Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Sondaj Cargus: 47% dintre parinti au ales sa cumpere rechizite online pentru noul an scolar. Cheltuielile au crescut fata de 2024, depasind 500 de lei pentru aproape 58% dintre ei | DoingBusiness.ro
loader
Sondaj Cargus: 47% dintre parinti au ales sa cumpere rechizite online pentru noul an scolar. Cheltuielile au crescut fata de 2024, depasind 500 de lei pentru aproape 58% dintre ei

Sondaj Cargus: 47% dintre parinti au ales sa cumpere rechizite online pentru noul an scolar. Cheltuielile au crescut fata de 2024, depasind 500 de lei pentru aproape 58% dintre ei

Peste 49% dintre parinti au fost nevoiti sa-si majoreze bugetul pentru noul an scolar, pe fondul cresterilor de preturi si a majorarii TVA

Tot mai multi parinti din Romania aleg sa cumpere online rechizite si alte produse specifice pentru scoala, cautand sa evite aglomeratia din magazine inainte de inceperea anului scolar si sa beneficieze, in acelasi timp, de diversitatea ofertelor si de comoditatea livrarii rapide. Astfel, peste 47% au ales in acest an rechizitele online, iar cosul de cumparaturi a depasit 500 de lei pentru aproape 58% dintre ei, ajungand chiar la peste 1.000 de lei in cazul a aproximativ 22% dintre familii, potrivit unui sondaj national realizat de Cargus pe un esantion de peste 870 de respondenti din mediul urban. Peste 49% dintre parinti au fost nevoiti sa-si majoreze bugetul pentru noul an scolar, pe fondul cresterilor de preturi si a majorarii TVA, 23% dintre acestia alocand un buget  mai mare cu peste 20% comparativ cu  anul anterior.

Desi romanii sunt tot mai atenti la costuri in contextul economic actual, in perioada pregatirilor pentru inceputul de an scolar parintii au ales in primul rand calitatea, 58,4% avand criteriu principal rezistenta si fiabilitatea produselor, in timp ce doar 33,4% s-au ghidat exclusiv dupa pret. Rechizitele scolare au dominat detasat lista cumparaturilor din acest an (88,9%), urmate de haine si incaltaminte (79,2%) si de ghiozdane si genti (48,6%). In schimb, produsele electronice, precum laptopuri, tablete sau imprimante, au fost achizitionate de doar 6,6% dintre respondentii la sondajul Cargus.

Pentru cumparaturile online, parintii au pus accent pe rapiditate si flexibilitate. Desi au inceput achizitiile din timp, cu cel putin doua saptamani inainte de inceperea scolii (57,41%) sau chiar cu mai mult de o luna (22%), peste un sfert dintre cei care au comandat online s-au asteptat la livrare in 1 - 2 zile, iar 52,3% au fost dispusi sa astepte comenzile pana la 4 zile, mai arata sondajul realizat de Cargus. Peste 68% au plasat cel putin doua comenzi online pentru necesarul copiilor, iar pentru livrare, aproximativ jumatate dintre ei au ales ridicarea din puncte de proximitate, in timp ce 38,2% au preferat livrarea la domiciliu.

Cumparaturile online au devenit deja un obicei tot mai raspandit pentru familiile din Romania, mai ales in perioade aglomerate precum inceputul de an scolar. Parintii cauta solutii simple, rapide si accesibile, care sa le ofere certitudinea ca produsele comandate ajung la timp. Pentru noi, acest lucru inseamna investitii continue in infrastructura, tehnologie si retele de proximitate, astfel incat sa reducem stresul cumparaturilor si sa oferim clientilor nostri predictibilitate, siguranta si flexibilitate chiar si atunci cand volumele cresc semnificativ. In acest sens, consolidam reteaua noastra nationala de livrare in proximitate, Cargus SHIP & GO, care completeaza serviciul de livrare la adresa, si se afla acum in proces de extindere prin noi retele de magazine de retail”, explica Belgin Bactali, CEO Cargus.

La inceputul acestui an scolar, parintii au semnalat doua mari surse de anxietate: cumparaturile facute pe ultima suta de metri, mentionate de aproape 30% dintre respondentii la sondajul Cargus, si riscul grevelor cadrelor didactice, care a reprezentat o preocupare pentru aproximativ 24% dintre acestia. Aceste rezultate arata atat presiunea logistica resimtita de familii in perioada Back to School, cat si incertitudinea generata de contextul educational.

Sondajul Cargus a fost realizat in august - septembrie 2025, pe un esantion reprezentativ la nivel national de 876 de respondenti din mediul urban. Studiul analizeaza comportamentele de consum si asteptarile romanilor legate de cumparaturile si livrarile pentru inceputul de an scolar, oferind o imagine relevanta asupra tendintelor de achizitie online si offline.

Despre Cargus

Cu peste 30 de ani de experienta, Cargus este prima companie de curierat de pe piata romaneasca. In prezent, compania are peste 2.600 de angajati si colaboratori, oferind o gama larga de servicii de curierat: livrare la domiciliu si servicii out-of-home, prin intermediul retelei nationale SHIP & GO, care permite clientilor sa ridice sau sa trimita colete, din peste 2.000 de locatii in toata tara, puncte partenere sau lockere.

Cargus detine 5 centre nationale de sortare, 2 depozite gateway si 36 de depozite in toata tara. In plus, Cargus opereaza un hub transfrontalier in Polonia, pentru servicii de curierat international.

In 2021, Cargus a achizitionat QeOPS, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de e-fulfillment si solutii logistice personalizate din Romania, completand serviciile oferite clientilor. De la inceputul anului 2019, Cargus face parte din Mid Europa Partners Investment Fund. In cursul acestui an, Mid Europa a semnat un acord de vanzare cu Sameday, unul din principalii jucatori din piata de curierat, tranzactia fiind in curs de aprobare din partea autoritatilor relevante..

Pentru mai multe detalii, vizitati site-ul Cargus si pagina de Facebook.

Autori

foto
CARGUS SRL
   Update cookies preferences