loader
Ensight Management Consulting: Transportul fluvial de marfuri are cea mai mare crestere la nivel european in 2017 fata de anul precedent

Ensight Management Consulting: Transportul fluvial de marfuri are cea mai mare crestere la nivel european in 2017 fata de anul precedent

Un nou studiu derulat in randul incarcatorilor industriali, transportatorilor si distribuitorilor de marfuri din 5 tari europene evidentiaza perceptia lor cu privire la transportul feroviar.

Contextul European


La nivelul Uniunii Europene, Comisia Europeana isi propune o crestere cu 50% a transferului modal catre cel feroviar si pe apa pana in 2050. Despre situatia din cele 28 de state europene vorbeste cel mai recent raport Eurostat, Indicatori pentru Energie, Transport si Mediul Inconjurator din 2016, care ofera o evolutie a principalelor mijloace de transport in perioada 2009–2014. Conform raportului, in 2014 procentele erau: rutier (74.9%), feroviar (18.4%) si pe apa in interiorul continentului (6.7%).

 

Analiza Barometrului de Perceptie


Se pare ca in ciuda planurilor Comisiei Europene de a incuraja transportul de marfuri pe calea ferata si pe apa, analiza Ensight Management Consulting asupra studiului ’Barometru asupra perceptiei de schimbare pentru transportul feroviar’ , evidentiaza o crestere a utilizarii transportului rutier in randul marilor transportatori europeni, un procent de 85%, cu 10 puncte procentuale mai mult fata de 2016. Barometrul a fost derulat in ianuarie-februarie 2017 de catre partenerul Ensight Management Consulting, Eurogroup Consulting.
 

Motivul pentru care transportul rutier are o crestere a utilizarii in randul marilor transportatori europeni se datoreaza faptului ca primesc servicii de calitate, superioare celorlalte mijloace de transport. Acest motiv este relevat de acelasi barometru. Toti utilizatorii sunt foarte multumiti sau multumiti, 60% dintre utilizatori au un nivel de satisfactie in crestere si peste 38% considera ca s-a imbunatatit calitatea serviciilor.


Transportul feroviar conventional si transportul combinat feroviar/rutier sunt la niveluri identice cu cele din editiile anterioare. Transportul fluvial pare sa progreseze fata de anul trecut, 42% in 2017 fata de 14% in 2016. Alaturi de acesta, observam o crestere si la transportul maritim pe distante scurte de la 12% in 2016 la 35% in 2017.

 


 

 

Conform studiului, stimulentele financiare si cresterea preturilor la energie incurajeaza transferul modal catre calea ferata. In legatura cu transferul modal, 73% dintre respondenti aleg prioritar transportul combinat si doar 27% dintre ei reteaua feroviara conventionala. Este un transfer de 10 puncte de la transportul feroviar conventional pentru transportul combinat, fata de 2016. Respondentii studiului evidentiaza flexibilitatea si costurile serviciilor de transport combinat, care sunt considerate atractive.

 

Perspectivele pentru transportul feroviar par sa fi revenit la nivelul scazut din 2015. Respondentii sunt destul de pesimisti cu privire la perspectivele de dezvoltare a transportului feroviar de marfa. Acestea sunt in stagnare pentru 50% dintre respondenti si in scadere pentru 23% dintre ei. Doar sectoarele agregatelor si a materialelor de constructie au inregistrat o crestere.


Asteptarile transportatorilor feroviari pentru acest an sunt: scaderea costurilor - pozitia 1, locul 2 – respectarea termenelor limita si locul 3 - flexibilitatea.


Majoritatea organizatiilor care au raspuns au constatat ca pentru transportul feroviar nu s-au implementat tehnologii digitale. Doar pentru 14% dintre respondenti li s-au oferit servicii inovatoare. Serviciile inovatoare asteptate de catre respondenti in aceasta industrie sunt: urmarirea in timp real a vagoanelor si a marfurilor, instrumente de localizare geografica, trasabilitatea transporturilor si interfete de control mai rapide.


Pentru mai multe informatii consultati ’Barometru asupra perceptiei de schimbare pentru transportul feroviar' la adresa: http://www.ensight.ro/barometru2017/
 


 

Autori

foto
ENSIGHT MANAGEMENT CONSULTING SRL