loader
Evolutia Vanzarilor de Bunuri de Folosinta Indelungata in Romania, in contextul Crizei Covid-19, Aprilie – Iunie 2020

Evolutia Vanzarilor de Bunuri de Folosinta Indelungata in Romania, in contextul Crizei Covid-19, Aprilie – Iunie 2020

In contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou si Electrocasnicele Mici au fost singurele care au inregistrat un trend crescator al vanzarilor in cel de al doilea trimestru al anului 2020, in piata bunurilor de folosinta indelungata

Piata romaneasca de bunuri de folosinta indelungata (Technical Consumer Goods, TCG), conform datelor auditate de GfK Romania, a continuat trendul crescator in cel de al doilea trimestru al anului 2020. Cresterea inregistrata a  valorii vanzarilor a fost de 5.2% fata de aceeasi perioada a anului 2019 si a fost determinata de cresterea sectoarele IT, Echipamentele de birou si Electrocasnicele Mici.

In contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou si Electrocasnicele Mici au fost singurele care au inregistrat un trend crescator al vanzarilor in cel de al doilea trimestru al anului 2020, in piata bunurilor de folosinta indelungata. La nivelul pietei europene a fost inregistrata o evolutie similara a sectoarelor din piata bunurilor de folosinta indelungata. Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de increderea consumatorului, media europeana in luna iunie 2020 atingand valoare de -15,6, in scadere de la -7, valoare inregistrata in Decembrie 2019.

Sectoarele Tehnologia Informatiei (IT) si Echipamentele de birou (Office Equipments, OE), au inregistrat in perioada aprilie – iunie 2020 o crestere de 67.9%, respectiv 75.7% fata de aceeasi perioada a anului 2019 . Evolutia sectorului IT a fost influntata de cresterile inregistrate de vanzarile de computere mobile si mouse-uri. 

O crestere substantiala a vanzarilor au inregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), 31.7%. Cele mai mari cresteri in acest sector au inregistrat vanzarile pentru aparatele electrice pentru tuns si barbierit.

Cel mai mare sector al pietei TCG, Telecom, a inregistrat scadere de 10% in aceeasi perioada, evolutie generata de scaderea vanzarilor pentru telefoane mobile (Smart si Mobilephones).  Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanta in piata, a inregistrat o evolutie aproape constanta (-0.7% fata de aceeasi perioada a anului 2019), cele mai mari cresteri inregistrate in sector fiind pentru vanzarile de congelatoare si uscatoare de rufe.

Vanzarile din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) si Aparate Foto (Photo) au inregistrat in cel de al doilea trimestru 2020 scaderi de 3,2% respectiv 40,6% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Scaderea vanzarilor de Electronice a fost influentata de scaderile vanzarilor de televizoare si camere video (Camcorders).

Nota pentru editori

In cadrul Panelului de Retail, GfK colecteaza in mod regulat date de vanzari in peste 70 de tari din intreaga lume pentru produse Electronice, Photo, Telecomunicatii, IT, Echipamente de birou, Electrocasnice Mari si Electrocansice Mici. Datele pentru America de Nord se bazeaza pe estimari.

GfK. Growth from Knowledge

De mai bine de 85 de ani, GfK a conectat stiinta si datele pentru a ajuta clientii din intreaga lume sa raspunda intrebarilor din mediul de afaceri. Adaugand componenta avansata de Inteligenta Artificiala, putem oferi acum recomandari actionabile pentru deciziile cheie in domeniul consumatorilor, pietelor, vanzarilor, marcilor si mass-media ca vector de eficientizare a marketingului. Acesta este motivul pentru care GfK promite “growth from knowledge”, astfel incat clientii nostri sunt deja modelul de maine. Pentru mai multe informatii, accesati www.gfk.com.

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL