loader

Numarul turistilor care si-au petrecut vacantele pe litoralul romanesc a crescut cu 20%

Mamaia, Venus si Eforie, in top

Numarul turistilor care au ales ca destinatie de vacanta litoralul romanesc a crescut, in 2015, cu circa 18-20%, au precizat, marti, reprezentantii asociatiilor patronale hoteliere, in deschiderea Bursei de turism de la Mamaia, raporteaza AGERPRES.


Cresterea se datoreaza campaniei intense de promovare a litoralului, demarata in toamna anului trecut, numarului mare de evenimente organizate in toate statiunile, imbunatatirii standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri si proprietarii de structuri turistice si de alimentatie publica si agrement, precum si masurilor adoptate in ultima perioada de Guvern, care au avut un efect direct asupra stimularii cresterii circulatiei turistice, potrivit unui comunicat al Asociatiei Litoral — Delta Dunarii, remis AGERPRES.


In topul statiunilor s-au aflat in acest an Mamaia, Eforie si Venus
O crestere constanta a numarului de turisti s-a inregistrat si in sudul litoralului, mai ales datorita investitiilor noi in segmentul hotelier (in special in Venus) si in agrement, cum ar fi un nou parc de aventura deschis la Neptun.


In acest an, conform Asociatiei Litoral — Delta Dunarii, s-a dublat numarul de zboruri charter Tel Aviv — Constanta fata de 2014, ceea ce a generat un volum total de 4.000 de turisti israelieni si venituri de 4 milioane de dolari din pachetele de vacanta, la care se adauga venituri de circa 1,5 milioane dolari din vanzarea de bilete la atractii, tururi si excursii locale.


Cresterea numarului de turisti se datoreaza unei mai bune comunicari cu hotelierii, agentiile de turism si autoritatile locale, dar si afectarii pietelor turistice din Bulgaria, Egipt, Tunisia si Grecia.


"Consideram 2015 ca fiind cel mai bun sezon din 2008 incoace, atunci cand am avut cel mai bun an pentru turismul romanesc din ultimii ani. In 2015 am promovat in premiera Mamaia, litoralul si Delta Dunarii catre 2 piete externe pe care nu le-am mai abordat pana acum, respectiv Turcia, Italia si Israel. Vom continua si in 2016 campania de promovare Mamaia Style, prin participarea la targurile interne si internationale, infotrip-uri si organizarea de evenimente", a spus presedintele Asociatiei Litoral — Delta Dunarii, Corina Martin.


In acest moment, Asociatia Litoral — Delta Dunarii, impreuna cu membrii sai, pregateste lansarea campaniei de toamna de promovare a litoralului romanesc si Deltei Dunarii, pentru sezonul estival 2016.


"Sezonul 2015 in Delta Dunarii este in curs, sunt anuntate rezervari inclusiv pentru toata luna octombrie si, pana in acest moment, anuntam o crestere de 30% a numarului de turisti fata de 2014. O concluzie importanta este aceea ca a crescut procentul de turisti romani in vacanta in Delta Dunarii, ca dovada ca romanii au inceput sa-si descopere mai mult tara", a spus vicepresedintele Asociatiei Patronatului in Turismul din Delta Dunarii, Dragos Gociman.


Sursa: AGERPRES/(AS — autor: Carmen Marinescu, editor: Oana Tilica)
http://www.agerpres.ro/economie

Autori

foto
AGENTIA NATIONALA DE PRESA AGERPRES