loader
Cei mai statornici angajati sunt cei din generatia Millenials (studiu)

Cei mai statornici angajati sunt cei din generatia Millenials (studiu)

Potrivit Agerpres, perioada medie petrecuta de angajati intr-o companie este de patru ani iar cei mai statornici sunt angajatii din generatia Y sau Millenials (nascuti intre 1977-1994), care de altfel reprezinta majoritatea angajatilor (peste 60%) din cadrul companiilor analizate intr-un studiu PwC.

Rata plecarilor din initiativa angajatilor a fost de 18,7% in acest an, in crestere cu 5,1 puncte procentuale fata de 2017, iar aproape o treime (32,3%) dintre persoanele care au plecat din proprie initiativa erau angajate de mai putin de un an in companie, potrivit studiului de analiza a eficientei capitalului uman, PwC Saratoga 2019. Circa 60% dintre cei care au plecat voluntar apartin generatiei Z (nascuti dupa anul 1995).

O tendinta similara, dar nu de aceeasi amploare, se observa in cazul incetarii contractelor, in crestere cu 4,1 puncte procentuale fata de acum doi ani, pana la 23,3%, precum si al concedierilor, cu 1,4 puncte procentuale, pana la 4,3%.

"Competitia intre angajatori a devenit foarte puternica, in ultimii ani, din cauza deficitului fortei de munca. Ca urmare, atat salariile, cat si pachetele de beneficii sau mediul de lucru au devenit mai atractive la nivelul intregii piete, pe masura ce companiile au imbunatatit ofertele de angajare si au facut investitii in programe de training si dezvoltare. Reversul este ca aceasta concurenta a amplificat fluctuatia angajatilor si, implicit, costurile de angajare. Vestea buna este ca, in ansamblu, rentabilitatea capitalului uman, indicatorul de productivitate, a crescut cu aproximativ 10% in randul companiilor participante", a declarat Ionut Simion, Country Managing Partner, PwC Romania, intr-un comunicat remis luni AGERPRES.

Indicatorul de productivitate a urcat de la 1,35, in urma cu doi ani, la 1,54, in 2019, ca urmare atat a cresterii consumului, cat si a optimizarilor interne cu ajutorul tehnologiei.

De asemenea, o alta tendinta importanta este suma alocata pentru programe de training si dezvoltare, care a crescut cu 30% fata de 2017, la 762 euro pentru un angajat.

"Invatamantul formal, chiar si in tarile cu sisteme educationale eficiente, se adapteaza prea putin nevoilor de a dezvolta competente digitale, competente cognitive sofisticate care tin de inteligenta emotionala si sociala. in acest context, companiile sunt constiente ca au nevoie de reconversia angajatilor - "upskilling" - care inseamna dezvoltarea de competente noi, dar si schimbare de atitudine, de adaptabilitate si invatare continua. Astfel, departamentele de HR trebuie sa fie creative in regandirea joburilor si a proceselor, in abordarea flexibila a conceptului de resursa umana, dincolo de relatia de angajare (de exemplu, prin incurajarea intraprenoriatului sau folosirea retelelor de freelanceri, a fortei de munca "uberizate"), programe de invatare si dezvoltare si sprijin in reorientarea profesionala", a aratat Oana Munteanu, Senior manager, People & Organisation, PwC Romania.

Studiul de analiza a eficientei capitalului uman, Saratoga, realizat de catre PwC Romania prezinta valori detaliate ale capitalului uman si date de referinta pentru a permite companiilor sa se compare cu piata din Romania.

Studiul analizeaza 180 de indicatori ai fortei de munca privind eficienta organizationala, cifra de afaceri, eficienta personalului si costurile si structurile de resurse umane pe baza datelor colectate de la 23 de companii participante din patru sectoare economice: industria farmaceutica, productie industriala, retail si sectorul bancar. Studiul Saratoga se bazeaza pe o metodologie globala dezvoltata de Institutul PwC Saratoga.

PwC este o retea de firme prezenta in 158 de tari cu mai mult de 276.000 de profesionisti ce ofera servicii de calitate in domeniul auditului, consultantei fiscale si consultantei pentru afaceri.

AGERPRES/(AS - editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivascu)

Autori

foto
AGENTIA NATIONALA DE PRESA AGERPRES