loader
Cinci tendinte in management de urmarit in 2023

Cinci tendinte in management de urmarit in 2023

Autor: Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente

In 2023 mediul de afaceri se va dovedi a fi din ce in ce mai complex si competitiv pentru companii. Principalele provocari anticipate de echipele de management includ urmatoarele:

Competitia crescuta care poate face dificila atragerea si pastrarea clientilor.

Schimbarile tehnologice la care companiile trebuie sa se adapteze rapid pentru a ramane competitive.

Costurile ridicate cauzate de preturile la materiile prime, salarii si taxe care fac dificila mentinerea profitabilitatii.

Schimbarile din legislatie care adauga costuri si fac ingreuneaza functionarea companiilor.

Problemele de mediu, impactul reglemetarilor ESG, precum si cerintele privind sustenabilitatea.

                                   

Pentru a putea gestiona cu succes afacerile in acest mediu economic in continua schimbare, competentele managerilor vor trebui sa evolueze. Astfel, noile tendintele moderne de management de care intiativele de training vor trebui sa tina cont in 2023 pentru a pregati mai bine managerii ca sa ajunga la succes impreuna cu echipele lor, sunt urmatoarele:

1.Cresterea utilizarii tehnologiei in practicile de management

Este evident faptul ca in ultimii ani s-a inregistrat o crestere semnificativa a utilizarii tehnologiei in practicile de management. Este probabil ca aceasta tendinta sa continue pe masura ce companiile se straduiesc sa ramana competitive pe o piata globala. Exista multe avantaje ale utilizarii tehnologiei in management, inclusiv transparenta in comunicare, colaborarea imbunatatita, eficienta sporita si luarea mai buna a deciziilor. Iata de ce nu exista nicio indoiala ca tehnologia poate fi un instrument puternic pentru managerii care doresc sa imbunatateasca performanta echipei.

2. Mediul de lucru si procesele devin din ce in ce mai agile

Numeroase aplicatii conecteaza echipele din toate colturile lumii si ajuta companiile sa fie mai agile ca oricand. Reconfigurarea echipelor nu a fost niciodata mai usoara, ceea ce pune angajatii pe picior de egalitate si elimina structurile ierarhice de la locul de munca.

Lucrul in echipe mici, de 7-10 oameni, cu procese accelerate de lucru si abordari care lanseaza rapid produsele in piata modifica modalitatea in care se face management si propune un nou contract social intre manager si echipa. Pentru a se mentine competitive, viteza si inovatia sunt vitale pentru companii. Descentralizarea managementului si aplatizarea companiilor este proces care se va accelera in 2023.  

3. Dezvoltarea integrata a abilitatilor de leadership si management

Leadership-ul si management-ul vor trebui sa evolueze si sa foloseasca o mare varietate de modalitati de training si dezvoltare pentru a pregati liderul modern cu abilitatile de care au nevoie pentru a performa.

Folosirea unei abordari unitare a dezvoltarii abilitatilor de leadership si management permite impletirea coerenta a cursurilor in clasa cu webinarii online si tutoriale, urmate de sesiuni de mentorare si coaching pe care managerii le pot integra cu usurinta in ziua lor fara sa-si perturbeze prea mult programul.

Flexibilitatea mediilor mixte de invatare faciliteaza mentinerea ritmului de dezvoltare a competentelor managerilor, in mediul de lucru hibrid, pe masura ce compania scaleaza si creste.

4. Accesarea de consultanta externa, strategica si tactica

Odata ce un manager accepta ca nu stie sau ca nu trebuie sa stie totul se deschide oportunitatea de a aduce consultanti externi pentru a le transfera cunostintele si experientele relevante.

Consultantii externi pot aduce experienta si cunostinte specializate intr-o anumita industrie sau domeniu de activitate, ceea ce ajuta companie sa isi atinga mai usor obiectivele si sa rezolve problemele cu care se confrunta.

Consultantii externi pot fi angajati pentru perioade mai scurte sau mai lungi de timp si pot oferi oportunitati de invatare pentru angajatii companiei prin transferul de cunostinte si experienta.

5. Concentrarea pe retentia si satisfactia angajatilor

In mediul de afaceri actual retentia si satisfactia angajatilor sunt mai importante ca niciodata. Competitia pentru talente a obligat companiile sa faca tot ce le sta in putinta pentru a-si mentine cei mai buni angajati fericiti si implicati.

O modalitate a managementului de a face acest lucru este sa se concentreze mai mult pe strategiile de retentie, pornind de la identificarea factorilor care ii fac pe angajati sa doreasca sa ramana in companie.

Este de asemenea importanta crearea de programe si politici pentru oferirea unor aranjamente de lucru mai flexibile, imbunatatirea beneficiilor si a compensatiilor, oferirea de training, mentorat si coaching.

Despre Constantin Magdalina

Constantin Magdalina are o experienta profesionala de 15 ani, timp in care a lucrat la companii multinationale, atat in tara cat si in strainatate. Constantin are un Master in Marketing si Comunicare la Academia de Studii Economice Bucuresti. Este certificat LeanSix Sigma si ITIL (IT Information Library®) ceea ce-i faciliteaza o buna intelegere a proceselor si transformarilor din cadrul organizatiilor. Certificarea obtinuta de la Chartered Institute of Marketing ii completeaza expertiza de business. A initiat si coordonat studii despre mediul de afaceri din Romania. Participa la numeroase conferinte de business si scrie pe teme legate de inovatie, eficientizarea proceselor de afaceri, social media, transformarea digitala, tendinte si tehnologii emergente.