loader
Studiu Accenture - Companiile care investesc in tehnologie, in metode de lucru noi si isi transforma afacerile raporteaza o crestere cu 10% mai mare a veniturilor

Studiu Accenture - Companiile care investesc in tehnologie, in metode de lucru noi si isi transforma afacerile raporteaza o crestere cu 10% mai mare a veniturilor

In cadrul studiului, Accenture a intervievat peste 1.500 de directori executivi, dintre care 75% au confirmat ca o serie de forte externe vor accelera si mai mult investitiile in transformarea digitala

Un nou studiu realizat de Accenture (NYSE: ACN) arata ca, pentru a se dezvolta si pentru a fi in top in mediul volatil de astazi, un grup restrans de companii adopta o strategie de reinventare totala pentru fiecare parte a afacerii lor, cu ajutorul noilor tehnologii si al noilor metode de lucru.

Reinventarea totala a companiei (Total Enterprise Reinvention) este impulsionata de progrese ale unor tehnologii precum inteligenta artificiala si cloud computing. In prezent, doar 8% dintre companiile analizate sunt "reinventatoare", stabilind noi standarde de performanta pentru ele si, in majoritatea cazurilor, pentru industriile lor. Transformarea lor este centrata in jurul unui nucleu digital puternic si a unor noi modalitati de lucru care ajuta la eficientizarea operatiunilor si stimuleaza cresterea.

"Dupa pandemie, acesti lideri schimba in mod sistematic regulile jocului si industriile lor", a declarat Julie Sweet, presedinte si CEO al Accenture. "De-a lungul timpului, acestia transforma fiecare parte a companiei lor pentru a obtine rezultate financiare mai bune, inovatii revolutionare, o rezilienta sporita si pentru a crea in mod activ valoare pentru toate partile interesate."

In cadrul studiului, Accenture a intervievat peste 1.500 de directori executivi, dintre care 75% au confirmat ca o serie de forte externe - dar in special ritmul inovatiei tehnologice, schimbarea preferintelor consumatorilor si schimbarile climatice - vor accelera si mai mult investitiile in transformarea digitala.

Cele mai multe companii (86%) se concentreaza pe transformarea unor parti ale activitatii lor si trateaza transformarea ca pe un proces finit, mai degraba decat ca pe un proces continuu. Accenture ii numeste pe acestia "Transformatori". Restul de sase procente dintre companii sunt "Optimizatori". Acestia se concentreaza pe transformari functionale limitate in ceea ce priveste domeniul de aplicare si ambitia - tehnologia nu este un facilitator semnificativ al transformarilor lor.

Beneficiile financiare sunt clare, deoarece "Reinventatorii" raporteaza o crestere cu 10% mai mare a veniturilor, o reducere a costurilor cu 13% mai mare si o imbunatatire a bilantului cu 17% mai mare decat "Transformatorii". De asemenea, in primele sase luni, acestia genereaza o valoare financiara de 1,3 ori mai mare decat "Transformatorii" - ceea ce reflecta viteza cu care opereaza "Reinventorii". De asemenea, doua treimi dintre "Reinventatori" spun ca implementarea strategiei lor de reinventare are loc mult mai rapid decat in cazul transformarilor anterioare, in comparatie cu mai putin de o treime dintre "Transformatori".

"Indicele nostru Global Disruption Index, o metoda de masurare care acopera perturbarile economice, sociale, geopolitice, climatice, de consum si tehnologice, arata o crestere de 200% in ultimii cinci ani", a declarat Jack Azagury, director executiv al grupului Accenture Strategy & Consulting. "A sosit momentul ca firmele sa adopte o strategie de reinventare totala a companiei si sa adopte arta posibilului care este disponibila astazi prin intermediul tehnologiei si al noilor modalitati de lucru."

Cum sa devii un "Reinventator"

Companiile care adopta Reinventarea totala prezinta sase caracteristici:

1. Strategia este reinventarea. Ea nu mai este o parghie de executie.

2. Nucleul digital devine o sursa principala de avantaj competitiv. Acesta valorifica puterea cloud-ului, a datelor si a inteligentei artificiale prin intermediul unui set interoperabil de sisteme in intreaga companie care permite dezvoltarea rapida de noi capacitati.

3. Reinventarea merge dincolo de repere, integrand arta posibilului. Tehnologia si noile modalitati de lucru creeaza o noua frontiera a performantei.

4. Strategia de talente si impactul asupra oamenilor sunt esentiale pentru reinventare, nu o decizie ulterioara. Aceste companii considera managementul schimbarii o competenta de baza.

5. Reinventarea nu are granite si desfiinteaza silozurile organizationale. Abordeaza competentele de la un capat la altul.

6. Reinventarea este continua. Nu mai este o actiune punctuala definita in timp, ci o capacitate exploatata continuu de organizatie.

Puteti explora raportul Total Enterprise Reinvention: The strategy that leads to a new performance frontier in Accenture Foresight, noua noastra aplicatie de thought leadership, care ofera un feed personalizat cu toate rapoartele, studii de caz, bloguri, grafice de date interactive, podcast-uri si multe altele. Descarcati aplicatia la http://www.accenture.com/foresight

Despre studiul Total Enterprise Reinvention

Sondaj Total Enterprise Reinvention CxO: Accenture Research a realizat un sondaj in randul a 1.516 directori C-suite in noiembrie 2022. Respondentii au fost intrebati despre abordarea organizatiei lor in ceea ce priveste strategia de transformare si reinventare a afacerii, precum si despre programele lor specifice si factorii de succes. Sondajul a fost realizat in zece tari: Australia, Canada, China, Franta, Germania, India, Italia, Japonia, Japonia, Regatul Unit si Statele Unite. Respondentii au reprezentat 19 industrii: Industria aerospatiala si de aparare; Companii aeriene, calatorii si transporturi; Industria auto; Banci (Retail); Piete de capital; Produse chimice; Comunicatii, mass-media si divertisment; Bunuri si servicii de consum; Energie; Sanatate; Inalta tehnologie; Bunuri si echipamente industriale; Asigurari; Resurse naturale; Produse farmaceutice, biotehnologie si stiinte ale vietii; Servicii publice; Retail; Software si platforme; si Servicii publice.

Global Disruption Index: Indicele este o metoda de masurare care acopera perturbarile economice, sociale, geopolitice, climatice, de consum si tehnologice si arata ca nivelurile de perturbare au crescut cu 200% intre 2017 si 2022. In comparatie, indicele a crescut cu doar 4% din 2011 pana in 2016. Accenture a creat o masura globala a perturbarii pentru a evalua nivelul de volatilitate si de schimbare in mediul de afaceri extern. Indicele se bazeaza pe media a sase subcomponente care acopera sferele economica, sociala, geopolitica, de mediu, de consum si tehnologica.

Despre Accenture

Accenture este o companie globala de servicii profesionale care ajuta companii, guverne si alte organizatii sa isi construiasca nucleul digital, sa isi optimizeze operatiunile, sa accelereze cresterea veniturilor si sa imbunatateasca serviciile pentru cetateni – creand rapid valoare tangibila. Suntem o companie axata pe talent si inovatie, cu 738.000 de oameni care deservesc clienti din peste 120 de tari. Tehnologia se afla in centrul schimbarii de astazi, iar noi suntem unul dintre liderii mondiali care contribuie la impulsionarea acestei schimbari, cu relatii puternice in ecosistem. Combinam puterea noastra in domeniul tehnologiei cu o experienta de neegalat in industrii, expertiza functionala si capacitate de livrare globala. Suntem capabili in mod unic sa obtinem rezultate tangibile datorita gamei noastre largi de servicii, solutii si active in domeniile Strategie si Consultanta, Tehnologie, Operatiuni, Industry X si Accenture Song. Aceste capacitati, impreuna cu o cultura a succesului comun si angajamentul nostru de a crea valoare la 360 de grade, ne permit sa ne ajutam clientii sa aiba succes si sa construim relatii de incredere si de durata. Ne masuram succesul in functie de valoarea de 360 de grade pe care o cream pentru clientii nostri, pentru fiecare dintre noi, pentru actionarii, partenerii si comunitatile noastre. Vizitati-ne la www.accenture.ro

Autori

foto
ACCENTURE CENTRAL EUROPE B.V AMSTERDAM OLANDA SUCURSALA BUCURESTI