Potrivit studiului, dintre persoanele intervievate, 42% ar alege sa mearga intr-un spital privat. Orientarea catre un spital privat este mai frecventa in randul tinerilor cu varste intre 18 si 29 de ani, in randul rezidentilor din orasele mari si din Bucuresti, care au studii superioare si venituri care pornesc de la 1000 lei sau mai mari.
Absenta unitatilor medicale private din anumite regiuni face ca spitalele private sa fie mai greu accesibile populatiei din anumite localitati. Prin urmare, preferinta pentru un spital privat versus unul de stat se concretizeaza in mai mica masura in comportament in zonele in care nu exista spitale private comparativ cu celelalte. Conform aceluiasi studiu, infiintarea unor spitale private cu unitati de primire urgente in Romania reprezinta dorinta a peste trei sferturi dintre romani. Aceasta initiativa se bucura de o mai mare sustinere in randul tinerilor, a persoanelor cu venituri ridicate, precum si a celor care au studii medii si superioare.
Studiul mai releva faptul ca, dintre persoanele care au mers intr-un spital de stat in decursul ultimului an, 31% au declarat ca i-au oferit medicului care i-a tratat o atentie, fie ca fost vorba despre cadouri sau bani. Acest tip de comportament este mai frecvent in orasele mici, dar si in capitala, cu preponderenta in cazul persoanelor cu venituri mari si cu studii superioare.
Referitor la notorietatea operatorilor din sistemul medical privat, studiul IMAS arata faptul ca MedLife detine in continuare prima pozitie la nivel de Bucuresti, fiind cel mai cunoscut furnizor de servicii medicale, avand o notorietate totala de 88%, pe locul urmator situandu-se Regina Maria cu o notorietate de 76%, iar pe locul trei Sanador cu un procent de 75%.
Sondajul a fost realizat in luna martie 2013, la nivel national, pe un e?antion de peste 1.000 de persoane ?i ofera detalii despre atitudinea romanilor in ceea ce priveste frecventa vizita la medic, in ultimele 12 luni cat si informatii despre preferinta pentru sistemul medical privat sau cel de stat.
Este al saselea an in care MedLife realizeaza in colaborare cu IMAS sondaje de opinie care ofera publicului larg o perspectiva asupra comportamentului romanilor in ceea ce priveste sanatatea si prezinta care sunt opiniile acestora referitoare la sistemul medical privat.
MedLife, in calitate de lider pe piata serviciilor medicale private, monitorizeaza permanent evolutia sistemului medical din Romania si va oferi in continuare informatii relevante despre tot ceea ce este de interes pentru public, in acest domeniu.
*Notorietate spontana - Criteriul notorietatii spontane este cel mai important deoarece respondentilor nu li se ofera nici un indiciu sau un nume de brand, nefiind astfel influentati in nici un fel in decizia lor.