loader

Softelligence muta solutiile in cloud si reduce cu 40% costurile de gazduire si administrare

Nemultumit de calitatea serviciilor oferite de furnizorii locali de Infrastructura ca Serviciu, Softelligence a decis mutarea suitei de solutii e-Business pe Windows Azure

Dincolo de cresterea disponibilitatii, reducerea costurilor si simplificarea operationala, Softelligence a gasit in Microsoft un partener pe termen lung, care intelege asumarea responsabilitatilor si ofera un SLA pe masura.

[#https://www.microsoft.com/ro-ro/business/customer-success-stories/#]


Despre organizatie
Softelligence este partener certificat Microsoft specializat in dezvoltarea si implementarea de aplicatii software e-Business bazate pe CRM (Customer Relationship Management), Web, Mobile si BI (Business Intelligence) pe care le integreaza cu solutii ERP (Enterprise Resource Planning) precum: SAP, Oracle, Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics NAV sau aplicatii specifice de industrie existente in infrastructura clientilor. Softelligence a fost infiintata in 2006 de catre membri din managementul unor furnizori importanti de software din Romania.

 

Portofoliul insumeaza aproape 90 de clienti, printre care se numara MOL Romania, AON Romania, Ambient, ING Bank, Allianz-Tiriac, BCR Leasing, Optiplaza, compania detinand o experienta vasta in implementarea de solutii software e-Business si livrarea de servicii de high-end outsourcing sub brandul Elite. Activitatea companiei se bazeaza pe o echipa de 40 de specialisti certificati in metodologii de implementare si tehnologii de ultima ora (CRM, BI, SQL Server, Windows Azure, .NET, HTML 5, CSS3 si JavaScript). Softelligence a incheiat anul 2012 cu o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro, in crestere cu peste 40% fata de anul anterior si estimeaza o cifra de afaceri de 2 milioane de euro pentru 2013.


Cerinte de business. Situatia initiala
Inca din 2010, Softelligence a folosit Microsoft Windows Azure pentru sustinerea solutiilor e-Business (Softelligence e-Business Suite) in cazul unor clienti, insa majoritatea proiectelor s-au bazat in continuare pe serviciile IaaS (infrastructura ca Serviciu) ale unor furnizori locali, pe infrastructura carora rulau aplicatiile a peste 30 de clienti. ''Initial am avut o abordare hibrida, mutand in Windows Azure in special clienti cu arhitecturi simple de aplicatii si mai putin solutiile integrate de CRM, Web (e-Commerce, self-service, marketing online, programe de loialitate online), mobilitate, etc. Miscarea catre cloud computing era la inceput si piata nu avea inca prea multe proiecte validate'', considera Teodor Blidarus, Managing Partner Softelligence.


In 2012, Softelligence s-a confruntat insa cu disfunctionalitati majore ale serviciilor de hosting si suport oferite de partenerii locali, fapt care a determinat compania sa caute activ o solutie prin care sa ofere clientilor de solutii e-Business o disponibilitate maxima si un SLA credibil. ''Pe parcursul anului 2012, am avut lunar intreruperi ale serviciilor cauzate de functionarea defectuoasa a infrastructurii de hosting, inclusiv pentru clienti care aveau nevoie de o disponibilitate 24/7. Nu am ajuns la dispute juridice, insa transferam asupra clientilor o serie de probleme care nu sufereau amanare. Aveam reclamatii pe care nu le puteam gestiona si suportam consecinte in termeni de bani si imagine, mai ales pentru ca eram nevoiti sa sustinem relatia cu clientii prin acordarea de discount-uri compensatorii. Situatia ne-a creat numeroase neplaceri si ne-a afectat credibilitatea. Din pacate, nu reuseam sa avem o comunicare eficienta cu furnizorii pentru rezolvarea incidentelor si intelegerea nivelului critic al problemei'', mai afirma Teodor Blidarus.

 

Dupa aceste incidente, Softellicence a facut primele evaluari pentru o trecere completa in cloud a suitei e-Business , a analizat piata si a facut un business plan detaliat pentru initierea acestui demers. Esentiala in luarea acestei decizii a fost comparatia intre proiectele proprii care rulau in cloud si cele gazduite de furnizori locali si intelegerea beneficiilor reale in termeni de costuri, management al riscurilor, facilitati de administare, imagine, SLA, etc.


Solutia
Momentul potrivit pentru o mutare completa in cloud a platformei Softelligence e-Business Suite a venit la finele anului 2012 prin disponibilitatea unei noi versiuni a Microsoft Windows Azure, care aducea un plus de functionalitati, unele dintre acestea asteptate de echipa Softelligence. ''Am apreciat relatia buna si abordarea realista avuta cu echipa Microsoft Romania. Au inteles problemele noastre de business si ne-au expus avantajele si limitarile pe care le aducea o mutare completa pe Windows Azure. Mai mult, am putut negocia o intelegere si mecanisme flexibile de plata, demers imposibil de realizat cu alti furnizori, ca Amazon spre exemplu, ale carui servicii de cloud le-am testat in paralel'', afirma Teodor Blidarus.


In urma acestor intelegeri, intre Softelligence si Microsoft a fost semnat un Enterprise Agreement care prevedea contractarea unui volum predefinit de servicii. Pasul urmator a fost renuntarea la furnizorii locali de Infrastructura ca Serviciu (IaaS) si mutarea completa a suitei e-Business pe Windows Azure. Migrarea pe Windows Azure nu a fost lipsita de provocari tehnice, induse de necesitatea mutarii datelor intre locatii, presiunea generata pe latimea de banda, latenta serviciilor, etc., insa toate au fost depasite. ''Ca dezvoltator, niciodata nu ai tot ce iti doresti, insa in cazul Azure procentul a fost foarte mare, iar beneficiile reale mult mai importante. In esenta, acum putem transfera clientilor nostri nivelul enterprise al serviciilor pe care Microsoft le livreaza prin Windows Azure. Este un aspect foarte important daca avem in vedere ca unii dintre clientii nostri au sute de mii de utilizatori lunar, iar solutiile noastre e-Business sunt integrate cu aplicatii precum SAP, Dynamics AX sau Charisma'', afirma Teodor Blidarus.


Beneficiile
Migrarea suitei e-Business a Softelligence la Windows Azure aduce beneficii atat pentru companie, ca dezvoltator si furnizor, cat si pentru clientii care utilizeaza aceasta platforma.
Pentru Softelligence, beneficiile principale se regasesc in:


Reducerea costurilor cu serviciile de infrastructura
Prin mutarea completa a suitei e-Business pe Windows Azure, Softelligence a obtinut o reducere cu 40% a facturilor pentru serviciile de infrastrucura fata de furnizorii din Romania, in conditiile unui SLA superior. ''Contractul de volum pe care l-am semnat cu Microsoft ne-a adus o reduce considerabila a costurilor cu serviciile de infrastructura. Factura lunara este cu 40% mai mica, iar SLA-ul agreat cu Microsoft mult mai bun'', afirma Teodor Blidarus.


Imbunatatirea ofertei comerciale a Softelligence
Windows Azure, prin reducerea costurilor cu infrastructura si simplificarea operationala, contribuie la generarea unui TCO (Cost total de detinere) mult mai bun pe intreaga solutie, ceea ce face ca ofertele comerciale ale Softelligence sa devina mai atractive pentru piata. ''Mutarea in cloud ne ajuta in procesul de vanzare, deoarece nu mai trebuie sa purtam discutii tehice complicate despre intrastructura IT necesara unui proiect de solutii software. Reusim astfel sa ne concentram pe functionalitatile solutiei si pe valoarea pe care aceasta o aduce clientilor'', afirma Teodor Blidarus.


Simplificarea operationala prin consolidarea proceselor de administrare a infrastructurii
Prin trecerea la Azure, Softelligence a redus numarul contractelor pe care le gestiona, iar intreaga echipa se concentreaza pe o singura tehnologie, pe un singur set de certificari si pe relatia cu un singur furnizor. Mai mult, angajatii se specializeaza si astfel devin mai eficienti.


Imbunatatirea nivelului de back-up si continuitate operationala
Softelligence a optat pentru servicii in Windows Azure cu stocare geo-redundanta (GRS – geo redundant storage), ceea ce presupune replicarea automata a datelor intr-o locatie secundara din aceeasi regiune pentru asigurarea continuitatii in cazul unui dezastru in centrul principal. ''Windows Azure ne asigura si redundanta datelor prin facilitatile de geo-replicare, iar cum aceste procese sunt automate, eliminam astfel o activitate consumatoare de timp si atentie. Am optat pentru acest serviciu deoarece anterior am avut incidente neplacute si am piedut unele date tranzactionale'', afirma Teodor Blidarus.


Reducerea timpului de livrare a noilor versiuni sau actualizari prin configurarea rapida a mediului de test necesar
Windows Azure ofera toate resursele necesare pentru definirea rapida a unei platforme de testare a noilor versiuni ale aplicatiilor sau a unor funtionalitati noi, inainte de trecerea in productie. ''Cu Windows Azure, pregatirea unei infrastructuri de test poate fi gata in cateva ore si prin urmare devine simplu sa testam orice functionalitate noua, inainte de punerea in productie. Multi dintre clientii nostri utilizeaza solutii Enterprise importante, sunt obisnuiti cu aceasta abordare si cunosc dificultatea si costurile infrastructurilor de test, prin urmare apreciaza flexibilitatea noastra in alocarea de resurse si reducere a timpului de livrare a noilor versiuni'', declara Teodor Blidarus.


Din perspectiva clientilor, valoarea adaugata a mutarii complete in cloud provine din:


Cresterea disponibilitatii si a securitatii serviciilor
Acesta este principalul beneficiu transferat de Softelligence catre clientii proprii. In mod evident, cu Windows Azure, SLA-ul oferit pentru solutiile Softelligence e-Business este superior fata de ce putea oferi compania anterior prin colaborarile cu furnizorii locali. Reducerea numarului de reclamatii cu privire la disponibilitate a fost efectul imediat al migrarii pe Windows Azure, iar dupa migrare, serviciile oferite de Softelligence nu au intregistrat intreruperi.


Simplificare operationala si reducerea costurilor
O solutie web sau de CRM implica o infrastructura tehnologica relativ complicata si costisitoare, chiar si pentru companiile care detin deja astfel de resurse. Achizitia unor servere cu licentele aferente pentru sistemele de operare, bazele de date, a unei solutii de back-up reprezinta un cost important si necesita o echipa IT competenta pentru administrare.''Problemele critice pentru majoritatea clientilor Softelligence nu sunt varfurile de incarcare, ci aspectele operationale, adminsitrarea infrastructurii si protejarea acesteia ca securitate si back-up, aspecte care necesita investitii si competente. Prin parteneriatul cu Microsoft, noi le putem oferi aceste servicii la o calitate foarte ridicata cu un cost decent'', considera Teodor Blidarus.


Cresterea gradului de integrare a solutiilor Softelligence cu alte produse software
Softelligence exploateaza functionalitati disponibile in Azure pentru dezvoltarea unor editii predefinite care se vor integra mult mai usor.


Ca perspective, Softelligence a stabilit deja o directie: serviciile cloud, ca parte din e-Business Suite, devin o componenta strategica a ofertei comerciale si a dezvoltarii companiei pe viitor. Mai mult, parteneriatul Softelligence-Microsoft se va extinde si catre alte tehnologii pe segmentul solutiilor de business analytics si mobilitate.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL