loader
5 conditii pentru consolidarea antreprenoriatului

5 conditii pentru consolidarea antreprenoriatului

Companiile mari sunt asociate cu birocratia. Structura organizatorica stufoasa, excesul de proceduri, email-uri si aprobari sufoca inovatia. Ca sa raspunda competitiei globale, mediul de afaceri se schimba. Inovatia si antreprenoriatul se propaga in lumea intreaga.

Companiile care apar sunt mici si propun solutii tot mai indraznete. Antreprenorii, de multe ori proveniti din corporatii, stiu sincopele de agilitate ale companiilor mari si le speculeaza inertia. ”Business as usual” nu mai functioneaza. Internetul le da curaj celor intreprinzatori. Calea spre antreprenoriat este pavata de biti de initiativa.

Inovatia si antreprenoriatul vor castiga teren la nivel global datorita urmatoarelor conditii esentiale:

1. Gandirea antreprenoriala – Ceea ce au antreprenorii bun si beneficiaza tot mediul de business, este ca pot sa vada, sa inteleaga si sa valorifice oportunitatile din piata. Abilitatea lor de a gandi diferit, de a vedea ce altii nu vad, de a observa ce nu exista si identifica oportunitatile potrivite sunt doar cateva calitati care diferentiaza antreprenorii de salariati.

2. Increderea - Criza economica declansata in anul 2008 a erodat increderea in sistemul financiar si in capacitatea autoritatilor de a preveni situatii economice care afecteaza semnificativ companiile. Neincrederea provenita din slaba reglementare, respectiv operare, a instrumentelor financiare i-a responsabilizat pe oameni, a reinventat comunitati, tari si societati. Ca atare, dintr-un sentiment de insecuritate individuala, s-au creat emotii colective care sustin increderea in antreprenoriat.

3. Colaborarea intre companii – La nivel global se configureaza colaborari intre antreprenori. Obisnuitele proiecte de colaborare pe inovatie intre state, prin institute de cercetare si universitati, acum devin obisnuite intre companiile antreprenoriale. Concomitent, proiecte de mare succes tip Start-up Nation sunt tot mai des intalnite in tarile UE si din Asia. In peisajul antreprenorial, privilegiati sunt cei care pornesc un start-up in tehnologie. Incubatoarele de afaceri sunt tot mai des considerate optiuni viabile pentru tarile care vor sa-si creasca competitivitatea. 

4. Comertul global – Chiar daca in acest moment exista tensiuni comerciale intre marile puteri politico-economice, acestea sunt pasagere. In fond, conditiile comertului global s-au imbunatatit. Economiile sunt interdependente si, per ansamblu, barierele comerciale se ridica. Accesul facil la internet a devenit de facto un drept al omului la informare. Aceste conditii conduc la reforme politice, la proliferarea transparentei comerciale si culturale, la progres social si creaza un context favorabil pentru business.

5. Responsabilitatea fata de societate si mediu – Obiectivele de afaceri ale companiilor sunt inseparabile de societatea si mediul in care acestea functioneaza, iar a nu lua in considerare impactul asupra acestor doua componente ar face nesustenabile activitatile companiilor. Performanta prin urmarirea “obiectivelor prezentului” si responsabilitatea obtinerii rezultatelor “fara a compromite abilitatea generatiilor viitoare de a-si atinge propriile obiective” vor conta in preferintele de cumparare a produselor si serviciilor companiilor care sustin acest deziderat.

Nevoia de inovatie si spiritul antreprenorial care o acompaniaza vor fi orientate spre un scop altfel: dorinta unui nivel de trai mai bun, operationalizarea ”instinctului binelui” in slujba comunitatii, protejarea mediului si profit sustenabil. Trebuie sa construim o lume mai buna.

Autori

foto
PKF FINCONTA SRL