loader
Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru din 2021

Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru din 2021

In Romania, trimestrul al patrulea a fost marcat de finalizarea tranzactiei prin care Orange Romania a achizitionat pachetul majoritar de 54% din actiunile operatorului de servicii fixe, Telekom Romania Communications

Grupul Orange anunta rezultatele financiare[i] pentru trimestrul al patrulea al anului 2021, disponibile la 31 decembrie.

In Romania, trimestrul al patrulea a fost marcat de finalizarea tranzactiei prin care Orange Romania a achizitionat pachetul majoritar de 54% din actiunile operatorului de servicii fixe, Telekom Romania Communications. Tranzactia, prin care s-a achizitionat o baza de clienti cu servicii convergente fix-mobil si o infrastructura de retea fixa, accelereaza strategia Orange de a fi prima alegere a clientilor pentru servicii convergente in Romania.

In intervalul octombrie – decembrie, Grupul Orange Romania a realizat o cifra de afaceri consolidata in valoare de 430 de milioane de euro[ii], avand o crestere organica de 3% fata de T4 2020. Ea a fost generata de veniturile din servicii, ca urmare a maririi bazei de clienti. Cifra de afaceri consolidata pentru 2021 este de 1.235 miliarde de euro, avand o crestere organica de 4% fata de 2020, iar contributia Telekom Romania Communications este consolidata doar la T4.

La 31 decembrie 2021, Grupul Orange Romania oferea servicii mobile catre 10.6 milioane de clienti[iii], servicii fixe in banda larga catre 1.4 milioane de clienti, iar servicii de televiziune prin cablu si satelit catre 1.5 milioane de clienti.

Retea – 4G si 4G+ in sute de noi localitati

De-a lungul anului 2021, Orange s-a extins cu reteaua 4G intr-un total de 254 localitati, in timp ce reteaua 4G+ s-a extins in 1637 localitati. Pe parcursul T4 2021, mii de locuitori din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,31% din populatie, in timp ce 366 de noi localitati din mediul urban si rural s-au bucurat de avantajele retelei 4G+. In ceea ce priveste reteaua 5G, aceasta este disponibila astazi clientilor din 17 orase.

Calitatea retelei Orange Romania a fost reconfirmata de-a lungul anului 2021 atat de masuratorile auditorilor independenti, cat si de cele ale autoritatii nationale, ANCOM. In T4 2021, auditorul Systemics-PAB a clasat Orange pe primul loc la calitatea serviciilor de voce si date in Romania. La randul sau, auditorul independent LCC International a desemnat Orange ca fiind cea mai buna retea de voce si date din zonele metropolitane si rurale din Romania, iar analiza Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence®, obtinute pentru operatorii romani in a doua jumatate a anului 2021, a certificat  ca utilizatorii Orange Romania se bucura de serviciile celei mai bune retele mobile din tara, beneficiind de cea mai rapida retea fixa si mobila, cea mai mare acoperire mobila, dar si de certificarea pentru cea mai rapida retea 5G. De asemenea, masuratorile independente efectuate de ANCOM in prima jumatate a anului 2021, prin Netograf.ro, au aratat ca Orange are cele mai bune viteze pentru internet fix si mobil din Romania.

Orange Business Services, venituri in crestere cu contributie majora din IT&C

In 2021, veniturile totale din servicii B2B au inregistrat o crestere semnificativa fata de anul 2020. Cea mai dinamica zona IT&C in 2021 a fost cea de Cloud, unde cresterea a fost de 25% fata de anul trecut.

La nivelul T4, a fost remarcata o crestere a serviciilor mobile ca solutie de comunicare la distanta pentru companii. In luna noiembrie 2021, Orange Business Services a anuntat solutia de internet fix la viteze de 10 Gbps pentru companiile din Bucuresti si Constanta, realizare ce demonstreaza eforturile pentru a inova in zona de conectivitate fixa care sa sustina sectorul public si privat din Romania.

Orange Money – Oferta de servicii digitale financiare se completeaza cu Cardul de Credit

La finalul lui 2021, Orange Money avea 300.000 de clienti, in crestere cu 15% fata de finalul anului 2020. Anul trecut, Orange Money a lansat primul sau card de credit, un produs caracterizat de clienti ca avand una dintre cele mai competitive oferte din piata, atribut confirmat si de o triplare a vanzarilor in T4 2021 fata de T3 2021.

Servicii digitale si dispozitive – YOXO are de 4 ori mai multi clienti

YOXO, primul abonament mobil complet digital din Romania, fara perioada contractuala, a reusit in T4 sa isi creasca baza de clienti de aproape 4 ori fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta crestere a fost determinata nu numai de noile oferte introduse cu ocazia aniversarii produsului, ci si de noile facilitati dezvoltate la solicitarea clientilor, precum gestionarea mai multor numere YOXO din aceeasi aplicatie.

In al patrulea trimestru din 2021 a continuat cresterea semnificativa a clientilor care au optat pentru zona de e-commerce si servicii digitale, nivelul de utilizare a serviciului My Orange pentru tranzactii procesate digital, tranzactii de reincarcare si plata in My Orange crescand cu peste 25% fata de perioada similara a anului trecut.

”In Romania, anul 2021 ramane unul dintre cei mai importanti pentru Orange, alaturarea Telekom Romania Communications marcand un moment istoric pentru compania noastra. In noua echipa am adus impreuna ingineri, oameni de business si de suport pentru a lucra la o experienta unitara pentru clientii nostri comuni, dar si pentru a avea acces la servicii la cele mai inalte standarde.

Desi a fost al doilea an marcat de incertitudinile aduse de criza sanitara, rezultatele noastre sunt pozitive si demonstreaza ca avem o baza solida, care poate face fata unor situatii imprevizibile. Calitatea retelei Orange a fost demonstrata inclusiv prin masuratorile auditorilor si autoritatilor, serviciile digitale au avut o crestere semnificativa, demonstrand o preferinta a clientilor pentru selfcare si interactiuni digitale la distanta, in timp ce Orange Business Services a adus in piata viteze de 10 Gbps pentru companii. Atentia noastra este indreptata atat catre business, cat si catre impactul pe care-l avem in societate. De aceea, ma bucur sa vad deschiderea clientilor nostri catre telefoanele reconditionate, care exemplifica importanta unor gesturi mici asupra intregii planete”, a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange Romania.

………………………………………………………………………………………………………………………………………….

[i] Incepand cu 17.02.2022, ca urmare a achizitiei a 54% din actiunile operatorului de servicii fixe Telekom Romania Communications, Orange Romania a schimbat modelul de raportare a rezultatelor financiare, pentru a se alinia la modelul grupului Orange si pentru a avea acelasi referential intre Orange – Telekom Romania Communications.

[ii] Perimetrul de consolidare al grupului de companii contine Orange Romania, Orange Services, Orange Money si Telekom Romania Communications.

[iii] Clientii sunt considerati RGU – unitati generatoare de venituri, iar baza de clienti este consolidata.

Puteti afla si mai mult in documentul de mai jos:

Autori

foto
ORANGE ROMANIA SA