loader
Sondaj Fundatia Vodafone: parintii din Portugalia si Romania sustin cel mai tare ideea ca scolile sa fie responsabile pentru dezvoltarea competentelor digitale

Sondaj Fundatia Vodafone: parintii din Portugalia si Romania sustin cel mai tare ideea ca scolile sa fie responsabile pentru dezvoltarea competentelor digitale

Fundatia Vodafone, prin SkillsUpload Jr, ofera elevilor si profesorilor abilitatile, increderea si cunostintele pentru a prospera intr-o societate digitala in crestere

Sondajul Fundatiei Vodafone, realizat pe 10.000 de respondenti, parinti europeni, arata variatii mari in ceea ce priveste accesul la infrastructura si competente digitale in scolile din tarile europene.

• Portugalia si Romania sunt tarile care sustin cel mai mult ideea ca scolile sa fie responsabile pentru dezvoltarea competentelor digitale.

• Fundatia Vodafone, prin SkillsUpload Jr, ofera elevilor si profesorilor abilitatile, increderea si cunostintele pentru a prospera intr-o societate digitala in crestere. SkillsUpload Jr a ajuns deja la peste 7,8 milioane de elevi si profesori din Europa, oferind resurse educationale de ultima ora pentru a face sistemele educationale echitabile si inovatoare.

Europa ar trebui sa-si uniformizeze abordarea privind predarea competentelor digitale pentru o mai buna pregatire a copiilor si pentru a reduce decalajele regionale, arata un nou sondaj al Fundatiei Vodafone, adresat parintilor din 10 tari europene. Studiul evidentiaza preocuparile legate de calitatea instrumentelor digitale de care beneficiaza elevii in scoli si necesitatea de a sprijini mai bine profesorii cu indrumare si formare. Studiul poate fi consultat integral aici.

Sondajul, efectuat pe 10.000 de respondenti, parinti europeni, si realizat de IPSOS Germania pentru Fundatia Vodafone, a constatat ca, desi parintii sunt optimisti cu privire la potentialul tehnologiei digitale in educatie, sunt necesare actiuni care sa asigure constanta resurselor si a infrastructurii pentru a creste oportunitatile de formare a  competentelor digitale pentru elevii de pretutindeni din Europa.

Rezultatele sondajului:

• 85% dintre parintii chestionati cred ca perspectivele de cariera ale copilului lor depind in mare masura de competentele digitale, dar doar trei sferturi (78%) considera ca folosirea instrumentelor digitale precum laptopuri, tablete si table digitale ar putea ajuta copii sa invete la scoala.

• Accesul la instrumente digitale in scoli variaza semnificativ intre tarile europene. Studentii britanici, olandezi si portughezi se bucura de cele mai mari rate de acces (87% - 88%), procentul scazand la aproximativ 70% pentru studentii maghiari, italieni si greci.

• In total, putin peste jumatate dintre scoli ofera predare online si doar 59% dintre acestea ofera elevilor un dispozitiv pentru a accesa educatia online de acasa. In Italia si Portugalia, doar 2 din 5 elevi au acces la educatia online oferita de scolile lor.

• Aproape trei sferturi dintre parinti (73%) au declarat ca ar sprijini stabilirea unor standarde europene pentru predarea competentelor digitale, iar 85% au spus, de asemenea, ca alfabetizarea digitala ar trebui sa fie un obiectiv cheie de invatare la scoala. Sustinerea este una puternica in Portugalia, Romania si Grecia, dar substantial mai scazuta in Olanda.

• Portugalia si Romania sunt tarile care sustin cel mai tare ideea ca scolile sa fie responsabile pentru dezvoltarea competentelor digitale.

Joakim Reiter, Membru in Consiliul de Administratie al Fundatiei Vodafone si Chief External & Corporate Affairs Officer la Vodafone Group, a declarat: „Europa se confrunta cu o lipsa semnificativa de competente si trebuie sa stimuleze alfabetizarea digitala a tinerilor daca doreste sa atinga obiectivele Deceniului Digital. In calitate de parinte, inteleg de ce parintii sprijina profesorii in eforturile lor de a stabili standarde europene pentru predarea competentelor digitale, dar mi se par alarmante diferentele foarte mari de calitate a instrumentelor digitale la care au acces elevi din diferite scoli, orase, regiuni si tari. Programul SkillsUpload Jr al Fundatiei Vodafone arata ca tinerii pot fi ajutati de competentele digitale, motiv pentru care Europa trebuie sa actioneze acum pentru a egaliza sansele elevilor.”

Studiul Fundatiei Vodafone a fost lansat in contextul Anului European al Competentelor, in care se incurajeaza finantarea de proiecte de educatie digitala in Europa, asigurarea de oportunitati echitabile pentru tineri si reducerea decalajului de competente digitale.

Misiunea Fundatiei Vodafone, prin SkillsUpload Jr, este sa ofere elevilor si profesorilor abilitatile, increderea si cunostintele pentru a prospera intr-o societate digitala in crestere.

SkillsUpload Jr a ajuns deja la peste 7,8 milioane de elevi si profesori din Europa, oferind resurse educationale de ultima ora pentru a face sistemele educationale echitabile, inovatoare si reziliente, pentru a le permite in mod activ tinerilor sa modeleze lumea digitala din jurul lor.

Raportul anterior al Fundatiei Vodafone din octombrie 2022, 21st Century Teachers report,  a chestionat 3.000 de profesori din 11 tari europene. Raportul a constatat ca 75% dintre profesorii europeni ar prefera sa aiba standarde pentru politici si educatie digitala pentru a se asigura ca elevii lor primesc o educatie de inalta calitate.

Metodologie

Ipsos Germania a chestionat intre 23 februarie si 16 martie 2023, in numele Fundatiei Vodafone, 1.000 de parinti in fiecare dintre cele 10 tari: Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Portugalia, Romania, Spania, Turcia si Marea Britanie. Grupurile tinta includ parinti ai elevilor din scoli primare, secundare si gimnaziale.

Despre Fundatia Vodafone

Fundatia Vodafone (inregistrata in Regatul Unit cu numarul de organizatie caritabila 1193984) considera ca puterea conectivitatii poate schimba vieti si poate rezolva unele dintre cele mai presante probleme ale lumii. Fondata in 1991 cu misiunea simpla de a investi in comunitatile in care opereaza Vodafone, astazi organizatia de caritate conecteaza oamenii si ideile cu tehnologie si finantare, pentru a-i ajuta pe cei care fac deja o treaba buna sa obtina rezultate mai rapid, mai rentabil si cu un impact social mai mare. Printr-o strategie de Connecting for Good, bratul filantropic al Vodafone Group PLC lucreaza in parteneriat cu alte organizatii caritabile si ONG-uri pentru a crea solutii care sa aduca schimbari durabile pe termen lung si sa imbunatateasca vieti.

Pentru mai multe detalii vizitati http://www.vodafonefoundation.org.

Autori