Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Cum se schimba preferintele romanilor: aproape 70% folosesc dispozitive pentru monitorizarea sanatatii si 41% evita alimentele ultraprocesate | DoingBusiness.ro
loader
Cum se schimba preferintele romanilor: aproape 70% folosesc dispozitive pentru monitorizarea sanatatii si 41% evita alimentele ultraprocesate

Cum se schimba preferintele romanilor: aproape 70% folosesc dispozitive pentru monitorizarea sanatatii si 41% evita alimentele ultraprocesate

Ruxandra Tarlescu, Partener si Lider al Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC Romania

Tehnologia devine un instrument cheie pentru romani in monitorizarea sanatatii: 69% dintre respondentii sondajului Voice of the Consumer 2025 realizat de PwC Romania folosesc aplicatii sau dispozitive inteligente, care le-au influentat obiceiurile zilnice, o treime aratand chiar ca si-au schimbat semnificativ stilul de viata. De la ceasuri si bratari inteligente la dispozitive complexe, precum monitoare de glicemie sau aparate de bucatarie cu inteligenta artificiala, tehnologia faciliteaza adoptarea unui stil de viata mai sanatos si echilibrat.

Utilizarea inteligentei artificiale este in crestere, in special pentru personalizarea programelor de exercitii fizice (41%) si planificarea meselor (40%). Romanii folosesc AI si pentru diete personalizate, liste predictive de cumparaturi, gestionarea bugetului alimentar, diagnosticare medicala sau pentru conectarea cu aparate inteligente care sugereaza retete in functie de ingredientele disponibile.

Aceasta deschidere catre solutii moderne arata o nevoie tot mai mare pentru experiente personalizate si adaptate stilului de viata individual.

Romanii acorda o atentie tot mai mare alimentelor consumate

Majoritatea consumatorilor romani isi evalueaza sanatatea ca fiind buna (47%) sau foarte buna (35%) si acorda o atentie tot mai mare alimentelor pe care le consuma. Peste 60% declara ca riscurile asociate alimentelor ultraprocesate si pesticidelor ii ingrijoreaza mai mult decat pretul produselor. Dealtfel, 41% spun ca evita alimentele ultraprocesate, fata de 37% media regionala (Europa Centrala si de Est). Romania sta usor mai bine decat restul regiunii si in ceea ce priveste reducerea consumului de alcool.

Tot mai multi romani (71%) folosesc suplimente alimentare si pun accent pe prospetime si sezonalitate, chiar si in detrimentul marcii. 62% considera ca produsele locale sunt mai sanatoase, iar peste jumatate sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru ele.

Increderea in producatori ramane importanta

In Romania, 70% dintre consumatori considera ca propriile decizii si comportamente au cea mai mare influenta asupra alegerilor legate de alimentatia sanatoasa, in timp ce 50% recunosc si rolul producatorilor de alimente. Aceasta arata ca producatorii trebuie sa mearga dincolo de promovare si sa investeasca in educarea consumatorilor privind alimentatia sanatoasa si contributia produselor proprii la un stil de viata echilibrat. O astfel de abordare poate stimula loialitatea fata de brand.

In concluzie, consumatorii romani cauta produse accesibile, curate si sanatoase, iar producatorii si retailerii trebuie sa gaseasca echilibrul intre costuri si valoare adaugata, investind in formule mai sanatoase, cu mai putin zahar, dar mai multe fibre si proteine, fara a compromite gustul sau pretul.

Se remarca, de asemenea, interesul pentru produse premium, functionale sau adaptate dietelor speciale. Inovatia, parteneriatele cu sectorul sanatatii sau digital, si integrarea AI ajuta companiile sa anticipeze preferintele consumatorilor si sa ofere recomandari personalizate, inclusiv prin conectarea produselor cu aplicatii sau dispozitive purtabile.

Autori

foto
PRICEWATERHOUSECOOPERS SERVICII SRL
   Update cookies preferences