loader
Alegerea solutiilor potrivite de management al relatiei cu clientii (CRM) pentru sectorul retail – platforme specifice sau generale? Sisteme no-code sau traditionale?

Alegerea solutiilor potrivite de management al relatiei cu clientii (CRM) pentru sectorul retail – platforme specifice sau generale? Sisteme no-code sau traditionale?

de Andrei Paraschiv, Partener Consultanta, Deloitte Romania

Experienta ne arata ca o strategie bine executata privind gestionarea relatiilor cu clientii cu ajutorul unor sisteme dedicate (customer relationship management - CRM) poate genera transformari majore in companiile din sectorul retail. Un sistem CRM solid ofera echipelor care interactioneaza cu clientii informatii detaliate despre acestia si le permite comerciantilor cu amanuntul sa creeze versiuni personalizate de customer journeys, ceea ce duce in cele din urma la cresterea loialitatii si a profitabilitatii.

Insa cel mai important aspect este selectarea software-ului CRM potrivit, deoarece nu toate solutiile disponibile pot raspunde necesitatilor specifice companiilor de retail. Jucatorii din acest sector au nevoie de o solutie CRM potrivita pentru un model business-to-consumer (B2C) ce presupune interactiuni cu frecventa mare, achizitii repetate, capabila sa centralizeze si sa gestioneze datele, interactiunile si tranzactiile pe toate canalele de vanzare.

Ce distinge o solutie CRM specifica retailului de una generala?

Un sistem CRM pentru comerciantii cu amanuntul este conceput special pentru a eficientiza procesele de vanzare si pentru a sprijini eforturile de marketing, oferind informatii detaliate despre preferintele clientilor. Aceste informatii permit retailerilor sa creeze experiente si promotii personalizate si, astfel, sa ofere clientilor servicii la un nivel superior.

De exemplu, un CRM pentru retail poate recomanda momentul optim pentru a aborda un client cu o oferta adaptata nevoilor lui actuale, pe baza istoricului comenzilor si a comportamentului lui pe toate canalele de interactiune cu compania.

Dincolo de imbunatatirea vanzarilor si de eficientizarea actiunilor de marketing, sistemele CRM pentru sectorul retail automatizeaza sarcinile repetitive, economisind atat timp, cat si alte tipuri de resurse. Prin automatizarea sarcinilor de rutina, cum ar fi introducerea datelor in sistem sau comunicarea prin e-mail folosind sabloane si stimulente predefinite, sistemele CRM permit comerciantilor cu amanuntul sa se concentreze pe activitati cu valoare ridicata, cum ar fi cultivarea relatiilor cu clientii. Aceasta automatizare nu doar sporeste productivitatea, ci si asigura consecventa si acuratetea interactiunilor cu clientii, ceea ce duce la cresterea satisfactiei si loialitatii lor.

Avantajele alegerii unui sistem potrivit de management al relatiei cu clientii pentru un retailer

Combinatia dintre centralizarea si gestionarea atenta a datelor clientilor si automatizarea personalizata ofera numeroase oportunitati de imbunatatire a experientei clientilor si de crestere a satisfactiei. Alegerea unui software CRM potrivit aduce multiple beneficii unei companii din sectorul retail, detaliate mai jos.

1. Imbunatatirea interactiunilor cu clientii. Prin segmentarea clientilor in functie de datele demografice, de comportamentul de cumparare si de alte criterii, comerciantii cu amanuntul pot trimite mesaje de marketing personalizate, promotii si oferte care rezoneaza cu fiecare client. Aceasta abordare stimuleaza vanzarile si imbunatateste satisfactia clientilor.

2. Gestionarea eficienta a stocurilor. Sistemele CRM permit comerciantilor cu amanuntul sa monitorizeze in timp real datele despre vanzari si sa estimeze cererea viitoare, pentru a se asigura ca au in stoc produsele potrivite la momentul potrivit, evitand astfel epuizarea stocurilor si a situatiilor in care au prea multe produse pe stoc. In plus, sistemele CRM pot automatiza procesele de repetare a unor comenzi catre furnizori si pot oferi informatii despre produsele care se vand bine si despre cele care ar putea avea nevoie de reduceri de pret sau sa fie scoase de la vanzare.

3. Simplificarea gestionarii serviciului de relatii cu clientii. Prin centralizarea informatiilor despre clienti intr-o singura platforma, comerciantii cu amanuntul pot accesa rapid istoricul achizitiilor, preferintele si interactiunile anterioare, imbunatatind comunicarea si rezolvand mai eficient solicitarile din partea clientilor.

4. Cresterea vanzarilor si a veniturilor. In definitiv, obiectivul principal al unui sistem CRM pentru retail este de a stimula vanzarile si de a creste veniturile. Prin utilizarea informatiilor si functiilor solutiilor de CRM, echipele de vanzari isi pot intelege mai bine clientii, imbunatati interactiunea cu ei si gradul de satisfactie si pot eficientiza operatiunile. Toate acestea contribuie la cresterea vanzarilor si a veniturilor.

Argumente pentru o platforma CRM no-code pentru companiile de retail

Solutiile CRM no-code sunt ideale pentru companiile din sectorul retail datorita unui set de avantaje. De exemplu, aceste platforme permit comerciantilor cu amanuntul sa-si personalizeze sistemele CRM fara a avea nevoie de vaste competente tehnice sau de cunostinte de scriere de cod. Astfel, comerciantii cu amanuntul isi pot adapta rapid CRM-ul pentru a-si satisface nevoile specifice, cum ar fi crearea de fluxuri de lucru, formulare si rapoarte personalizate.

De asemenea, implementarea unui CRM no-code este de obicei mult mai rapida decat cea a unui sistem CRM traditional. Retailerii pot incepe sa utilizeze sistemul in scurt timp si astfel pot beneficia imediat de o mai buna gestionare a relatiei cu clientii si de eficienta operationala.

Pe masura ce companiile de retail cresc si evolueaza, CRM-urile no-code pot fi usor adaptate noii dimensiuni a businessului si modificate pentru a se potrivi noilor cerinte. Comerciantii cu amanuntul pot raspunde rapid la schimbarile pietei si la cerintele clientilor prin ajustari in timp real ale CRM-ului lor. Prin aceasta flexibilitate, sistemul CRM poate tine pasul cu cerintele in schimbare ale industriei.

Un alt avantaj este ca aceste solutii permit personalului non-tehnic, cum ar fi echipele de vanzari si de marketing, sa preia controlul asupra sistemului CRM. Aceasta democratizare a tehnologiei ofera echipelor care sunt cele mai apropiate de client optiunea de a optimiza sistemul in mod direct.

In plus, aceste platforme ofera optiuni numeroase de integrare, permitand comerciantilor cu amanuntul sa le conecteze simplu si eficient cu alte sisteme si instrumente pe care le utilizeaza, cum ar fi platformele de comert electronic, sistemele de gestionare a stocurilor si instrumentele de automatizare a actiunilor de marketing.

Deloitte Romania implementeaza de multi ani acest tip de solutii pentru retaileri, care s-au dovedit a fi revolutionare pentru companiile care si-au dorit sa-si eficientizeze operatiunile, sa-si imbunatateasca interactiunile cu clientii si sa stimuleze cresterea businessului. Acestea merita cu siguranta sa fie luate in considerare de catre comerciantii cu amanuntul care doresc sa-si automatizeze si sa-si eficientizeze procesele printr-o investitie minima de timp si efort in dezvoltare si implementare.

Autori

foto
DELOITTE CONSULTANTA SRL