loader
Vanzarile globale de smartphone-uri au ajuns la 522 miliarde de dolari in 2018

Vanzarile globale de smartphone-uri au ajuns la 522 miliarde de dolari in 2018

Cu o cota de piata de 44%, smartphone-urile, telefoanele mobile si wearables inca reprezinta principalul motor de crestere intr-o piata a bunurilor de folosinta indelungata de 1,2 trilioane de dolari.

Desi cererea globala pentru smartphone a scazut cu 3% in 2018 la 1,44 de miliarde de unitati, vanzarile raman pe val si au ajuns la 522 de miliarde $. Aceste concluzii sunt lansate de GfK cu ocazia Mobile World Congress 2019 din Barcelona.

Smartphone-urile s-au vandut bine si in 2018. In cifre, echivaleaza cu o crestere de 5% (522 de miliarde $). Cu toate acestea, cererea pentru smartphone-uri in 2018 a scazut cu 3 procente la 1,44 de miliarde de unitati vandute la nivel mondial fata de 2017. Smartphone-urile reprezinta cea mai importanta categorie din totalul pietei mondiale anul trecut. Cota de piata este de asteptat sa creasca cu un procent in 2019. Cifrele pentru T4 2018 arata o tendinta similara. Aproximativ 375 de milioane de smartphone-uri (mai putin cu 7%) au fost vandute la nivel mondial comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, la o valoare de 144 de miliarde $.

In timp ce categoria premium continua sa fie motorul de crestere, lipsa de inovatii isi spune cuvantul

Doar aproximativ 12% (de la 9% in 2017) dintre smartphone-uri vandute in 2018 au avut un cost de peste 800 de dolari pe unitate. Pe segmentul mediu de pret (150 – 400 de dolari) continua sa se duca o lupta acerba, cu 46% din vanzarile globale (de la 44% in 2017).

Convergenta tehnologica permite experiente mai bogate

Studiul GfK Consumer Life arata ca obiceiurile de consum se schimba atunci cand vine vorba despre produsele pe care le detinem. Consumatorii "prefera sa posede mai putine produse, dar de mai buna calitate" pentru care sunt dispusi sa plateasca preturi premium si "pretuiesc mai mult experientele decat detinerea de bunuri". Fie ca este vorba despre dimensiunea memoriei, a ecranului sau o camera cu mai multi megapixeli, aceste inovatii nu aprind imaginatia consumatorilor si nu stimuleaza cererea.

Igor Richter, expert telecom la GfK spune: "Studiul nostru arata ca, desi noile caracteristici ale smartphone-urilor aduc performante comparabile cu cele ale laptop-urilor, aceste specificatii high-end inca mai au nevoie sa fie convertite in experiente noi. Jocurile high end au dominat industria PC si reprezinta in prezent o sursa majora de crestere. Cu toate acestea, exista un potential neexploatat pentru jocuri mai provocatoare pentru smartphone. In ciuda ecranelor mai mici in cazul smartphone-urilor in comparatie cu cele ale PC-urilor, procesoarele mai rapide, display-urile cu rezolutie buna si capacitatea superioara a bateriei fac aceste smartphone-uri ideale pentru a oferi experienta de gaming on the go. Acest lucru explica de ce 55% dintre utilizatorii de smartphone din intreaga lume au jucat jocuri pe smartphone-ul personal in ultimele 30 de zile."

Wearables au continuat tendinta puternica de crestere, cu +35% in valoare. Cresterea a fost sustinuta de smartwatch-uri cu cartela SIM care reprezinta cea mai mare parte din valoarea vanzarilor din cadrul categoriei – 17%, de la 8% in 2017.

Cerere in crestere in Europa Centrala si de Est si Asia, declin in China

Piata chineza este cea mai mare consumatoare de smartphone-uri la nivel mondial, cu atat mai mult cu cat reprezinta tara de origine pentru branduri locale care devin globale. 40% dintre marcile chinezesti de smartphone au fost cumparate in afara Chinei in 2018, cu 31% mai mult decat in 2016. Declinul cererii din China in T4 2018 (-27% din valoarea vanzarilor) are un impact semnificativ asupra cifrelor globale. Cererea a continuat sa creasca in tarile emergente din Asia* (+13%) si Europa Centrala si de Est (+3%), ceea ce a compensat doar partial declinul din China in T4 2018.

Metodologia studiului GfK

Aceasta cercetare este bazata pe datele finale de vanzari inregistrate de GfK la punctele de vanzare la nivelul intregului an 2018. Dimensiunea pietei este calculata prin monitorizarea punctelor de vanzare din 75 de tari, cu actualizari saptamanale si lunare de date.

Piata bunurilor de folosinta indelungata include sectoarele Telecom, electocasnice mici si mari, IT si electronice.

*Tari emergente din Asia incluse in analiza: Bangladesh, India, Indonesia, Cambodgia, Malaesia, Myanmar, Philippine, Thailanda, Vietnam

Autori

foto
GFK ROMANIA-INSTITUT DE CERCETARE DE PIATA SRL