Valorificand experienta dobandita in calitate de campion global in materie de sustenabilitate si cei peste 25 de ani de experienta pe piata locala, Schneider Electric Romania furnizeaza servicii de evaluare companiilor de toate dimensiunile, interesate sa-si reduca amprenta de carbon si sa devina mai prietenoase cu mediul.
Noile servicii pe care compania le propune clientilor existenti, dar si celorlalte companii din piata se bazeaza pe un studiu de sustenabilitate realizat de Schneider Electric Romania. Acesta porneste de la situatia actuala a companiei, integreaza un calcul al amprentei de carbon curente si un plan de decarbonizare, cu solutii concrete si usor de implementat.
„La nivelul Uniunii Europene, exista un cadru legislativ tot mai clar si mai strict, care incurajeaza companiile de orice dimensiune sa masoare amprenta proprie de carbon si sa ia masuri de reducere treptata a acesteia,” explica Ana Maria Motoc, Consulting Sustainability Advisor, Schneider Electric Romania. „Sustenabilitatea nu mai este demult un deziderat optional sau rezervat doar companiilor mari, multinationale. Incepand din 2025, companiile mari, cu peste 500 de angajati sunt obligate sa publice Rapoarte de Sustenabilitate, iar an de an isi urmaresc obiectivele si progresele in aceasta directie. Dar datele publicate de companiile de audit financiar arata ca aproximativ 70% din amprenta de carbon a unei companii mari provine din lantul sau de aprovizionare, asa incat interesul acesteia este sa propage preocuparile pentru decarbonizare si in randul furnizorilor sai, companii de orice dimensiune.”
Serviciile de evaluare furnizate de Schneider Electric urmaresc trei directii: eficienta energetica, energia regenerabila si creditele de carbon (instrumente de compensare pe care companiile le pot accesa pentru a neutraliza emisiile de carbon pe care le genereaza). In urma analizei, echipa de specialisti a companiei realizeaza un raport care indica stadiul actual, propune un plan de masuri cu recomandari si include estimari de economii realizate in urma implementarii acestora.
„Ne bazam pe experienta noastra de succes de mai multe decenii in materie de sustenabilitate, pe parteneriatele pe care le avem cu specialisti in integrare si, nu in ultimul rand, pe portofoliul extins de produse, solutii si software care ajuta companiile sa ia masuri rapide si eficiente care sa contribuie la reducerea amprentei lor de carbon,” arata Ana Maria Motoc.
Evaluarea include, in anumite situatii, verificarea fluxurilor de lucru si a echipamentelor mari, permitand astfel depistarea oricaror consumuri neconforme si remedierea acestora.
„In proiectele de evaluare folosim protocoalele si standardele internationale in domeniu, dar si instrumente proprietare, dezvoltate de Schneider Electric pentru zona de sustenabilitate si eficienta energetica. Aceasta expertiza este extrem de valoroasa pentru clientii nostri pentru a putea lua masuri care sa determine si atingerea obiectivelor de decarbonizare, dar si realizarea de economii financiare foarte importante mai ales cand vine vorba despre cheltuielile cu energia.”
Despre Schneider Electric
Scopul Schneider Electric este de a genera Impact, permitand oamenilor si organizatiilor sa valorifice la maximum energia si resursele, creand o punte intre progres si sustenabilitate. Noi numim asta Life Is On.
Misiunea noastra este sa fim partenerul de incredere in materie de sustenabilitate si eficienta.
Suntem un lider global in tehnologie industriala, care aduce experienta de varf la nivel mondial in electrificare, automatizare si digitalizarea industriilor inteligente, infrastructura fiabila, centre de date pregatite pentru viitor, cladiri inteligente si case intuitive. Sustinuti de expertiza noastra solida in domeniu, oferim solutii IoT industrial bazate pe AI, cu produse conectate, automatizare, software si servicii, furnizand digital-twins pentru a permite o crestere profitabila pentru clientii nostri.
Suntem o companie formata din oameni dedicati, cu peste 150.000 de colegi si peste un milion de parteneri care opereaza in peste 100 de tari, pentru a ne asigura proximitatea fata de clientii si partile interesate. Imbratisam diversitatea si incluziunea in tot ceea ce facem, ghidati de scopul nostru semnificativ de a avea un viitor sustenabil pentru toti.