loader

Retailul alimentar modern in Romania: urmatoarea frontiera pentru crestere

Retailul modern a preluat pozitia de lider in 2013 si ascensiunea sa nu pare sa incetineasca - stimulati de cereri tot mai sofisticate din partea consumatorilor si de apetitul industriei pentru ivovatie, retailerii vor continua sa rupa noi bariere.

2013 a fost o piatra de hotar pentru retailul alimentar modern din Romania, inregistrand o serie de premiere pe piata locala: primul an in care comertul modern a intrecut retailul traditional in ceea ce priveste valoarea de piata a vanzarilor, deschiderea celui de-al 1000-lea lant modern de magazine, lansarea in premiera a unei platforme de comenzi online si livrare la domiciliu de produse alimentare de catre un retailer important, si primele semne ale consolidarii pietei de retail cu preluarea de catre Auchan a 20 de hipermarketuri Real din tara apartinand Grupului Metro.

 

Intr-o piata plina de provocari si inca resimtind greutatea declinului economic, lanturile moderne de retail si-au continuat expansiunea, in principal in defavoarea retailerilor independenti mici. Desi previziunile macroeconomice nu indica inca o revenire rapida, retailul modern va continua sa creasca intrucat inca exista o distanta considerabila de parcurs pana la atingerea nivelului pietelor mature din tarile din Europa Centrala si de Est si cele din Europa de Vest.    

 

Pentru versiunea completa a articolului, va rugam accesati varianta in limba engleza, aici.

Autori

foto
ROLAND BERGER SRL