loader

Retea romaneasca de farmacii vitalizeaza activitatea cu o solutie de Business Analytics

Lantul de farmacii Centrofarm a implementat o solutie complexa pentru cresterea performantelor in extragerea, prelucrarea si analiza datelor, necesara pentru ca echipa de management a companiei sa aiba acces rapid la date esentiale pentru bunul mers al afacerilor

Solutia este bazata pe Microsoft SQL Server 2012 Business Intelligence si Microsoft SharePoint Server 2013 Enterprise pentru cresterea performantelor in extragerea, prelucrarea si analiza datelor, integrate cu Office Excel si Microsoft PowerView, pentru vizualizarea informatiilor.

[#https://www.microsoft.com/ro-ro/business/customer-success-stories/#]


Domeniul in care activeaza compania este unul extraordinar de dinamic. Pe de o parte, exista un portofoliu mare de produse pe care lantul trebuie sa il gestioneze, pe de alta parte, compania lucreaza cu furnizorii alternativi si se confrunta cu o concurenta ridicata. Centrofarm detinea o solutie de Business Intelligence (BI) inca din 2009, insa era limitata la 5 utilizatori si era dezvoltata pe o tehnologie invechita care inducea costuri mari pentru suport. Mai mult, solutia nu era foarte usor de folosit de catre personalul din departamentele de business, ceea ce inducea o presiune foarte mare asupra Departamentului IT. „Cu solutia anterioara, producerea si rularea rapoartelor era dificila, rulam o serie de scripturi direct pe baza de date de productie pentru a obtine datele necesare pe baza carora construiam rapoarte personalizate, in functie de solicitari. Evident, aceste procese consumau timp si intarziau livrarea informatiilor catre beneficiari“, afirma Marius Dumitrescu, IT Manager Centrofarm.


In acest context, compania a decis trecerea la o solutie care sa permita accesul la BI al unei categorii mai largi de utilizatori, consolidarea datelor din mai multe surse, precum si un nivel mai mare de automatizare in obtinerea rapoartelor si analizelor. Decizia a fost luata in urma unei analize atente a ofertelor din piata locala. „Ne trebuia un instrument familiar utilizatorilor, iar solutia Microsoft s-a potrivit acestor cerinte ale noastre. Cand rapoartele si filtrarea datelor se fac intr-un program ca Excel 2013 este clar ca utilizarea va fi facila. Complementar am apreciat si PowerView care permite vizualizarea interactiva a datelor direct din browser, dar si PowerPivot care ajuta la derularea de analize complexe a datelor deja existente in Excel. Un alt element diferentiator pentru Microsoft SQL BI Server a fost Power Query care combina si rafineaza date dintr-o varietate de surse, inclusiv relationale, structurate si semi-structurate, OData, Web, Hadoop, Azure Marketplace, Azure SQL Database, liste de Sharepoint si ofera inclusiv capacitatea de a cauta date publice in surse precum Wikipedia”, afirma Marius Dumitrescu.


Ca mod concret de lucru, majoritatea utilizatorilor au optat pentru generarea rapoartelor in Excel, fiind o interfata foarte familiara in cadrul Centrofarm. „Excel 2013 aduce integrare nativa cu PowerPivot si functii de „data analysis expression”, iar prin conectare la un depozit de date cuprinzator poate genera analize foarte complexe. PowerPivot este disponibil si ca add-in pentru Excel 2010, dati-i o asemenea tehnologie unui manager financiar si o sa fiti surprinsi de ceea ce poate face cu ea dupa ce a citit o carte precum: Office 2013 pas cu pas, exemple de aplicatii practice,” afirma Marius Dumitrescu, IT Manager Centrofarm.


Pentru utilizatorii mobili, Centrofarm a optat pentru accesarea rapoartelor si analizelor pe tablete cu Windows 8, prin intermediul SharePoint.


„Complexitatea de date, diversitatea surselor din care provin, calitatea lor, modul de interpretare si vizualizare a acestora reprezinta provocarile utilizatorilor de business in ceea ce priveste analiza de date. Solutiile de BI ale Microsoft sunt destinate companiilor de orice marime, care pot astfel sa analizeze si sa inteleaga datele mai rapid. Informatiile sunt mai usor de accesat de catre orice membru al echipei de oriunde si de pe orice device si pot fi traduse in moduri vizuale”, afirma Marius Filipas, Cloud & Enterprise Services Lead, Microsoft Romania.


Printre cele mai importante beneficii ale solutiei Microsoft implementate de Centrofarm se numara cresterea eficientei campaniilor de marketing si scaderea considerabila a timpului de obtinere a rapoartelor si analizelor de business. „Cu Microsoft Business Analytics ne diferentiem fata de competitie, deoarece intelegem mai bine activitatea proprie dar si piata in general, putem fi mai inventivi in abordarea unor tendinte si evident luam cele mai inspirate decizii”, considera Marius Dumitrescu, IT Manager Centrofarm.


In plus, solutia Microsoft a permis cresterea gradului de atingere a obiectivelor de vanzari prin cunoasterea permanenta a situatiei pe fiecare produs, furnizor, locatie si adoptarea unor masuri in consecinta. Iar simplitatea ei face ca utilizatorii non tehnici sa se poate descurca singuri fara solicitari si ajutor din partea Departamentului IT, astfel ca echipa tehnica poate aloca toate resursele disponibile catre alte proiecte cu impact mare in organizatie.


„Din punctul de vedere al rentabilizarii (Return on Investment), evaluarile interne ale Centrofarm au aratat un impact major al solutiei asupra eficientei companiei si implicit o amortizarea rapida a investitiei in solutia Microsoft”, incheie Marius Dumitrescu.

Autori

foto
DOINGBUSINESS.RO SRL