loader

La nivel global, fuziunile si achizitiile asigura randamente mai mari decat cresterea organica in sectorul minier

Activitatile de fuziuni si achizitii au generat, in ultimii zece ani, randamente mai mari pentru companiile din sectorul minier si cel metalurgic decat cresterea organica prin investitii in proiectele interne ale companiilor.

Conform datelor analizate si prezentate de EY,companiile cu cel mai inalt nivel de cheltuieli alocate pentru fuziuni si achizitii, calculat ca procent din valoarea lor de piata, au inregistrat cele mai bune randamente pentru actionari (+ 414%) in perioada 2002-2012, comparativ cu randamentele generate de companiile care au investit in dezvoltarea organica (+ 181%).

 

"Acest lucru demonstreaza ca o tranzactie potrivita poate crea valoare companiei daca este implementata corect. Totodata, se evidentiaza faptul ca investitiile organice nu sunt valorizate in momentul de fata de catre piata, generand randamente mai scazute pentru cei care au facut investitii masive in proiecte de mare amploare ", spuneLee Downham, lider global EY, departamentul de tranzactii in sectorul minier si metalurgic.

 

"Luand in calcul natura ciclica a industriei, analiza ofera perspective diferite asupra randamentelor totale generate in functie de perioada in care au fost masurate. Se intareste, astfel, nevoia pentru companiile din sector de a lua decizii de investitii pe un orizont mare de timp, deoarece valoarea unei investitii organice poate fi cuantificata doar peste cativa ani, luand in considerare perioada mai lunga necesara pentru inceperea productiei.

 

Analiza ia in calcul si rezultatele studiului Capital Confidence Barometer: Mining & metals sector– conform carora 73% dintre respondentii din sectorul minier si metalurgic cred ca volumul tranzactiilor efectuate va creste in urmatoarele 12 luni.


Lee Downham spune: "Companiile din acest sector au fost, in general, prudente si concentrate pe activitatea operationala in cea mai mare parte din acest an, insa exista semnale ca, pentru o buna parte dintre ele, lucrurile sunt pe cale sa se schimbe".

 

Conform studiului EY, Capital Confidence Barometer: Mining & metals sector- 72% dintre executivii din sectorul de minerit si metalurgie considera ca economia globala se imbunatateste, comparativ cu doar 57% in urma cu sase luni.

 

In mod similar, 73% dintre ei se asteapta ca volumul tranzactiilor din sector sa se imbunatateasca in urmatoarele douasprezece luni. Pentru 55% dintre respondenti cresterea este principalul obiectiv pentru anul viitor iar 24% dintre ei au afirmat ca intentioneaza sa realizeze achizitii. 

 

Totusi, diferentele de evaluare apreturilor tranzactiilor, raman, pe mai departe o provocare, in conditiile in care 82% dintre repondenti se asteapta sa se mentina la acelasi nivel cu cel din prezent sau sa se mareasca in urmatoarele 12 luni.


"Cresterea volatilitatii preturilor si a ratei de schimb valutar face ca incheierea tranzactiilor sa fie mult mai dificila iar aceasta volatilitate se va mentine si in urmatorii 2-3 ani. Acest lucru inseamna o mai mare dificultate in armonizarea asteptarilor cumparatorului cu cele ale vanzatorului in ceea ce priveste pretul".

 

"Investitorii care se vor dovedi mai flexibili in realizarea de tranzactii vor avea mai mult succes in incheierea acestora".

 

Principalele rezultate identificate de studiul Capital Confidence Barometer: Mining & metals sector:

  • 73% dintre respondenti se asteapta ca volumul tranzactiilor din sector sa se imbunatateasca in urmatoarele 12 luni.
  • 72% cred ca economia globala se imbunatateste, in comparatie cu 57% cu sase luni in urma.
  • 68% au declarat ca membrii consiliului de administratie se concentreaza pe alocarea capitalului, comparativ  cu 54% anul trecut.
  • 47% observa o imbunatatire a accesului la creditare.
  • 55% declara ca principalul obiectiv este cresterea.
  • 43% dintre cei cu exces de lichiditati intentioneaza sa investeasca in crestere in urmatoarele 12 luni.
  • 52% din cresterea organica se va concentra pe definitivarea poiectelor existente sau pe proiectele de dezvoltare a produselor de baza in pietele existente.
  • 24%  intentioneaza sa realizeze achizitii.

Autori

foto
ERNST & YOUNG SRL