Procentul utilizatorilor de internet care fac lunar cumparaturi online a crescut la 66%, fata de 57% in noiembrie 2017, conform unui studiu realizat de Exact Business Solutions in mai 2019.
"De cele mai spectaculoase cresteri se bucura produsele vestimentare (atat haine, cat si incaltaminte), cele cosmetice si de parfumerie, serviciile de food delivery si abonamentele la site-uri cu continut video. Astfel, daca in urma cu un an si jumatate, doar 27% dintre romanii utilizatori de internet cumparau haine online, procentul acestora se ridica in acest moment la 45%. Cumparatorii de incaltaminte reprezinta acum 37% din totalul utilizatorilor romani de internet, in crestere cu 16% fata de iarna lui 2017", a declarat Julien Zidaru, managing partner Exact Business Solutions.
La randul lor, cumparatorii de produse cosmetice si de parfumerie reprezinta tot 37% din populatia utilizatoare de internet (in crestere cu 7% fata de primul val al studiului, realizat in noiembrie 2017). Serviciile de food delivery se disting cu o crestere de 11%, acestea fiind utilizate in prezent de 3 din 10 onlineri romani. De remarcat este rata de utilizare a platformelor cu continut video, in prezent aceasta situandu-se la nivelul de 16%, in crestere cu 13% fata de luna noiembrie 2017.
Studiul semnaleaza ca facturile sunt la momentul actual achitate online de 66% dintre romanii utilizatori de internet, cu o frecventa lunara. Acest procent inregistreaza o crestere de 13%, comparativ cu iarna anului 2017.
De asemenea, daca in urma cu 1 an si jumatate, 40% dintre utilizatorii de internet apelau saptamanal la serviciile de internet banking, in prezent procentul acestora se ridica la 51%.
In ceea ce priveste vanzarea de produse online, aceasta reprezinta o activitate realizata cu preponderenta trimestrial. Daca in intervalul noiembrie 2017 - noiembrie 2018, procentul celor care au ales sa vanda online se situa la 32% - 33%, din primavara acestui an se observa un trend ascendent si pe acest segment, procentul acestora crescand la 36%.
Digitalizarea continua a romanilor determina schimbari si atunci cand privim spre categoria donatiilor. Daca in urma cu 1 an si jumatate procentul celor care utilizau internetul pentru a face o donatie era de 13%, in prezent 16% folosesc acest mediu pentru a-si oferi suportul financiar.
Aceste date sunt parte a celui de-al patrulea val al studiului "Digital Evolution: Connected Consumer Monitor", realizat de Exact Business Solutions in luna mai 2019. Cercetarea a fost reprezentata de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, rezidente in mediul urban si rural si utilizatoare de internet. Volumul esantionului a fost de 1.061 respondenti.
Cu experienta de peste 10 ani in marketing research, Exact Business Solutions ofera o gama larga de metode, tehnici si instrumente de cercetare atat pentru studii cantitative, cat si calitative.
AGERPRES /(AS-autor: Nicoleta Gherasi, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)