loader
ING Bank Romania S1 2018 – numar de clienti in crestere si lansarea ING Pay, serviciu de plata cu telefonul

ING Bank Romania S1 2018 – numar de clienti in crestere si lansarea ING Pay, serviciu de plata cu telefonul

Numarul de clienti a continuat sa creasca intr-un ritm constant, cu 15% de la un an la altul, ING Bank Romania atingand un total de 1,2 milioane de clienti activi. Lansarea a doua produse noi: ING Pay, serviciul care permite plata cu telefonul si ING SRLeu, linia de credit instant pentru micro-companii.

Balantele comerciale ale ING Bank Romania continua sa creasca, soldul de credite fiind cu 16% mai mare fata de semestrul I 2017, iar cel al depozitelor cu 26% mai mare comparativ cu anul trecut.

Evolutia comerciala pozitiva s-a mentinut in prima jumatate a anului 2018 pentru ING Bank Romania, fiind definita de o crestere considerabila a creditarii, bazata pe mai multi clienti si volume mai mari pe toate liniile de business, in timp ce banca mentine o politica sustenabila de gestionare a riscurilor.

Numarul clientilor activi a crescut cu mai mult de 155.000 in ultimele 12 luni, ajungand la 1.2 milioane de clienti activi. Numarul clientilor cu salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000, o crestere de 23% intr-un ritm mai alert decat cel general al clientilor activi, care a fost de 15% de la un an la altul. Modelul digital implementat in ultimul an a dus la un procent record de 60% de interactiuni online cu clientii care incaseaza salariul la ING. 

Nivelul creditelor acordate a crescut la 23.1 miliarde lei la finalul lui iunie 2018, o crestere de 16% in ultimele 12 luni, marcand o cota de piata de aproximativ 9,4%, cu 0,8 pp mai mult decat in iunie 2017. Distributia creditarii ramane echilibrata intre segmentul companiilor (43%) si cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate intreprinderilor mici si mijlocii a crescut cu 26% fata de anul trecut, in timp ce nivelul creditelor noi acordate persoanelor fizice a crescut cu 10%. 

Cota de piata in segmentul depozitelor atrase a ajuns la 8,9% in baza cresterii organice a portofoliului de fonduri atrase atat de la persoanele fizice, cat si de la companii. Depunerile nete de 6 miliarde lei din ultimele 12 luni au condus la o valoare totala a depozitelor de 29.3 miliarde lei, cu 26% mai mare decat in iunie 2017. 

Cresterea sustinuta a activitatii a generat un profit brut de 389 milioane lei, mai mare cu 89 milioane lei comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, datorita unor venituri in crestere cu 177 milioane lei si reducerii costurilor de risc cu 2 milioane lei, ceea ce compenseaza cresterea de 93 milioane lei a cheltuielilor operationale. Profitul net ajunge la finalul trimestrului doi la 345 milioane lei.

Veniturile bancii au crescut cu 25% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, atingand nivelul de 875 milioane lei. Cu aproximativ 21% au crescut si veniturile din dobanzi fata de S1 2017, influenta pozitiva venind din evolutia ratelor medii de dobanda din piata. 

Costurile operationale au crescut la 445 milioane lei, cu 26% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea este determinata de costurile cu mutarea bancii in noul sediu si de investitiile accelerate in dezvoltari de IT pentru a imbunatati experienta clientilor si serviciile bancii, un exemplu concret fiind schimbarea modelului operational anuntat la inceputul acestui an. 

Cheltuiala cu provizioanele de risc este de 41 milioane lei la final de iunie 2018, cu o crestere de numai 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Politicile de risc prudente mentinute de banca in ultimii ani au condus la o rata de credite neperformante de 2,8%, in scadere cu 0,6% pe parcursul ultimului an, situandu-se mult sub media pietei.

ING Bank Romania continua sa isi consolideze pozitia raportand o cota de piata in crestere, printr-o dezvoltare organica sustinuta. Suntem hotarati sa continuam politica de creditare sustenabila pentru toate liniile de business pentru a mentine un profil de risc echilibrat, rata creditelor neperformante pe un trend negativ si, in consecinta, sa putem avea o sustinere responsabila a dezvoltarii economice in Romania.

Ritmul accelerat de crestere a numarului de clienti, in special pe segmentul celor cu salarii la ING, vine ca o confirmare a faptului ca acestia apreciaza serviciile ING si experienta diferita pe care o oferim. Obiectivul nostru este sa ne sustinem clientii sa fie cu un pas inainte catre atingerea obiectivelor personale si profesionale prin servicii simple, rapide si sigure.

Michal Szczurek, CEO ING Bank Romania


Mai putin aduce mai mult: Plati cu telefonul si verificari automatizate pentru liniile de credit

Ultimele doua luni au adus clientilor ING doua noi servicii, unul pentru micro-intreprinderi si unul pentru persoanele fizice. 

ING schimba modul in care o companie mica este verificata, odata cu lansarea liniei de credit ING SRLeu. Pentru prima data, clientii nu mai sunt nevoiti sa vina cu intreaga documentatie in office, intrucat ING realizeaza automatizat verificarile cu bazele de date ale ANAF, Centralei Riscului de Credit, Centralei Incidentelor de Plati si Biroului de Credite, dar si alte verificari realizate instant in orice Office ING. Produsul este disponibil companiilor cu cifra de afaceri intre 100.000 lei si 9.000.000 lei, care sunt inregistrate ca SRL in Romania, fie ca sunt sau nu clienti ING.

De asemenea, clientii persoane fizice au acum posibilitatea sa plateasca si cu telefonul mobil, folosind serviciul ING Pay. Acesta poate fi activat usor din aplicatia ING Home’Bank. Odata ce a fost activat, se emite instant si gratuit un card virtual, iar clientul poate sa plateasca prin apropierea telefonului de POS, avand ecranul aprins. Odata cu aceasta lansare, serviciul de alerte push a devenit gratuit pentru toti clientii ING. 

Gradul de utilizare a aplicatiei ING Home’Bank creste in special pe mobil comparativ cu varianta desktop. La finalul semestrului erau 646.000 utilizatori activi de Home’Bank, dintre care 453.000 il accesau de pe mobil, logandu-se in medie de 15 ori pe luna. Frecventa logarilor de pe desktop este la jumatate, ceea ce dovedeste ca utilizatorii au nevoie de flexibilitate si mobilitate in interactiunile de zi cu zi cu banca.

Ultimele luni au adus si schimbari in echipa de management. Dupa 4 ani de succes in ING Bank Romania, Ronald Oort a fost desemnat Chief Risk Officer (CRO) in ING Spania. Ronald este succedat de Thomas Bernert, fost Co-Director al Trezoreriei ING Group. Serge Offers a preluat pozitia de Chief Financial Officer (CFO) al ING Bank Romania, incepand cu data de 1 iulie 2018, preluand functia de la Sven Foos care dezvolta acum divizia de IMM a ING-DiBa in Germania. 

Rezultatele ING Group 

ING Group continua sa raporteze cresteri in numarul de clienti si volumul de creditare. Numarul de clienti primary a crescut cu 400.000 in al doilea semestru al acestui an, pana la un total de 12 milioane; numarul total de clienti din segmentul de retail a crescut cu 38.2 milioane. Valoarea neta a imprumuturilor a crescut cu 14.2 miliarde euro, in timp ce valoarea neta a depozitelor a ajuns la 5.8 miliarde euro. ING a raportat un profit brut de 2.022 milioane euro in a doua jumatate a lui 2018.

Mai multe informatii referitoare la rezultatele ING Group pot fi gasite aici.

Autori

foto
ING BANK N.V. AMSTERDAM SUCURSALA BUCURESTI