loader
8 din 10 antreprenori si manageri romani folosesc smartphone-ul personal in interes de serviciu sau personal

8 din 10 antreprenori si manageri romani folosesc smartphone-ul personal in interes de serviciu sau personal

Rezultatele vin in urma studiului realizat de Huawei cu ajutorul Wisemetry Research, in perioada 26 februarie - 10 martie 2021

Mai mult de 8 din 10 antreprenori si manageri din Romania folosesc smartphone-ul personal in interes de serviciu sau pentru activitatile personale si de divertisment, iar un sfert dintre respondenti sustin ca detin doua astfel de dispozitive: unul personal si altul destinat activitatii profesionale. Informatiile au reiesit in urma studiului realizat de Huawei, impreuna cu Wisemetry Research, compania de cercetare de piata.

Studiul a mai aratat ca, dupa smartphone, cel mai utilizat dispozitiv de catre antreprenori si manageri este laptopul personal, folosit de 69% dintre cei intervievati. Pe de alta parte, peste jumatate dintre acestia (54%) au afirmat ca sunt adeptii desktopurilor clasice, in timp ce 26% prefera sa utilizeze tableta. Printre dispozitivele populare in randul segmentului corporativ de top si al antreprenorilor din Romania se numara si castile, care sunt folosite de 29% dintre participantii la studiu.

21% dintre antreprenorii si managerii romani sunt preocupati de monitorizarea activitatii fizice si a starii de sanatate prin intermediul ceasurilor inteligente sau bratarilor de fitness. 39% dintre acestia aleg sa foloseasca wearables marca Huawei.

Managerii si antreprenorii se declara rationali si cumpatati atunci cand se hotarasc sa achizitioneze astfel de laptop-uri, tablete sau smartphone-uri, iar deciziile de cumparare le sunt influentate cel mai adesea de recenzii despre dispozitivele respective. Sursele online sunt mai relevante decat cele offline pentru acestia. Valoarea medie a tuturor dispozitivelor detinute de un manager sau antreprenor se ridica la aproximativ 2.200 de euro, in timp ce 24% dintre respondenti detin dispozitive a caror valoare este mai mare de 3.000 de euro.

In contextul unui an 2020 complet atipic, romanii au continuat sa cumpere dispozitive care sa ii ajute in activitatile profesionale sau de studiu, sa ii aduca mai aproape de cei dragi sau sa le faciliteze activitatile de divertisment. Astfel, laptop-urile Huawei si-au facut loc printre preferintelor consumatorilor, alaturi de telefoane si tablete.”, a completat Wang Wei, Country Manager, Huawei Consumer Business Group Romania.

Activitatile desfasurate online care consuma cel mai mult timp pentru acest segment al populatiei sunt legate de corespondenta pe e-mail si de conectarea la retelele de socializare. 27% dintre manageri si antreprenori petrec peste 20 de ore pe saptamana pe e-mail, media de ore pentru intreaga populatie fiind asemanatoare, respectiv de 15 ore. Referitor la consumul de timp pe retelele de socializare, media obtinuta este de 14 ore pe saptamana. Doar 7% dintre manageri si antreprenori nu petrec timp in mod regulat pe retelele de socializare. De departe cea mai folosita retea de socializare in randul managerilor si antreprenorilor este Facebook (90%), iar la o distanta semnificativa se afla Instagram (54%).

Un alt aspect interesant identificat prin intermediul studiului arata ca, in mod contraintuitiv, 23% dintre manageri si antreprenori nu participa in mod regulat la sedinte, iar aproximativ jumatate dintre cei care au sedinte recurente nu depasesc totusi 8 ore pe saptamana. In privinta modului in care comunica prin intermediul aplicatiilor, 97% dintre ei folosesc Whatsapp, 82% Facebook Messenger, 44% Zoom, 40% Skype si 23% Google Meet.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 200 angajati in pozitii de conducere si/sau antreprenori cu varste cuprinse intre 25 si 50 de ani si este reprezentativ la nivel urban. Proiectul a fost coordonat de echipa Wisemetry Research, in perioada 26 februarie - 10 martie 2021.

Despre Huawei Consumer Business Group

Produsele si serviciile Huawei sunt disponibile in peste 170 de tari, deservind mai mult de o treime din populatia lumii. Compania detine 14 centre R&D in tari precum Statele Unite ale Americii, Germania, Suedia, Rusia, India si China. HUAWEI Consumer BG este una din cele 3 filiale ale companiei si include telefoane inteligente, computere si tablete, wearables si servicii cloud, etc. Cu peste 33 de ani de expertiza in domeniul telecomunicatiilor, HUAWEI ofera tehnologii inovatoare pentru consumatorii de pretutindeni.

Autori

foto
HUAWEI CONSUMER BUSINESS GROUP