loader
Community Index Magazine, anuarul bilingv dedicat investitiilor in comunitatile din Romania, a ajuns la a treia editie in 2021

Community Index Magazine, anuarul bilingv dedicat investitiilor in comunitatile din Romania, a ajuns la a treia editie in 2021

Publicatia poate fi deosebit de utila nu doar pentru profesionistii din domeniu, ci si pentru membrii comunitatilor, ONG-uri, universitati, agentii de PR si autoritati

•             Agentia The Azores Sustainability & CSR Services lanseaza a treia editie a anuarului Community Index Magazine, singura publicatie bilingva in format print din Romania, care cuprinde rezultatele ranking-ului Community Index 2021, interviuri nationale si internationale in exclusivitate, studii de caz si articole din domeniul sustenabilitatii.

•             In premiera, cititorii se pot bucura in aceasta editie de interviuri care pun in valoare perspectivele unor lideri recunoscuti din cadrul Organizatiei Natiunilor Unite, Comisiei Europene sau al Departamentului de Dezvoltare Durabila al Guvernului Romaniei.

•             Publicatia promoveaza adoptarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabila ale ONU pentru a veni in sprijinul Romaniei in eforturile de implementare a Agendei 2030.

Community Index Magazine: o sursa de know-how de calitate pentru orice profesionist care are un mindset sustenabil

Anuarul bilingv Community Index Magazine, ajuns la cea de-a treia editie, contine nu mai putin de 260 de pagini de analize, interviuri in exclusivitate cu experti internationali de renume, articole si interviuri cu profesionisti locali, CEOs si experti din domeniul sustenabilitatii si CSR-ului, cat si numeroase studii de caz ale unor companii care pot fi considerate reper la nivel de sustenabilitate corporativa.

Publicatia poate fi deosebit de utila nu doar pentru profesionistii din domeniu, ci si pentru membrii comunitatilor, ONG-uri, universitati, agentii de PR si autoritati.

Ce tip de continut regasesc cititorii in anuarul Community Index Magazine?

In premiera, editia din 2021 a Community Index Magazine contine interviuri in exclusivitate cu experti recunoscuti la nivel global din domeniul sustenabilitatii corporative, precum:

•             Guillaume Lafortune (Sustainable Development Solutions Network, reteaua ONU)

•             Virginijus Sinkevicius (European Commission)

•             Rod Judkins (Central Saint Martins College of Art)

•             Leyla Acaroglu (The UnSchool of Disruptive Design)

•             Denise Delaney (Environmental Resources Management)

•             Anita Longley (Institute for Corporate Responsibility & Sustainability)

•             Gerbrand Haverkamp (World Benchmarking Alliance)

•             Marco Matrisciano (CSR Europe)

Editorii contributori care au oferit insight-uri relevante sunt cunoscuti profesionisti locali sau internationali, precum: Eileen Chen (Radley Yeldar), Simon Graham (De Courcy Alexander), Darren Willman (Garrett Motion), Jozsef Benedek (Universitatea Babes-Bolyai), Radu Atanasiu (Bucharest International School of Management), Corina Radu (Solutions4Impact), Diana Stafie (futureStation) sau Alexandru Ardelean (Future Banking). 

Ce este Community Index?

Community Index este primul si singurul index al programelor si proiectelor derulate de companiile din Romania pentru a investi in comunitati, lansat in 2019. Ranking-ul este cea mai mare baza de date a proiectelor de CSR din Romania si reprezinta un instrument de analiza util companiilor, autoritatilor si comunitatilor atunci cand iau decizii de investitie.

Este parte componenta a ranking-ului Romania CST Index (anterior Romania CSR Index), cea mai importanta analiza a nivelului de performanta si transparenta din perspectiva sustenabilitatii corporative, din tara noastra.

Exista o mare varietate de initiative si proiecte pe piata, iar o privire de ansamblu structurata poate oferi informatii extrem de relevante care sa ajute factorii decizionali sa creioneze o strategie bine adaptata la contextul local si national.

Pentru a stabili proiectele care au fost incluse in Community Index 2021, au fost analizate aproximativ 870 de initiative, proiecte sau programe care au avut loc in Romania in perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020. Scorecard-ul pe baza caruia a fost facuta evaluarea a avut, in total, 6 categorii si 49 de indicatori aliniati la 3 dintre cele mai importante standarde sau referinte internationale din domeniul investitiilor in comunitati.

Ce noi descoperiri a scos la suprafata analiza din 2021?

Trendurile observate pe parcursul derularii analizei arata din ce in ce mai clar faptul ca a crescut atat nivelul de transparenta, cat si complexitatea informatiilor referitoare la rezultatele proiectelor. A crescut, de asemenea, si numarul proiectelor care se deruleaza pe doi, chiar trei ani, iar companiile si-au putut seta, astfel, obiective pe termen lung. Proiectele au devenit mai incluzive, acordand mai multa importanta implicarii stakeholderilor, atat interni, cat si externi in deciziile de investitie.

In 2020, proiectele s-au adaptat la restrictiile impuse de pandemie. Astfel, s-au implicat mai putini voluntari din randul angajatilor companiilor si s-a redus considerabil numarul proiectelor care adunau multi oameni in acelasi loc pentru diverse activitati offline. Pe de alta parte, a crescut gradul de digitalizare a proiectelor, ceea ce, in alte conditii ar fi fost posibil in doi, poate trei ani.

Nivelul de complexitate al proiectelor de investitii in comunitati a crescut considerabil in ultimii ani, evolutie sustinuta si de standardele internationale care se imbunatatesc in permanenta si aduc in atentie multe exemple de bune practici. Analizand proiectele din 2020, am observat un interes crescut al companiilor de a ajunge cat mai aproape de publicul target si de a avea impact acolo unde conteaza cel mai mult pentru comunitate. S-a schimbat si felul in care comunica companiile, cu accent pe relevanta pentru membrii comunitatilor si cu intentia de a avea un dialog constructiv, cu accent pe rezultate si pe a folosi abilitatile fiecaruia in mod inteligent.

Unde sunt publicate rezultatele analizei?

Rezultatele din 2021 pot fi regasite atat in anuarul in format print, Community Index Magazine, cat si online: https://communityindex.ro/comunicarea-rezultatelor-2021/

Care sunt principalele comunitati in care se investeste in Romania?

Indexul a fost structurat in functie de 18 dintre cele mai importante comunitati in care se investeste in Romania, mai exact: o viata activa, antreprenoriat, arta / cultura / traditii, raising awareness, educatie pentru cariera, educatie pentru elevi, educatie – tehnologie in scoli, educatie financiara, mediu – managementul deseurilor, mediu – sustenabilitate, medii defavorizate, orase sustenabile, protectia animalelor, sanatate, nutritie / wellbeing, tech 4 good, women empowerment.

Luand in considerare contextul pandemiei, in 2021 a fost inclusa o noua categorie, Emergency Relief, unde au fost analizate proiectele companiilor care si-au oferit sprijinul in perioada de urgenta.

Care sunt obiectivele ranking-ului Community Index?

Misiunea Community Index este de a evidentia proiectele de CSR cu o performanta ridicata care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor si masurarea impactului pe termen mediu si lung. In plus, indexul are scopul de a evidentia acele proiecte care pot fi considerate Best Practices la categoria lor si care pot fi folosite drept exemplu in stabilirea strategiei unui proiect nou.

Alina Liciu (Managing Partner, The Azores Sustainability & CSR Services) declara:

Sustenabilitatea este un domeniu care evolueaza foarte rapid, pe masura ce incepem sa apreciem mai mult ca niciodata capitalul natural, sa acordam mai multa atentie intregului lant valoric si sa crestem asteptarile privind rolul companiilor in dezvoltarea comunitatilor. Sa devii sustenabil nu se intampla peste noapte, este un proces indelungat si e nevoie de multi pasi mici, dar si de un fir rosu si de adaptarea strategiei pe parcurs. Cele mai bune proiecte de investitii in comunitati apartin companiilor care si-au aliniat strategia de business cu strategia de sustenabilitate si cu prioritatile de dezvoltare ale comunitatilor.

Este nevoie de o coordonare mai buna intre sectorul privat, sectorul public si comunitati si aceasta este contributia pe care ne-am asumat-o prin acest anuar, si anume de a aduce laolalta toti acesti actori, in speranta de a incuraja un dialog constructiv.”

Ioana Marin (Deputy Editor-in-Chief, Community Index Magazine) declara:

Prin materialele pe care le-am inclus in Community Index Magazine, ne-am propus sa oferim un ghid de bune practici si perspective globale care sa ii ajute pe cititorii anuarului sa priveasca ideea de sustenabilitate dintr-o perspectiva holistica. Contribuim, astfel, la popularizarea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabila, tinte care ofera o directie extrem de clara catre un nou model social si economic: curat, sanatos si regenerativ.

In ultimii doi ani, a crescut in mod vizibil gradul de constientizare si vointa al fiecaruia dintre noi, asa ca avem oportunitatea unica de a transforma redresarea post-pandemica intr-o repliere a carei esenta sa fie echitatea intergenerationala. Putem incepe prin a ne alege un Obiectiv.”

Anuarul este contributia agentiei The Azores Sustainability & CSR Services la dezvoltarea domeniului sustenabilitatii corporative din Romania. Pe langa know-how si continut autentic, acesta contribuie in mod concret la popularizarea conceptului de sustenabilitate in randul mediului de business: o parte din anuare va fi oferita, in mod gratuit, companiilor care au peste 500 de angajati (700 de companii).

Pentru tiparirea publicatiei a fost folosita doar hartie certificata FSC®, din surse sustenabile. Revista nu ofera doar informatii valoroase, ci si o experienta autentica in sine, din punct de vedere vizual. Coperta revistei este creata de Ovidiu Solcan (collage artist), fiind un colaj sustenabil din reviste reciclate, reprezentandu-l pe George Enescu la implinirea a 66 de ani de la moartea legendarului compozitor roman.

Despre The Azores Sustainability & CSR Services

Agentie de consultanta, infiintata in 2013, cu scopul de a sprijini companiile din Romania in integrarea sustenabilitatii corporative in strategia de business, The Azores Sustainability & CSR Services are o abordare axata pe rezultate pe termen lung, utilizarea tehnologiei IT pentru un nivel ridicat de acuratete a indicatorilor de sustenabilitate si activitati de research care sa sprijine decidentii din companii in definirea strategiei privind responsabilitatea corporativa.

Cel mai important si complex proiect al agentiei este Romania CST Index (in trecut Romania CSR Index), ranking care a fost lansat in 2016 si este singurul din Romania care evalueaza indicatorii de sustenabilitate ai companiilor. Indexul este lansat in fiecare an in cadrul conferintei Best Practices in Romanian CSR.

In 2019, agentia a lansat Community Index, cel mai cuprinzator ranking al proiectelor corporate de investitii in comunitati si un centralizator al celor mai bune campanii de CSR derulate in fiecare an de companiile din Romania. Rezultatele sunt publicate anual in Community Index Magazine, singurul anuar bilingv dedicat investitiilor in comunitati derulate de companiile din Romania.

Autori

foto
THE AZORES SUSTAINABILITY & CSR SERVICES