loader
Cum aducem clienti noi in business cu ajutorul Instagram

Cum aducem clienti noi in business cu ajutorul Instagram

Autor: Gabriela Streza, Business Development Director, Valoria

Instagram este o modalitate excelenta de a extinde vizibilitatea si notorietatea afacerilor. Dar oare putem aduce clienti noi cu ajutorul Instagram? Iata cinci motive pentru care ar trebui sa va creati un cont de business pe aceasta platforma de social media chiar acum pentru a beneficia de oportunitatile de acolo.

De la inceputurile sale, Instagram s-a dovedit a fi un instrument puternic de marketing pentru companiile care doresc sa isi extinda prezenta si vizibilitatea produselor si serviciilor lor. Dincolo de posibilitatile de publicitate si sponsorizare, inceperea utilizarii Instagram este gratuita, iar companiile pot ajunge la un numar semnificativ de persoane fara sa cheltuiasca din bugetul de marketing. Daca inca mai aveti nevoie de convingere pentru a utiliza Instagram pentru a atrage clienti noi, aceste motive pentru care Instagram creste continuu ca importanta va vor ajuta sa treceti la actiune.

1. Toate dimensiunile afacerii pot beneficia

Cu peste 5 milioane de utilizatori din Romania, Instagram devine o platforma de social media din ce in ce mai importanta pentru companii. Acest lucru este valabil pentru companiile mari, bine-cunoscute, precum si pentru companiile, magazinele online si antreprenorii mai mici. Pe Instagram exista trei moduri principale de a posta continut: postari in cronologie, Instagram Stories si IGTV. Daca un magazin online va crea cel mai probabil continut original care include fotografii ale produselor si continut legat de stilul de viata, un coach freelancer va face postari cu citate sau video pe IGTV cu tot felul de sfaturi. Desigur, chiar si pentru cele mai cunoscute companii, succesul nu vine peste noapte. Folosind Instagram companiile pot creste gradul de constientizare a marcii si pot ajunge la publicul tinta, pastrand o prezenta activa si mentinand o rutina de cel putin o postare pe zi.

2. Companiile pot face bani pe Instagram

Instagram a evoluat de-a lungul anilor pentru a permite vanzarile pe platforma, dar se pune accent, de asemenea, si pe plasarea produselor. Cea mai recenta actualizare le permite utilizatorilor sa descopere si sa cumpere direct prin Instagram. Postarile sponsorizate le permit companiilor sa adauge etichete la produsele din fotografiile lor cu link-uri care includ o descriere a produsului, pretul si mentiunea „cumpara acum”, utilizatorul fiind condus catre magazinul online. Cu aceste servicii, este simplu pentru o companie sa atraga vanzari reale pe propriul website. Este bine de stiut ca 72% dintre utilizatorii Instagram spun ca au achizitionat cel putin o data produse prin intermediul acestei platforme de socializare.

3. Povestile fac afacerea familiara

Instagram ofera o modalitate excelenta companiilor de a le arata clientilor potentiali ca au o echipa minunata. Acest lucru se poate face prin mai multe dintre functiile aplicatiei, dar cele care fac cu adevarat o impresie excelenta sunt povestile live. Cel mai bun mod de a folosi povestile live este prin a arata informatii din spatele scenei despre companie si despre oamenii din echipa acesteia. Postarile live pe Instagram sunt, de asemenea, o modalitate excelenta de a construi conexiuni, incredere si credibilitate cu urmaritorii. In acest fel, potentialii clienti si cumparatori vad, cunosc mai bine si devin mai increzatori in produsele, serviciile si brandul unei companii.

4.  Colaborarea cu influencerii

Cand vine vorba de social media, companiile au utilizatorii obisnuiti, dar printre acestia se pot gasi si influentatori. Acestia sunt vedete online care promoveaza adesea un brand sau un produs. Un influencer celebru si cu practici de business bazate pe valori si principii morale poate creste vanzarile companiei, oferind o rentabilitate sporita investitiei si acces la categorii demografice la care compania nu ajunge in mod normal. Un influencer bine-cunoscut, cu milioane de adepti, poate face publicitate companiei sau produsului cu doar cateva postari generand interes, notorietate, dar si vanzari daca sunt incluse mecanisme de conversie clare, usor de actionat si distribuit altora interesati. Pe de alta parte parteneriatul cu micro-influencerii are potentialul de a oferi de asemenea acces si conexiune cu o gama foarte variata de followeri. Cel mai bine este ca brandurile sa identifice micro-influencerii din orasul, zona unde vor sa faca activarea de marketing, iar adeseori sunt sanse mari ca ei sa promoveze brandul fara sa aiba mari pretentii financiare.

5. Familiaritate si conectare cu clientii

Este un fapt cunoscut ca oamenilor le place sa-si faca cunoscute opiniile. La fel ca pe celelalte platforme de social media, pe Instagram utilizatorii pot aprecia, comenta si partaja postarile lor preferate. Cu cat o companie produce continut original creativ cu atat mai mult va primi mai multe aprecieri si comentarii, ceea ce o ajuta sa devina mai vizibila. Se pot obtine mai multe aprecieri facand fotografii de inalta calitate, folosind hashtaguri, postand mai multe categorii de continut.

Ca etapa de nivel superior, loialitatea se creeaza, in primul rand, in timp. Loialitatea se obtine prin crearea continutului interesant si util pentru public, dar mai ales prin sinceritate. Cu cat o companie comunica mai sincer, cu atat este mai mare loialitatea urmaritorilor ei. Acestia vad ca brandul raspunde prompt, deschis si sinceri la comentarii, intrebari si astfel devin mai increzatori si mai fideli.

In 2021, Instagram va introduce cautarea dupa cuvinte cheie, pe langa cea dupa hashtag-uri, ceea ce va schimba total modul de realizare a cautarilor si de interactiune cu rezultatele afisate.

In concluzie

Pentru a se adapta schimbarii continue din marketing si peisajul platformelor de social media, afacerile trebuie sa foloseasca instrumente prin care sa afle nevoile reale ale clientilor si asteptarile acestora in privinta prezentei in mediul online. Este important ca acestea sa analizeze si sa testeze diverse platforme pentru a identifica mixul de canale potrivit pentru atingerea obiectivelor lor de marketing. De asemenea, in 2021, brandurile trebuie sa se inregistreze pe Instagram si Facebook shopping pentru a face legatura spre produse pe care le au la vanzare prin postari. In acest mod, foarte direct, companiile pot beneficia de aportul Instagram la gasirea de noi clienti.

Despre autor

Gabriela Streza are peste 15 ani de experienta in echipe de marketing si business development ale unor mari companii multinationale si afaceri de familie din Romania, liderii in domeniile lor de activitate. Gabriela a absolvit Universitatea Politehnica din Bucuresti si are o expertiza solida in marketing, comunicare si business development dobandita in decursul a sute de proiecte gestionate cu succes in cariera. Gabriela are de asemenea o vasta cunoastere a relatiilor publice si a comunicarii profesionale cu inalta calificare in comunicari interpersonale, organizatii si management de evenimente pentru a genera constientizarea brandului companiei si a dezvoltarii de business.In ultimii ani a coordonat proiecte complexe de marketing si business development care au implicat antreprenori romani, asociatii non-profit si companii multinationale.

Despre Valoria

Valoria Business Solutions este o companie de consultanta,training, si coaching. Misiunea companiei este aceea de a transforma in valoare potentialul echipelor si organizatiilor. Competenta, increderea, inovatia si pasiunea sunt valorile pe care le sustinem prin tot ceea ce facem. Credem in oameni si in aspiratia lor de implinire personala si profesionala si in dorinta lor de a-si accelera potentialul. Aflati mai multe despre noi pe: www.valoria.ro.

Autori

foto
VALORIA BUSINESS SOLUTIONS SRL