loader
Diferentele de gen in personal branding

Diferentele de gen in personal branding

Brandul personal contine setul de caracteristici care evidentiaza fiecare persoana si comunicarea acesteia. Insa optiunile care definesc in mod specific brandul fiecaruia sunt rezultatul alegerii dictate de varsta, educatie si gen.

Deoarece compania de consultanta  Valoria a realizat singura cercetare cu relevanta statistica din Romania despre brandul personal, in cele ce urmeaza vom prezenta rezultatele acestei cercetari tinand cont de caracteristicile de gen ale respondentilor.

 

  • In ce priveste optiunile cele mai potrivite pentru a-si defini brandul personal femeile privilegiaza comunicarea valorilor proprii (59%) si ulterior comunicarea experientei de afaceri si a competentelor relevante (54%), in timp ce barbatii pun pe primul plan comunicarea experientei de afaceri si a competentelor relevante (62%) si abia apoi construirea unei imagini publice (49%).
  • Principalul indicator performanta in functie de care isi masoara progresul in construirea brandului personal este numarul de contacte de business noi pe care le au atat femeiile (60%) cat si barbatii (66%). Acesta este urmat de numarul de evenimente la care participa intr-o luna (29%) in cazul femeilor si de numarul de contacte pe LinkedIn (35%) in cazul barbatilor evidentiind natura sociala a femeilor si cea pragmatica a barbatilor.
  • In ce priveste bugetul alocat lunar pentru activitati care sa conduca la construirea brandului personal, mai multi barbati (45%) au un astfel de buget decat femeile (38%), in timp ce mai multe femei (46%) decat barbati (41%) nu au un buget alocat pentru activitati relevante pentru construirea brandului personal.
  • Top 3 canalepe care le folosesc femeile pentru comunicarea publica a brandului personal sunt la egalitate Facebook si LinkedIn (59%) si evenimentele la care participa ca vorbitor (34%), in timp ce top 3 canale folosite de barbatii sunt mai diferentiate: LinkedIn (65%), Facebook (49%) si evenimentele care participa ca vorbitor (47%).
  • Identificarea temelor relevante pentru dezvoltarea brandului personaleste facilitata de existenta unui proces mai mult in cazul barbatilor (25%) decat in cazul femeilor (15%). Dar tot mai multe femei lucreaza la setarea unui proces in acest sens (37%) fata de numarul barbatilor (34%)
  • In afara domeniului profesiei, domeniile majore alese pentru comunicarea brandului personal pentru femei sunt educatia (55%) si domeniul social (52%) in timp ce pentru barbati sunt antreprenoriatul (59%) si mediul social (51%).
  • Colaborarea cu un consultant specializat in personal brandingeste agreata de 55% dintre femei si 39% dintre barbati, iar cea cu un executive/life coach este de interes pentru 40% dintre femei si numai 27% dintre barbati.

 

Asadar barbatii par sa fie mai puternic orientati spre construirea brandului personal si exista mai multe diferente de abordare in functie de gen, dar lucrul  cel mai semnificativ relevant de cercetarea Valoria este constientizarea de ambele genuri a importantei construirii brandului personal.

 

Diferentiator la angajare sau promisiune de valoare, brandul personal este managementul perceptiei celorlalti despre tine, dupa ce ai comunicat cine esti. Dincolo de plus-valoarea pe care o aduce la angajabilitate, brandul personal influenteaza relatiile cu ceilalti pe termen lung si faciliteaza aderenta la valorile pe care le sustinem prin opiniile si proiectele noastre.

Autori

foto
ELENA BADEA