22% dintre acestea dispun de programe structurate pentru dezvoltarea carierei femeilor din organizatie.

 

De asemenea, barbatii si femeile au perspective diferite asupra paritatii de gen. 39% dintre femeile chestionate declara ca o cultura corporativa care nu sprijina diversitatea de gen si incluziunea reprezinta o bariera in accesul lor la pozitii de top management, fata de 16% dintre barbati.

 

Miruna Enache adauga: "Fiecare lider din industria auto este in masura sa actioneze pentru a accelera egalitatea de gen in compania pe care o conduce, insa pentru a realiza acest lucru trebuie sa se intrebe ce ar putea face diferit in acest sens."


Unde se situeaza piata auto din Romania in acest context?


Dupa anii grei pe care i-a traversat piata auto din Romania in urma crizei economice, 2015 si 2014 au adus primele cresteri semnificative pentru industria auto locala. Anul 2016 se anunta cu atat mai promitator, avand in vedere cresterea cu 21% a inmatricularilor de masini noi din primul trimestru al acestui an – rezultate care vin in absenta programului „Rabla”, devansat pentru a doua jumatate a anului.

 

„In acest context, Dacia – motorul industriei producatoare de masini din Romania si cea mai mare companie locala din 2013 – a ramas in continuare cea mai bine vanduta marca de masini noi. Sugestiv pentru concluziile studiului nostru global, aceasta companie are o doamna in echipa de conducere. De asemenea, unul dintre cei sase brand manageri ai Porsche Romania – cel mai mare importator pe piata auto locala – este o doamna. Cu toate acestea, suntem departe de paritatea de gen intr-o industrie in mod traditional masculina.

 

Piata locala auto se pregateste pentru al treilea an consecutiv de crestere dupa prabusirea din 2008, pe fondul cererii unor noi tipuri de masini compacte, cu o tehnologie cat mai avansata la bord. Fiecare companie din aceasta industrie trebuie sa faca asadar schimbari structurale in atragerea, retentia si dezvoltarea capitalului uman, pentru a face fata acestor provocari”, concluzioneaza Miruna Enache.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL