Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Care este impactul liderului in procesul de transformare | DoingBusiness.ro
loader
Care este impactul liderului in procesul de transformare

Care este impactul liderului in procesul de transformare

Autor: Florentina Susnea, Managing Partner, PKF Finconta

Pentru a tine pasul cu oportunitatile din noul mediu de afaceri, dar si pentru a putea face fata cu succes provocarilor, companiile au nevoie de o capacitate foarte mare de implementare a schimbarii. Fie ca este una care are ca scop adaptarea, sau ca aduce inovatie si deschide drumuri noi, schimbarea produce mereu un anumit nivel de rezistenta in organizatie.

De aceea nu este usor sa faci schimbarea in interiorul unei companii, mai ales cand esti cel care isi asuma conducerea acestui proces. Trebuie sa ai competente multiple. In primul rand trebuie sa ai experienta profesionala ca sansele transformarii companiei sa creasca semnificativ. In al doilea rand trebuie sa poti sa  inspiri echipa pentru a-si dori schimbarea si sa fii un lider care sa incurajeze si sa dea incredere oamenilor. In al treilea rand trebuie sa ai capacitatea de a gasi echilibrul intre penalizare si recompensa, pentru a te asigura ca managerii isi asuma schimbarea si pentru a te asigura ca obtin rezultate. Aceste trei aspecte configureaza modul de gandire privind alocarea resurselor, adesea limitate, catre prioritatile de transformare ale companiei.

Mobilizarea echipei de management pentru schimbare

Ca lider care conduci transformarea companiei nu trebuie sa te lasi urmarit de deciziile din trecut, in deciziile pe care le iei in prezent. Trebuie sa ai experienta de lucru in medii turbulente si trebuie sa te bucuri de sprijinul echipei de management. Este nevoie sa definesti un mandat clar ce da responsabilitatea tuturor partilor interesate de a se asigura ca tintele schimbarii companiei sunt sistematic atinse. Transformarea companiei trebuie sa fie definita SMART in echipa de conducere, iar remunerarea managerilor trebuie sa fie legata de realizarea pasilor de implementare a schimbarii. Ca lider devii astfel dirijorul unui proces complex care implica numeroase initiative pe care managerii sunt chemati sa le implementeze. Din acest rol tu dai tonul schimbarii, stimulezi entuziasmul echipei si provoci regandirea proceselor. In acest parcurs te bazezi pe fapte si pui pret pe analizele independente.

Abordarea integrativa a procesului de schimbare

Prin diferenta cu expertiza de nisa a specialistului, ca lider cu viziunea schimbarii companiei trebuie sa ai o perspectiva transversala a procesului; trebuie sa fi vazut si trait o multime de situatii si provocari de afaceri diferite in timpul carierei pentru a putea ghida procesul spre sinergie si integrare. Numai cu aceasta experienta vei sti cand sa incurajezi oamenii si cand sa presezi pentru a obtine transformarea.

Si totusi, sunt situatii in care transformarea poate esua. Puterea, focusul si capacitatea ta de a face lucrurile sa se intample durata transformarii poate varia. Orice submineaza procesul de schimbare submineaza pozitia liderului de transformare. Daca managerii si angajatii nu reusesc sa recunoasca nevoia urgenta de schimbare, misiunea ta ca lider ce conduce procesul de transformare va fi probabil foarte dificila. Mentalitatile si comportamentele negative, propaga in companie demobilizare, de aceea rolul tau este sa le demontezi printr-o comunicare clara, deschisa, dar si cu fermitate.

Atunci cand viitorul companiei este in joc, timpul pierdut in dezbateri inutile si birocratie este un semn ca organizatia nu sustine pe deplin procesul si instrumentele transformarii si ca mesajul tau cu privire la oportunitatea schimbarii nu-si atinge scopul. De aceea este nevoie sa comunici cu oamenii in contexte formale si informale pentru a le arata in mod repetat beneficiile pe care firecare dintre ei le va avea de pe urma schimbarii. Numai prin aceasta declinare in comunicare a partii pozitive a schimbarii pentru fiecare departament, echipa, om din companie vei asigura rezultatul pozitiv al procesului de transformare. 

In concluzie

Misiunea liderului in procesul de transformare a companiei nu este deloc usoara. El trebuie sa aiba sustinerea oamenilor pentru viziunea viitoare, sa schimbe modul de lucru, sa-i ghideze pe cei din echipa de management pentru realizarea transformarii, sa faca o harta a procesului de schimbare care sa genereze valoare, sa inteleaga cum sa transforme cultura companiei de la ce este spre ceea ce este relevant sa fie pentru transformare. Transformarile de succes ale companiilor sunt rezultatul inspiratiei liderilor, valorificarii talentelor individuale ale membrilor echipei, dar si recunoasterii si recompensarii performantei in implementarea procesului de schimbare.

Despre PKF Finconta

De peste 26 de ani, PKF Finconta este una dintre principalele 10 firme de servicii profesionale din Romania. Ca membri ai PKF International Ltd. suntem parte dintr-o retea internationala de firme independente din punct de vedere legal, care ofera consultanta si audit oriunde in lume.Grupul PKF Finconta este format din patru societati cu capital romanesc: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanta, PKF Finconta HR si Finconta Consulting SPRL, membre ale organismelor profesionale nationale CECCAR, CAFR, CCFR si UNPIR. Prin intermediul acestora oferim servicii de audit financiar, analiza financiara corporativa, consultanta fiscala, intocmirea dosarului preturilor de transfer, servicii de contabilitate, salarizare, resurse umane, insolventa, auditarea fondurilor nerambursabile si due diligence de achizitii.

Autori

foto
PKF FINCONTA CONSULTANTA SRL
   Update cookies preferences